spot_imgspot_img
spot_img

Mitől olyan boldogok a svédek?

-

Article Top Ad (AdSense)

Több felmérés említi Svédországot a világ 10 legboldogabb nemzete között. Sokan kutatják, próbálják megérteni, mire vezethető vissza boldogságuk titka. 

A vezető svéd szépségmárka kerekasztal-beszélgetésén szintén arra kereste a választ, hogy vajon miért van ez így. Mit tehetünk azért, hogy mi is jobban érezzük magunkat a bőrünkben? A beszélgetés moderátora Tatár Csilla volt, a résztvevők pedig dr. Kőrösi Beáta pszichopedagógus, szupervizor, Kardics Beáta, az Oriflame Magyarország marketing menedzsere, Bakos Anikó bőresztéta, valamint Illés Anita, aki saját, Svédországban szerzett tapasztalatairól mesélt.

Dr. Kőrösi Beáta pszichopedagógus, szupervizor szerint a megelégedettség, a boldog életvitel a pozitív pszichológia kutatásai szerint számottevő arányban a döntéseinken múlik.

Dr. Kőrösi Beáta

„A személyes boldogság záloga egyrészt az, hogy hogyan gondoskodunk magunkról, másrészt pedig, hogy milyen értékek mentén vezetjük az életünket, és mennyire figyelünk másokra. A jó cselekedetek gyakorlása, a megbocsátás, a hála érzése magunkban gyakorolható, s mindamellett, hogy boldogság-érzést eredményez, a személyes kapcsolatainkra, tágabb kontextusban a közösségünkre is pozitívan hat. A támogató, éltető, pozitív kapcsolatok pedig szintén a személyes elégedettségünket növelik. Érdemes példaként tekinteni a másokra odafigyelő, kooperáló, a személyes gondoskodást és a mértéktartást, rendszerben gondolkodást gyakorló svéd élet-építési metódusra. Hiszem, hogy egymástól tanulni, egymás példáiból építkezni és azt mindannyiunk javára fordítani közös érdekünk és nyereségünk” – magyarázta a szakértő.

Tatár Csilla

Tatár Csilla úgy véli, a külső és belső harmónia több összetevős: ő például abban hisz, hogy nem kell folyton boldognak lenni, vagy egy vizionált boldogságot közvetíteni kifelé.

„Nagyon fontosnak tartom, hogy időnként megengedjük magunknak azt, hogy ne legyünk jól. Bele kell engednünk magunkat a szomorúságba is. Én bátran kimondom azt, ha rosszul vagyok, és nem akarom állandóan azt sugározni, hogy minden oké. Ilyen értelemben támogatom a szomorúságot a boldogság mellett. Az emberek azt várják a boldogságtól, hogy egy hosszan tartó érzés legyen, de én nem hiszem, hogy így kell lennie. Nagyon nagy az elvárás a boldogság irányába, nekem pedig már nincsenek ilyen elvárásaim, nem akarom görcsösen. Most például az elmúlt pár hónapom nehéz volt, nem voltam jól, de meg merem magamnak engedni, hogy ne legyek jól” – kezdte Csilla, aki szerint a rutin, a tiszta étkezés, a letisztult életvezetési stratégiák, amikről szó volt a beszélgetésben, biztosan segítenek abban, hogy egy kicsit összeszedettebbek a svédek.

Kardics Beáta

Az Oriflame marketing menedzsere, Kardics Beáta elmondta, hogy a svéd gyökerekből adódóan a márka másképp tekint a szépség fogalmára, mint bárki más. Számukra a szépség nem csupán a külsőségekről szól, hanem arról, hogy hogyan élünk, hogyan érzünk és mit teszünk mindennapjainkban.

„A Beauty by Sweden egy életmód: arra invitál, hogy érezd magad jól gyönyörű bőrödben, élj egészségesen, legyél boldog és légy önmagad. Hogy bízzál magadban és találd meg az egyensúlyt az életben. Azt az egyensúlyt, ami kívül-belül átitat, amitől mindennap fejlődünk. Hiszünk a felelős szépségben, a biztonságos szépségápolási termékekben, melyeket a természet ihletett és a tudomány tökéletesített. A természet inspirál minket, ezért tiszteletben tartjuk a környeztet” – kezdte a szakember. „Azt gondolom, hogy mi magyarok sokat tanulhatunk a svédektől. Az egyik kedvenc kifejezésem például a lagom. Ez egy  életszemlélet, amit nehéz lefordítani, de gyakorlatilag az egyensúlyra és  mértéktartásra vezethető vissza. Pont jó, se nem sok, se nem kevés. A svédek mindenben a lagomot érvényesítik, legyen szó étkezésről vagy gardróbról. Vagy például én rendszeresen fikázom, ez viccesen hangozhat, de ez igazából a nap egy fénypontja, arra szánt külön idő, amikor picit lelassulunk és gyakoroljuk a jelenlétet – egyfajta meditációnak is mondható, általában egy csésze  jó kávé mellett, gyakran akár egy jó társaságban. Egy dologban egyetértenek a kutatások: a boldogság kulcsa az egyensúlyban, az emberi kapcsolatokban, a lagomban és a fikában rejlik” – tette hozzá Kardics Beáta.

Az Oriflame a széles közönséggel is szeretné megismertetni a „Beauty by Sweden” mottóját, ezért országos roadshow-ra indulnak. Egy kellemes, igazi svéd életérzést tükröző pop-up storet építenek fel hazánk legnagyobb városainak központi részein, ahol a látogatók megismerhetik a cég innovatív termékeit, valamint a svéd életérzést.

Hogyan induljunk el az önmegvalósítás útján?

 

Kategória:
 

FRISS CIKKEINK

Új funkció érkezik a mobilokra, ami figyelmezteti a felhasználót, ha követik

A két tech óriás, az Apple és a Google hétfőn hivatalosan is bejelentette egy új funkció bevezetését, amely értesíti a felhasználókat arról, ha a Bluetooth-kompatibilis eszközök általi nyomkövetést tapasztalnak.

Az általános jóllét új pillére az internet lett

A Technology, Mind and Behaviourban publikált globális tanulmány az internet hatásáról eddig ismertekkel szembe menő, új eredményekkel zárult.

Lájkold Facebook-oldalunkat,
nehogy lemaradj a
legfrissebb bejegyzéseinkről!