A BOTANIQ Turai Kastély lett a régió első Krug Ambassade-ja.
Az ikonikus champagne-ház, a Maison Krug globális Ambassade programjához világszerte 184 tag csatlakozhatott az évek során, mely családnak most a Turai Kastély is a tagjává vált. A champagne-ház Közép-Kelet Európában először Magyarországon rendezte meg a Krug x Lemon eseményét, mely során egy egyedi menüsorral mutatták be az év alapanyagát, a citromot. A menühöz Romain Cappelaere, a Maison Krug képviselője és Ted Lelekas, a MH regionális brand ambassadora prezentálta a különleges champagne párosításokat.
A Maison Krug olyan partnerekkel keresi a kapcsolódási pontot az egész világon, akik filozófiája és látásmódja megegyezik a nagymúltú champagne-házéval. A – ma már 184 tagot számláló közösség – hasonló értékrenddel rendelkezik és olyan minőségi szolgáltatást nyújt, ami a saját szegmensében kiemelkedő. A Moët Hennessy–vel létrejött együttműködésnek köszönhetően, a BOTANIQ a régióban egyedülálló Krug-kínálatot biztosít, exkluzív hozzáféréssel a teljes termékportfólióhoz. Így a vendégek Magyarországon is megkóstolhatják a világ legkiválóbb champagne-jait, a ház zászlóshajója, a Grande Cuvée pedig folyamatosan elérhető pohárral is.
A champagne-kínálat mellett a kastélyba látogató vendégek a 19 szoba közül, a Krug lakosztályt is választhatják, ahol az enteriőr a champagne márka karaktere alapján lett kialakítva. Ebből is látszik, hogy a Krug Ambassade címmel nemcsak a páratlan champagne- kínálat jár együtt, Krug Ambassade-nak lenni ennél sokkal többet jelent.
„A Krug Ambassade nem egy díj vagy ajándék – fogalmazott Langó Tamás, a BDPST Group
executive sommelier-je, akit a Clarisse étteremben végzett kiemelkedő munkájáért a Michelin Guide is díjazott. – Az az étterem vagy hotel nevezheti magát Krug Ambassade-nak, amely esetében a minőség iránti elköteleződés megkérdőjelezhetetlen. Ez a komoly hagyományokra építő világmárka ezzel jelzi, hogy közös úton járunk és azonos értékeket tartunk fontosnak.
„A Krug Ambassade egy olyan, a Maison kiemelt és bizalmas partnereiből álló hálózat,
melynek tagjai magukban hordozzák a Krug Maison szellemiségét, ezzel tovább adva annak
értékeit és üzeneteit a világ különböző pontjain. A Krug Ambassade jelmondata: more than
places, they are faces. Ez a kifejezés tökéletesen magába foglalja azt a nézetet, miszerint mi nemcsak partnereket keresünk, akik osztják a kiválóságra vonatkozó törekvéseinket, hanem egyben olyan Krug Lover-eket is, akik szívből keltik életre ezt a közös együttműködést. A BOTANIQ története Krug Ambassade-kent szinten egy Krug Lover-rel kezdődött, kinek példáját később az egész csapat követte. Két év szakmai felkészülés után büszkén és boldogan üdvözöljük őket a Krug Családban.” – mondta el Szegedi Nóra, a Moët Hennessy közép-európai Brand managere a BOTANIQ-al való együttműködésről.
A bejelentéssel egy időben rendezték meg, a 2015 óta hagyománnyá vált, nemzetközi Single Ingredient eseményt, ahol Magyarországon is bemutatták az idei alapanyagot, a citromot. A Maison Krug minden évben olyan hozzávalót keres, ami az egész világon könnyen elérhető, de feldolgozása mégis különlegessé teszi az ételeket, ezzel is jelképezve a séfek és országok egyediségét. A Krug Ambassade-ok séfjeit arra kérik, hogy ezen hozzávaló által inspirálva találjanak ki olyan, a saját kultúrájukra jellemző, mégis szokatlan fogásokat, amelyek tökéletesen harmonizálnak a Krug Grande Cuvée és a Krug Rosé ízjegyeivel, és kiemelik azokat. A korábbi évek után, többek között a rizst, burgonyát és hagymát követve, idén – első gyümölcsként – a citromra esett a választás, amely a frissességet, ropogósságot és a lendületes energiát képviseli 2023-ban.
A Krug x Lemon eseményre a BOTANIQ Turai Kastély séfje, Szűcs György és Farkas Richárd, a BDPST Group kreatív séfje közösen álmodta meg a magyar hagyományokra építő, egyben a citrommal ötvözhető menüsort. A vendégek megkóstolhatták György Pisztráng, fekete citrom, sóska névre hallgató fogását is, amely a Krug The Zeist Is Yet To Come szakácskönyvben is szerepel.
A séfek által megálmodott recepteket a Krug a The Zeist Is Yet To Come című albumban
foglalta össze: 25 ország több mint 112 kiváló séfje – akik összesen 113 Michelin-csillaggal
büszkélkedhetnek – mutat rá a citrom ízének, textúrájának, vibráló energiájának
felhasználhatóságára. A könyvet a régióban Turán mutatták be először a világ több pontjáról érkező champagne-rajongóknak, akik első kézből kóstolhatták meg a kiemelkedő tételeket.
A kifejezetten erre az alkalomra készített menüsor fogásai a jövőben elérhetőek lesznek a
kastély Clarisse éttermében is az egyedülállóan széles Krug kínálat mellett.
Az esemény a Fine Brands Company kreatív együttműködésével valósult meg. A disztribútor és a Moët Hennessy (MH) közös munkája már több évre tekint vissza hivatalos hazai forgalmazóként. Rozsnyói Krisztián, a Fine Brands Company értékesítésért és marketingért felelős vezetője így nyilatkozott az együttműködésről: „Nagy öröm számunkra, hogy az idei évben Magyarországon egy exkluzív Krug x Lemon esemény alkalmával mutathattuk be a nemzetközi és hazai újságírók és champagne-szakértők számára a közös munkánk eredményét.
Különleges szakmai kihívás a világ vezető champagne márkáival dolgozni, és a márkatulajdonos iránymutatása és az általuk adott inspirációk alapján a lokális piacra releváns, a személyiségüket megragadó és még magasabb szintre emelő márkaépítő kommunikációt meghatározni és az ehhez tartozó hosszútávú partneri kapcsolatokat kialakítani. A KRUG Single Ingredient esemény egy kiváló alkalom volt arra, hogy a BOTANIQ Turai Kastéllyal együttműködve, egy igazán különleges környezetben szólíthassuk meg a célközönségünket, ahol egy minden érzékszervre kiterjedő élményt kínálhattunk számukra.”
A nemzetközi és hazai vendégek kényelmes utazásáról az Audi Hungary gondoskodott.
Magyar desszertséf oktatott egy német Michelin-csillagos étteremben