spot_imgspot_img
spot_img

Bezárhatnak a szépségszalonok Angliában, új vezérigazgató a L’Oréal élén – Ezek a szépségipar legfrissebb hírei

-

Article Top Ad (AdSense)

Tudtad, hogy New York-ban kormányzati szinten megtiltották a fodrászatoknak, hogy magasabb áron vágják a nők haját, mint a férfiakét? És hogy az IKEA és a Byredo parfümóriás együttműködéséből fenséges illatú gyertyák születtek? Heti összefoglalóinkkal a szépségipar iránt érdeklődő olvasóinkat szeretnénk aktuális és izgalmas beauty hírekkel ellátni.

A L’Oréal új vezérigazgatót nevez ki

Nicolas Hieronimus 2021. május 1-jén veszi át a párizsi székhelyű szépségápolási gigacég vezetését. A L’Oréal 33 éves „veteránja” jelenleg is vezérigazgató-helyettesként dolgozik, és a kinevezését változás nélküli változástatásként kommentálta a társaság, ami a bizonytalan időkben megőrzi a stabilitást. Jean-Paul Agon jelenlegi vezérigazgató – aki júliusban tölti be a 65. életévét – a továbbiakban elnökként vesz részt a cég munkájában.

Kihívást jelentő idő ez a francia kozmetikai óriás számára: az első féléves bevételük 12 százalékkal csökkent, ami az elmúlt 20 év legmeredekebb esése. Ennek legfőbb oka, hogy a lezárások és az utazási korlátozások miatt kevesebb alkalom volt a társasági életre – ezzel egyetemben a smink és parfüm viselésére is. A vírushelyzet miatt a tömegtől idegenkedő vásárlók egyre inkább otthonról vásárolnak, az online bevételek növelése most kifejezetten fontossá vált a L’Oréal számára. Ezt is bizonyítja, hogy az internetes vásárlás az első félévben a L’Oréal teljes értékesítésének 25 százalékát tette ki. Ennek növelése lesz Nicolas Hiernimus feladatkörének legjelentősebb része kezdő vezérigazgatóként.

Nicolas Hieronimus – Fotó: Global Cosmetic News

Az új vezérigazgató 1987-ben csatlakozott a céghez termékmenedzserként, többek között felügyelte a cégcsoport különböző részlegeit, beleértve a professzionális és a luxuscikkeket is. És mi kell ahhoz, hogy egy többmilliárd dolláros vállalat élére léphessünk?

„A csoport márkáinak aprólékos ismeretével, valamint csapatok összefogására és bevonására való képességgel rendelkező személy a legjobb jelölt a L’Oréal élére” – nyilatkozta a jelenlegi vezérigazgató, Paul Agon közleményében.

Meglehet, hogy bezárnak az angliai szépségszalonok a koronavírus miatt

Az Egyesült Királyságban jelenleg áttértek a három lépcsős védekezésre: járványügyi szempontból három kategóriába sorolják a monarchia minden régióját. Az első „Tier”-be tartozó területen kevesebb a fertőzött, ennek megfelelően mérsékeltebb korlátozások érvényesek, mint a második vagy harmadik kategória lakosaira. Ugyanígy osztályozzák a szolgáltatásokat is járványügyi rizikó szempontjából, és az angliai parlamentben hamarosan a szépségszalonok kerülnek terítékre: felmerült az is, hogy az ipar minden üzlete 3-as, azaz a legnagyobb kockázatú osztályba kerül.

Ezzel kapcsolatban aggodalmát fejezte ki Millie Kendall, a Brit Szépségtanács elnöke. Elmondása szerint a fodrászatok és szépségszalonok 3. kategóriába való áthelyezése tönkretenné az egész szektort. Kendall szerint a további lezárások 28,4 milliárd font kiesést jelentenének az Egyesült Királyság szépségszolgáltató-iparának.

„Annak ellenére, hogy nincs bizonyíték arra, hogy a fodrászatokban és szépségszalonokban nagy a fertőzésveszély, ismét bajban vagyunk. Ezeken a helyeken olyan szakemberek dolgoznak, akikre mindig is szigorú higiéniai szabályok vonatkoztak, és akik még ezen felül is további intézkedéseket vezettek be annak biztosítása érdekében, hogy járványhelyzetben is biztonságosan működhessenek és a megélhetésük se kerüljön veszélybe”- írja Kendall a Telegraph cikkében.

