3 egyszerű és gyors cukormentes édesség

-

A mesterségesen előállított cukrok káros hatásai mára közismertek, rendszeres fogyasztásásuk akár addikciót is okozhat. Szakemberek bebizonyították, hogy elhagyását követően számos pozitív változás kezdődik meg a testünkben, például nagyobb lesz az energiaszintünk és a konfenkcióméretünknek is jót tesz. Ha mégis édességre vágynánk, összegyűjtöttünk 3 gyorsan elkészíthető, cukormentes verziót, melyekkel egészségesen csillapíthatjuk desszert-éhségünket.

Csokoládés rombusz

Hozzávalók 1 tepsihez:

10 dkg diabetikus csokoládé | 12,5 dkg darált mogyoró | 10 dkg vaj | 5 dkg gyümölcscukor | 3 tojás | 6 dkg liszt | 1/2 evőkanál kakaó | 30 szem mogyoró | vaj a formához

Elkészítés: A tepsit kikenjük vajjal és előmelegítjük a sütőt 160 C°-ra. A cukrot és a vajat habosra keverjük, ehhez hozzáadjuk a lisztet, a tojásokat, a reszelt csokoládét, a kakaót és a mogyorót is, majd a kapott masszát a tepsibe elegyengetjük. Rombuszokat rajzolunk bele, és mindegyikre formára kerül 1 szem mogyoró. 35 percig sütjük 150 C°-on, és elkészült a csokis finomság

A recept Casparek Petra és Casparek-Turkkan Erika: Sütemények cukorbetegeknek c. könyvében található, amit a Libri oldaláról tudtok megrendelni, pontosan innen.

Pekándió-korongok

Az olajos magvak már önmagunkban is az egészséges nassolnivalók közé tartoznak. Egy kis liszt, némi fahéj és datolya hozzáadásával pedig igazán könnyű és ízletes desszertet varázsolhatunk belőlük. Az alábbi recept fő összetevője a pekándió.

Hozzávalók 4 adaghoz: 18 dkg pekándió | 2 teáskanál fahéj | 2 evőkanál kókuszliszt (vagy kókuszreszelék darálva) | 4 db datolya (medjool)

Elkészítése nagyon egyszerű, minden hozzávalót késes aprítóba teszünk és összedolgozunk. A kezünket bevizezzünk, ezután kis korongokat formázunk a masszából, és az elkészült süteményeket külön tányérra helyezzük, amit folpackkal le is takarunk. Fogyasztás előtt ajánlott fél órára hűtőbe tenni, hogy igazán összeérjenek az ízek.

Recept: Nosalty

Mákos-almatorta

Ha születésnapra vagy más ünneplésre készülünk, azt is tehetjük alakbarát verzióban. Az alábbi recepta nem csak cukor, hanem lisztmentes is, így még inkább könnyed desszert élményt nyújt.

Hozzávalók: 20 dkg darált mák | 2 teáskanál sütőpor | Édesítő, pl. eritrit (ízlés szerinti mennyiség) | 1 citrom leve és lereszelt héja | 3 db alma lereszelve | 2 tojás | 1/2 mk fahéj

A tojásokat felhabosítjuk, és ehhez adjuk hozzá a további alapanyagokat: a mákot, sütőport, eritritet, citromlevet és héjat, illetve az almát és a fahéjat is. Miután minden egy helyre került, alaposan összekeverjük az összetevőket, majd szilikon sütőformába helyezzük a masszát. 180 fokon, 25-30 perc alatt készre sül a cukormentes tortánk.

Forrás: Egészségszervíz

Kategória:

KIADVÁNYAINK

FRISS CIKKEINK