spot_imgspot_img
spot_img

A boldogságnak tényleg ára van? TOP 5 családi autó szerintünk

-

Article Top Ad (AdSense)

Az ár-érték arány bajnoka, egy kihalófélben lévő műfaj sportos nagykövete, vagy éppen mindent vivő slágerként taroló SUV? Megpróbáltuk virtuális garázsba parkolni különböző kategóriák jelöltjeit, hogy összeálljon végül TOP 5 legjobb családi autó.

Amíg az ízlés egyén dolga és szubjektivitáson alapul, addig mindig is nehéz lesz közös pontra jutni abban a kérdésben, hogy mi „a legjobb” egy-egy témában. Ugyanakkor talán mégsem lehetetlen, hiszen – ha kellően szerencsések vagyunk -, bizonyos érvek vitathatatlan tényként sorakoztathatóak fel a döntés során.

Dacia Lodgy

Dacia LODGY STEPWAY Ultimate Limied Edition

Vegyük például a Dacia Lodgy-t, ha a családi kassza észszerű és hatékony költéséről van szó. Nagyszerű egyterű, hirdeti magát a hétszemélyes, Renault knowhow-ra épülő Lodgy, amit listaáron 5 149 000 forintért kínálnak 115 lóerős dízelmotorral. Ha elég alaposan keresgélünk, biztos fellelünk egy ennél olcsóbb benzinest valamelyik kereskedőnél – és ne felejtsük el nagycsaládoknak járó kedvezményt sem.

A Lodgy nem feltétlenül a szépségverseny és a „kívánatos” kategória győztese, de vitathatatlan erényei remek családtaggá avanzsálják. A harmadik üléssorban található „Okos Ülések” segítségével az öt férőhelyből könnyedén varázsolhatunk hat vagy hét férőhelyet. Az üléseket lehajthatjuk, előrebillenthetjük vagy akár ki is szerelhetjük, nem mellesleg a második üléstámla is teljesen lehajtható, 1/3-2/3 arányban osztható. Mi kell még?

Honda Jazz

Honda Jazz

A Mágikus Ülésrendszer az egyik aduász a kezében. Emlékszem, mekkora örömmel töltött el, amikor pár éve elbicikliztem a hazai importőrhöz a tesztautóért, és az első kerék kiszerelése nélkül tudtam betenni a mountain bike-ot a kis Jazz-be. Ennél talán még ütősebb reklámszlogen, hogy egy mosógépet is gond nélkül haza tudunk szállítani a Honda kisautójában, ráadásul a kifutó széria már hatsebességes váltóval gurult le a szalagról – igaz, meglehetősen rövid áttétellel látták el, így továbbra is a városi és elővárosi környezetben mozog a legotthonosabban a Jazz.

Trend felszereltséggel 4 669 000 forinttól kelleti magát a Jazz, de az új, immár e:HEV hibridrendszerrel büszkélkedő utód debütálása miatt nagyobb eséllyel alkudozhatunk egy csinosabb összeg reményében. Azt említettük, hogy az e:HEV-et a Honda Forma-1-ben használt hajtáslánca inspirálta? A PR menő dolog, sosem fogy ki a (hihetetlen) szlogenekből.

Ford S-MAX

Ford S-MAX

Micsoda? Egy egyterű? Ez a kategória még létezik?! Igen, habár az utolsókat rúgja, a kihalás szélére sodorta a megállíthatatlan SUV-láz.

Azért nem a Galaxy, mert az túl kocka, drabális megjelenésű a sokkal kecsesebb S-MAX-hoz képest. Az S-MAX a Ford – nem túl fiatal – titánja, de még mindig remekül tartja magát. Jó vezetni – pláne egyterűs mércével mérve -, menő színek, panorámatető, összkerékhajtás, igény szerint akár hét ülés. Árban ugrunk, 10 540 000 a belépő a 165 lóerős, mindössze 1.5 literes Ecoboost motorral – érdemes rászánni a felárat a kétliteres dízelre, hiszen erejében és karakterében is sokkal jobban passzol az S-MAX-hoz.

Volvo XC90

Volvo XC90 Recharge

Ha nem akarjuk elhagyni a nappalit – pontosabban mindenhova magunkkal vinnénk -, akkor a kínai tulajdonban lévő svéd márka SUV-ja a telitalálat. Benzines, dízel, vagy plug-in hibrid, öt vagy hét személy – bárhogy döntsünk, az utánozhatatlan hangulatú, kizárólag a Volvókra jellemző utastér velünk lesz.

Elegáns, biztonságos, kifinomult ízlésről árulkodó választás az XC90 – szöges ellentéte a német prémiumokról kialakult közvélekedésnek, és talán nem is aggatnak ránk mindenféle (negatív) plecsniket. Sokan pont emiatt döntenek mellette. Belépőként 19 295 000 forintot említ az árlista 235 lóerős dízelmotorral és ötszemélyes utastérrel – csak a központi érintőképernyő kezelése igényel némi megszokást, utána teljes a család öröme.

BMW M340i xDrive Touring

BMW M340i xDrive Touring

Apa az élet császára. Sorhat, 3 liter, 374 lóerő és 4.5 másodperces sprintidő. A 3-as BMW-vel a bajorok megmutatták, hogy náluk továbbra is a sofőr van a középpontban, hiszen szélesebb lett a nyomtáv az elődhöz képest, tökéletes a súlyelosztás, és nem éktelenkedik egy ormótlan vese az orrán.

Eszméletlen vezetni, a végetekig lehet extrázni és személyre szabni, kombisága ellenére irdatlan jó kiállású. 500 literes csomagtér alaphelyzetben, ami 1510 literig bővíthető. Ha ez sem lenne elég, felpattintunk egy tetőboxot és beállt a családi idill. Miután kitettük a gyerekeket az oviban/iskolában, irány a pályanap!

20 360 000 forint az alapár, amit pár pipa révén könnyedén kergethetünk akár 30 millió magasságába, ismerve a BMW árpolitikáját.

Elvégre a család boldogságának ára van. De minden pénzt megér, nem igaz?

 

FRISS CIKKEINK

Lájkold Facebook-oldalunkat,
nehogy lemaradj a
legfrissebb bejegyzéseinkről!