31 %-kal csökkent a sminktermékek eladása a maszkviselés miatt – Érdekes hírek a szépségiparból

-

A koronavírus alaposan megváltoztatta a minket körülvevő világot, nem kivétel ezalól a szépségipar sem. Tudtad, hogy a járvány miatt a klasszikus manikűröztetés lehet, hogy teljesen eltűnik a szakemberek kínálatából? És hogy Kínában 11.11-én Szingli Napot tartanak, amikor is a szépségápolási termékek bevétele eléri a 11 billió(!) forintot? Nézzük a beauty szektor legfrissebb híreit!

Hogyan változtatja meg a szépségipart a vakcina?

A koronavírus elleni oltás hamarosan elérhetővé válik, a gyártók bíztató hirekkel szolgáltak az utóbbi hetekben. Először a Pfizer jelentette be, hogy oltóanyaga 95%-os hatékonyságú, őket követte a Moderna fejlesztése ugyanezzel az aránnyal. Év végéig akár 25 millió ember kaphat oltást és ez nagy lendületet adhat a járványhelyzet egyik vesztes iparágának, a szépségápolási vállalkozásoknak és a kozmetikai kiskereskedőknek.

A hír hatására Jessica Richards, a Shen Beauty sminküzlet tulajdonosa is újra elkezdte a felső kategóriás rúzsai gyártását. A termék ebben az évben elkeserítő eladásokat produkált, nem véletlenül: a vásárlók nem látták értelmét a szájuk kifestésének amikor arcuk alsó felét úgyis eltakarja a maszk. A The Prestige szerint a sminkértékesítés 31 százalékkal csökkent az Egyesült Államokban a harmadik negyedévben, az előző év azonos időszakához képest – írja az The NPD Group. Jessica Richards szerint a rúzsok, az alapozók és a bronzosítók értékesitése– amelyek használatával a nők felhagytak a maszkok viselete miatt – gyorsan fellendülhet, ha a következő hónapokban elérhetővé válik a vakcina. Azóta megállapodást is kötött egy új luxus rúzsmárkával, amely kizárólag a Shen Beauty-nál lesz elérhető a jövő év elejétől.

“A nők epekedve várják, hogy ismét pompás rúzsokat viselhessenek, hogy válogathassanak az alapozók közül és hogy összességében újra nőnek érezhessék magukat. Ez hamarosan elérhetővé válik” – nyilatkozta a sminkvállalat vezetője.

Jessica Richards, a Shen Beauty tulajdonosa. Fotó: shen-beauty.com

Ennyit kaszáltak a beauty-ipar legnagyobb nevei a kínai Singles Day-en

November 11-én tartották Kínában a “光棍节”-t, magyarul a Szinglik Napját. Ez gyakorlatilag a távol-keleti Black Friday, hasonló költekezési mániával jár és természetesen nem csak egyedülállóknak szól. A Singles Day munkaszüneti napnak számít Kínában és a világ legnagyobb kiskereskedelmi és online vásárlási eseményévé nőtte ki magát. 2019-ben az Alibaba egy közleményt adott ki, mely szerint az egész rendezvény árbevétele 268,4 milliárd jüan (azaz 11 billió forint) volt tavaly, ami 26% -os növekedést jelent a 2018-as évhez képest.

Azt gondolhatnánk, a járványhelyzet miatt megcsappant a vásárlási kedv, ám ez tévedés: Az Alibaba szerint idén csak a szépségápolási termékekre több mint 10 milliárd jüant  (46 milliárd forintot) költöttek a november 1 és 3 közötti korai értékesítési időszak mindössze első 40 percében!  Az Singles Day abszolút győztese az Estée Lauder, bevételeit tekintve minden kategóriában az első helyen végzett, a lelkes fogyasztók potom 1 milliárd jüant (4,6 milliárd forint) áldoztak a cég termékeire a Szinglik Napján. Az eladási versenyben tarolt még a L’Oréal Paris és a Lancôme is – mindkét szépségmárka 100 millió jüan körüli összeget keresett az egyedülállók napjaként elhíresült akciók keretein belül.

Fotó: Medium

Teljesen eltűnhet a klasszikus manikűr a vírus miatt?

Ki gondolta volna, hogy egy világjárvány a körömápolási szokásainkra is hatással lehet? Az egészségünkre történő fokozott odafigyelés elért a körmeink állapotának felméréséhez is. Újabban pedig kiderült, hogy a mindenki által ismert, hagyományos manikűr károsíthatja a köröm egészségét és még fertőzésekre is nagyobb esélyünk van. Mert hogyan is zajlik a folyamat? Először is a kutikulákat (a körmünk alján található bőrdarabot) visszanyomkodják, vagy egyes szalonokban levágják, azaz eltávolítják. Azonban a Betegségmegelőzési Központ figyelmezteti a manikűrösöket: a kutikulák eszközként szolgálnak a fertőzések megelőzésében, ezért nagy hibának tekinthetjük az eltávolításukat.

A manikűr következő lépcsőfoka a forma kiválasztása. Manapság a hosszú körmöket részesítik előnyben, és ha valakinek nem nő meg eléggé, műanyagot ragasztanak természetes felületre a hatás elérésére érdekében. Annak ellenére, hogy a hosszabb körmök több szennyeződést és baktériumot hordozhatnak, ezáltal szintén nagyobb eséllyel hozzájárulnak a fertőzések terjedéséhez – írja a CDC.

Fotó: Treatwell

Ezután jön a polírozás majd a körömlakk kiválasztása. Mondanunk sem kell hogy számos vegyi anyagot kell használnunk egy manikűr során, amelyek némelyike akár rákos megbetegedésekhez is vezethet. Mivel a köröm színe és textúrája gyakran mélyebb egészségügyi problémákat jelez, az “eltakarásával” a testünk esetleges intelmeit sem tudjuk megfigyelni. A lakkok pedig károsítják és gyengítik a körömlemezt.

Jessica Ourisman beauty-blogger szerint ez tipikus ördögi kör, a géllakkozás által okozott károkat előbb-utóbb már el akarja takarni az ember, és ezért újra le kell festenie a körmeit. Az újságíró elmondása szerint reménykedik benne, hogy a csupasz és természetes köröm lesz az új trend 2021-ben. A tendencia abszolút szárnyra kapott, a körömlakk helyett mostanság a fogyasztók egy új fogalmat használnak: a köröm wellnesst. “A kéz-egészségügy és higiéné az élvonalba kerül. A kézre gyártott szérumok és krémek értékesítése folyamatosan emelkedik” – mondta Shel Pink, a vegán Sparitual szépségmárka alapítója. Ez a manikűr-korszak végét jelentheti?

Olvasd el előző összefoglalónkat is!

Bezárhatnak a szépségszalonok Angliában, új vezérigazgató a L’Oréal élén – Ezek a szépségipar legfrissebb hírei

 

FRISS CIKKEINK

Hirdetés

Lájkold Facebook-oldalunkat,
nehogy lemaradj a
legfrissebb bejegyzéseinkről!