spot_img
spot_img
spot_img

Logóváltásra készül a Toblerone

-

Article Top Ad (AdSense)

Hamarosan lekerül az ikonikus hegy képe a jól ismert svájci csokoládé márka csomagolásáról. A Matterhorn elnevezésű hegycsúcs Svájc egyik jelképe, melynek a gyártás más országba való áthelyezése miatt kell búcsút inteni.

A csomagoláson is megtalálható Matterhor csúcs az Alpok hetedik legmagasabb hegycsúcsa, mely 4478 méter magas. Keleti, északi és nyugati fala Svájchoz, a déli Olaszországhoz tartozik. Emellett ez a legtöbbet fényképezett turistalátványosságok egyike Európában. Alakja adta az alapötletet a Toblerone csokoládé és a háromszög keresztmetszetű csomagolás megformálásához.

Matterhorn csúcs (fotó: Flickr)

A svájci csokoládé csúcsa

A Tobler csokoládégyárat 1899-ben Emil Baumann és Theodor Tobler (1876–1941) alapította Bernben. 1908-ban Baumann, Tobler unokatestvére megalkotta az egyedülálló tejcsokoládé receptet, amely mézet,  nugátot, és mandulát tartalmazott. Tobler ötlete a jellegzetes háromszög alakú formával és csomagolással az ikonikus Matterhorn hegycsúcshoz köthető. A termék neve egy szójáték, amely Tobler nevét az olasz „torrone (a nugát egyik fajtája) szóval kombinálja. A csomagoláson a hegyen egy medve körvonala is látható, amely Bern jelképe.

Fotó: iStockphoto

Miért kell változtatni?

A csokoládét gyártó amerikai cég szóvivője elmondta, hogy modernizált és áramvonalas logót akarnak bevezetni, amely igazodik a geometrikus és háromszög alakú külsőhöz. Azonban a változtatásnak jogi okai is vannak. Egy 2017-es svájci törvény kimondja, hogy nemzeti jelképek csak olyan termékek csomagolásán szerepelnek, melynek alapanyaga legalább 80%-ban Svájcból származik, ám tejtermékek esetében ez 100%. Mivel a jól ismert Toblerone csokoládé gyártásának egy részét Szlovákiába helyezik át ebben az évben, így muszáj a csomagoláson lévő logót is megváltoztatni.

Mámorító csokoládékülönlegesség az új szezonban

 

FRISS CIKKEINK

Mi teszi különlegessé az Eau de Parfumöt?

Az Eau de Parfum egyik legfontosabb jellemzője a magas parfümolaj-koncentráció, amely általában 15-20 százalék között mozog. Ez az összetevő garantálja, hogy az illat hosszabb ideig marad a bőrön, mint más illatok, például az Eau de Toilette. Az Eau de Parfum illatok mélysége és komplexitása egyedülálló, mivel több rétegben bontakoznak ki, és az idő múlásával változnak.

Mindenki a mesterséges intelligenciát akarja a társkeresőknél

Versenyt futnak az online randialkalmazások a mesterséges intelligencia-alapú asszisztensek fejlesztésében, amely a Z-generáció frusztált tagjait segítené a romantikus beszélgetésekben.

Brutálisan jó funkciót kap a mobilos Gmail

Első körben az Android felhasználók kapják meg a mobilos Gmail újítást, ami igazán nagy segítség lesz a levelek kezelésében.

Lájkold Facebook-oldalunkat,
nehogy lemaradj a
legfrissebb bejegyzéseinkről!