Ezt a szektort is elég rendesen lesúlytotta a járvány: a vírus előtt létezett szalonok tíz százaléka már bezárt, a vendégforgalom a felére csökkent a járványt túlélő helyeken is, a 3. kategóriába sorolással pedig még nagyobb veszteségekkel számolhatnak a szépségipar dolgozói.  Ahogy korábban is olvasható, a haj- és szépségipar 28,4 milliárd fonttal járul hozzá az Egyesült Királyság GDP-jéhez – 2018-ban az angolok mintegy 27,2 milliárd fontot költöttek a hajukra, kozmetikára és vagy egyéb jóléti szolgáltatásokra.

Fotó: Medium

A haj- és szépségszalonok, fürdők, kozmetikumok és testápolási termékek létfontosságúak az egészség és az önbecsülés szempontjából is, melyek építőkövei mentális egészségünknek és az általános jólétünknek egyaránt. Nem is kérdés, hogy az ezekre történő odafigyelés még fontosabb egy pandémiás helyzetben. „Nincs értelme ezeket a vállalkozásokat bezárva tartani, és attól tartok, hogy sokan tönkremennek, ha a 3. osztályba kényszerülünk. Ezért remélem mindenki érdekében, hogy fodrászaink és kozmetikusaink tovább dolgozhatnak majd.” – zárta gondolatmenetét a Szépségtanács elnöke.

Közös illatgyertyát dobott piacra a Byredo és az Ikea

A limitált kiadású, 13 részes gyertyasorozat novemberben kerül az Ikea üzleteibe. Három méretben lesz elérthető és egész baráti áron kínálják őket: 5, 9 és 25 fontba kerülnek majd.

A Byredo alapítója, Ben Gorham szerint a gyertyákat úgy tervezték, hogy emlékeket és érzelmeket ébresszenek fel bennünk és javítsák az otthoni közérzetünket. Nagyon kecsegtető az illatok listája, csak néhány közülük: gránátalma, borostyán, őszibarackvirág, boróka, méz aromáinak egyvelegével olyan érzéseket fejeznek ki az illatokkal, amiket nehezen lehet szavakba önteni. Ez lehet egy nosztalgikus emlék, vagy a legnagyobb álmunk aromája.

Kép: Byredo

„Az otthonod illata hatalmas jelentőséggel bír, és óriási szerepet játszik abban, hogyan érzed magad ott. Nem az a lényeg, hogy minden tip-top és praktikus legyen a lakásban, hanem hogy ez az a hely, ahol összejövünk a családdal és a barátokkal, hogy közös emlékeket készítsünk. Olyan illatokat fejlesztettünk ki az Ikeával történő együttműködés során, amelyek kiemelik ezt az érzést.” – nyilatkozta a luxusparfümöket készítő cég tulajdonosa.

„Pink Tax” tilalom New Yorkban – mostantól a nők és a férfiak egy árat fizetnek a szépségért

A Pink Tax – azaz rózsaszín adó – kifejezés arra vonatkozik, hogy általában nőként sokkal többet kell fizetnünk a szépségápolási szolgáltatásokért és termékekért. A New York-i Fogyasztóvédelmi Minisztérium tanulmánya szerint a hajápolási termékek 48 százalékkal kerülnek többe a nőknek, mint a férfiaknak. Ezt a gyakorlatot tiltották be New York államban azzal a céllal, hogy megfékezze a hasonló termékek és szolgáltatások közötti árdiszkriminációt attól függetlenül, hogy azokat férfiak vagy nők felé forgalmazzák-e.

Fotó: Al Bawaba

Andrew Cuomo kormányzó áprilisban vezette be a tilalmat, amely immáron törvényi keretek szerint tiltja a nemi alapú árdiszkriminációt. Minden olyan termékre kiterjed, mint például a dezodor vagy borotva, de ide érthetjük a vegytisztítást és a fodrászatot is. Például egy női blézer 12 dollárért, és egy férfi zakó 8 dollárért történő tisztítása most már törvénysértést jelentene.

„A Pink Tax eltörlésével a hölgyek többé nem lesznek káros és tisztességtelen árdiszkriminációnak kitéve, és minden olyan vállalkozást elszámoltathatnak, aki nem vet véget ennek a megvetendő gyakorlatnak” – mondta Cuomo kormányzó nyilatkozatában. Korábbi kutatások is készültek már a témában: egy 2011-es tanulmány megállapította, hogy a fodrászatok 85 százaléka (!) alkalmazza a pink taxot: lányok esetében nagyobb összeget kér el ugyanolyan szolgáltatásért, mint az erősebb nem képviselőitől.

Olvasd el korábbi összefoglalónkat is!

Michelle Obama rúzzsal buzdít szavazásra – Heti beauty összefoglaló

Kategória:
 

FRISS CIKKEINK

Lájkold Facebook-oldalunkat,
nehogy lemaradj a
legfrissebb bejegyzéseinkről!