Article Top Ad (AdSense)
A MOM Park már hosszú évek óta része a Budai régió életének. Közkedvelt központ, mely számos szolgáltatást nyújt, és mindig innovatív újításokkal várja a nagyközönséget. Szegedi Annával, marketing és PR igazgatóval beszélgettünk.
-
Mióta létezik a MOM Park és mit képvisel a régióban?
- A MOM Park Bevásárlóközpont exkluzív márkákkal, minőségi szolgáltatásokkal és kulináris élvezetekkel várja látogatóit Budapest XII. kerületében már több mint 20 éve. A főváros egyik legforgalmasabb csomópontján több mint 100 üzlet és szolgáltatóegység kínál kimagasló minőséget 31 000 m2-en. A folyamatos fejlesztések eredményeként számos újdonsággal, új márkával és vendéglátó egységekkel is bővült a bevásárlóközpont divat- és gasztrotérképe az elmúlt időszakban.
-
Hogyan változott az ilyen „plázák”, közösségi terek kihasználtsága az elmúlt években?
- A MOM Park kihasználtsága továbbra is közel 100%-os a bevásárlóközponti területen, az irodák tekintetében pedig nincs kiadatlan helyiség. A közösségi tereken saját kampányok, programok, aktivitások zajlanak, illetve a külsős kitelepülések, ünnepek alkalmával, mindig egyedi élményekkel várjuk a nagyközönséget. Kiemelten odafigyelünk a karácsonyi vásárra, sőt jótékonysági karácsonyi fotózás is helyet kap ilyenkor.
-
Mennyire fontos a lokalitás, és a helyi közönség, vásárlóréteg kiszolgálása? Ebben a vendéglátó egységeknek a szabadidős lehetőségeit is értem.
- A MOM Park egy lokális bevásárlóközpont, a kerületben és a környéken élőket célozza meg és egyben tesz is a környezetéért, amiben tevékenykedik. A vásárlói szokások folyamatosan alakulnak. Azt tapasztaljuk, hogy a MOM Park törzsközönsége továbbra is kedveli azt, amit a MOM Park képvisel és kínál számukra. A bevásárlóközpont a prémium és egyedi üzletmix mellett nagy hangsúlyt fektet a szolgáltatások, így a gasztronómia fejlesztésére, bővítésére is. Ez azért is fontos, mert manapság már nemcsak vásárolni szeretnének az emberek, hanem kellemesen időt tölteni egy ilyen komplexumban. A MOM Park ezért is képvisel egy találkozási pontot, egy közösségi teret az itt élők életében, ahova jó betérni, ismerősökkel találkozni. Mindeközben a háztartása, és egyéni szükségletei számára mindent be tud szerezni, illetve hivatalos ügyeit is elintézheti.
-
Mennyire lett jelentősége az árérzékenységnek, illetve a Covid, most pedig a háborús helyzet mennyire befolyásolja a látogatottságot és a működést?
- Az igényes budai környezetből fakadóan a MOM Park látogatói főleg a magasabb státuszú csoportokból kerülnek ki. Az egy főre eső vásárlóerő-indexe hozzávetőlegesen 65%-kal magasabb a magyarországi átlaghoz képest, így az árérzékenység kevésbé jellemző. De természetesen azért ez általánosan jelen van, így valamelyest a MOM Parkban is. A COVID időszak alatt mindannyian sokat tanultunk, mind a vírusról, mind az ahhoz való viszonyunkról, ezt elmondhatjuk a vásárlókra és a MOM Park bevásárlóközpontra és üzemeltetésére is. Az egyes fázisok során, illetve az érvényben lévő szabályozásokhoz mérten változott a MOM Park látogatottsága és persze a fókusz az üzemeltetésben. A MOM Park vásárlóközönségéről elmondhatjuk, hogy tudatos vásárlókról beszélünk, ami a COVID helyzet által befolyásolva talán tovább erősödött. Azt látjuk, hogy folyamatosan tér vissza a közösségi tér és találkozási pont hangulat a MOM Parkba, amiről egyes időszakokban részlegesen, vagy teljesen azért a COVID alatt le kellett mondani.
-
Mik azok az újítások, amik létrejöttek az utóbbi időszakban?
- Tavaly elindítottuk hagyományteremtő jelleggel a MOM Gourmet Pikniket, ami idén második alkalommal kerül megrendezésre június 9-12. között, a MOM Park mögött a Lisszabon sétányon. A Piknik célja egy olyan kötetlen gasztronómiai esemény megalkotása, ahol az eseményre látogatók élvezhetik a nyár ízeit kellemes környezetben és társaságban, legyen szó akár ebédről vagy vacsoráról. A helyszínen mind a MOM Park, mind külsős gasztronómiai egységek kínálata bemutatkozik és várja az oda látogatókat finom falatokkal és italokkal.
-
Melyek azok a vendéglátó egységek, amikre felettébb kíváncsi a közönség?
- A MOM Park az egyedi brandmix mellett kiemelt figyelmet fordít arra, hogy a gasztronómiai palettát a lehető legnagyobb szélességben nyújtsa a vásárlóinak. Ideértve az olasz, japán, bajor, mediterrán és számos más terület ízvilágát képviselő éttermeinket, kávézók, pékségek izgalmas sorát és speciális igényeket kielégítő üzleteket. Régi kedvencek a Paulaner Sörház a Leroy Bistro, a Wasabi, a Spíler Buda és Vapiano. Sokan kedvelik a Fruccola kínálatát és a Norbi Update is elnyerte a közönséget figyelmét. Éttermeink mellett számos kávézó is várja a bevásárlóközpontba betérőket – a Szamos, a Bagatelle vagy az a’table finom friss péksütemények és desszertek hosszú sorával és finom kávéval vár mindenkit. De, aki éppen rohan és gyorsételre vágyik, nekik a Foodstock vagy a McDonalds kínál ételeket.
-
Milyen egységek nyíltak, és miért ajánlaná ezeket?
- Az éttermeink sorát nemrég tovább színesítettük és az első emeleten nyílt a Yumibo, akik izgalmas és változatos poké bowlokat kínálnak, illetve a ZING, aki ízletes hamburgeréről híres. Az olasz ízek rajongói is örülhetnek, hiszen február végén nyitotta meg kapuit a földszinten a Localino, ahol mennyei kovászos pizzák, tészták és házi recept szerinti tiramisut fogyaszthatnak, akik a mediterrán ízekre vágynak. A kínálatot tovább szélesíti az Angelo és A Flódnis és a Mediterrán Café & Deli, ahol mindenki megtalálhatja a neki való finomságokat, legyen akár szó édességről vagy a mediterrán ízekről. Ha pedig valaki igazán különleges kávára vágyna, a -1. szinten a Lenoa Coffee várja a vásárlókat egyedi kávéval, finom falatokkal és édességekkel.