5 jel, hogy oda kell figyelned a méregtelenítésre

-

A méregtelenítés folyamatát a szerveink elvégzik, esetenként azonban bizony szükség lehet külső támogatásra is. Milyen jelek figyelmeztethetnek erre?

 

Testünk saját méregtelenítő rendszere

A környezetünkből, a levegőből, az ételeinkből és italainkból folyamatosan olyan anyagok kerülnek bele a szervezetünkbe, amelyek negatívan befolyásolhatják a sejtjeink optimális működését. A természetes méregtelenítést többek közt a máj, a vese, a tüdő, a bélrendszer és a nyirokkeringés végzi.

A testünk igen kifinomult és bonyolult szerkezet, ami képes a méreganyagokkal megbirkózni, olykor azonban koncentráltabban oda kell figyelnünk a megtisztulásra.

A méregtelenítés folyamatáról ide kattintva :ebben a cikkünkben olvashatsz részletesebben.

 

1. Fáradékonyság

Ha kevés folyadékot iszol, akkor nyűgösebbé és fáradtabbá válhatsz. Ha hamar elfáradsz a könnyebb fizikai tevékenységektől is, könnyen lehet, hogy a szervezet küzd a felhalmozott méreganyagokkal.

 

2. Alvási problémák

Ha rendszeresen nehezen alszol el, éjszakánként forgolódsz, sokszor felriadsz, ennek az is az oka lehet, hogy  a máj sokat dolgozik éjjelente, ami megnehezíti a pihentető alvást. Ha nem lelki eredetű az alvási gondod, akkor az egészséges táplálkozás és több mozgás segíthet a szervezeted tehermentesítésében.

méregtelenítés
kép: pixabay.com

3. Újonnan jelentkező bőrporlémák

A toxinokkal túlterhelt szervezet a bőrön keresztül is üzenhet. A pattanások, a száraz bőr, a kiütések és a bőrviszketés figyelmeztető jelek lehetnek.

 

4. Hangulatingadozás

A cukor sunyi ellenség lehet, hiszen rejtve ott van egy csomó ételükben, italunkban. A hangulatingadozás hátterében a túlzott cukorfogyasztás is állhat. Tartózkodj a mesterséges színezékekkel, tartósítószerekkel, édesítőkkel telepakolt készételektől, zacskós levesektől!

 

5. Emésztési gondok

Az emésztőrendszerünk egészségi állapota rendkívüli mértékben kihat a szervezetünk védekező rendszerének állapotára, a hangulatunkra is!

A belek, a gyomor és a has „időjárása” nagyban befolyásolja a hogylétünket. Ha sok benne a „vihar” vagy a „front”, akkor érdemes komolyan venni a dolgot.

A székrekedés, a gyakori puffadás, hasmenés annak a jele is lehet, hogy a szervezeted nem bírja a harcot a jelenlegi táplálkozási szokásaiddal, étrendeddel.

Betegségnek, ételérzékenységnek, intoleranciának a jele is lehet a hasfájás, a gyomorfájás, és a fentebb említett tünetek gyakori megjelenése, így vedd komolyan azokat!

Méregtelenítés
kép:pixabay.com

Fontos tudni!

Ha szeretnél kipróbálni a méregtelenítő diétát, győződj meg róla, hogy egészséges, szakember által is ajánlott.

Ugyanez vonatkozik minden hashajtóra és hashajtó hatású kiegészítő készítményre! Kiszáradást, ásványi anyag-egyensúlyhiányt, és emésztőrendszeri problémákat okozhat hosszú távon, így mindenképp körültekintően kell eljárni a méregtelenítő kúrákkal.

A méregtelenítő étrend nem alkalmas:

  • gyermekeknek
  • időseknek
  • terhes és szoptató nőknek

Ne kezdjen méregtelenítő kúrába az sem, aki:

  • cukorbeteg
  • alacsony a vércukorszintje
  • étkezési rendellenessége van
  • szívbetegségben szenved
  • krónikus betegségben szenved

Amivel azonban sokat segíthetsz a szervezetednek:

  • kerülöd a cukros ételeket, italokat
  • sok zöldséget és gyümölcsöt fogyasztasz
  • a reggeli kávéd előtt eszel valamit (éhgyomorra ne igyál még tejeskávét se)
  • sok folyadékot iszol
  • minden egyes nap mozogsz, sportolsz, sétálsz

Hasonló témában cikkünk:

Így erősítsd az immunrendszered!

Kategória:

KIADVÁNYAINK

 

FRISS CIKKEINK

Hirdetés

Lájkold Facebook-oldalunkat,
nehogy lemaradj a
legfrissebb bejegyzéseinkről!