Újra jelentkezünk a beauty-szektor legfontosabb híreivel! Miért törölte a Dove-ot is forgalmazó Unilever gigacég a NORMÁL szót a termékeinek csomagolásáról? Milyen exkluzív fehérneműket tervez mostanság Kim Kardashian? És hogyan szabályozza Kína a járványhelyzet miatt virágzó online szépségtanácsadásokat? Szépség és divat 2021 márciusában.
Tökéletes alakot ígér a SKIMS
Az amerikai celeb SKIMS nevű márkája kifejezetten alakformáló céllal jött létre. Az évek során a legjobb alakformáló fehérneműk után kutatva Kim Kardasian csalódott a rendelkezésre álló lehetőségekben, és nem talált olyan darabokat, amik megfelelő formát és fedést kínálnának. Ez arra késztette, hogy saját otthonában ruhadarabokat vágjon fel és varrjon össze, ezzel megkapva a tökéletes megoldást a problémára.
Kardashian szerint a kollekció minden egyes darabja úgy lett kialakítva, hogy fokozza a nőies idomokat, kisimítsa, megemelje és tónusát adja az egész testünknek. Hozzátette, minden testalkatra gondolt a tervezés során, különböző méretekben is rendelkezésre állnak a kollekció darabjai. Kim személyes kedvence a SKIMS harisnyanadrág, elmondása szerint egy tavaszi ruhával kombinálva hibátlan és gyönyörű lábakat villanthatunk a használatával.
Az Unilever többé nem használja a „Normal” szót
A beauty termékeket is gyártó gigavállalat bejelentette, hogy az általa forgalmazott szépségápolási és testápolási márkák csomagolásából és reklámozásából is letiltja mostantól a „normál” kifejezést – mivel egyesek számára negatív visszhangja lehet.
A bejelentés egy 10 000 fős, az Unilever által megrendelt tanulmány eredményeit követi, amely a fogyasztók véleményét kérdezte a globális szépségpiac üzeneteivel kapcsolatban. A válaszadók több mint fele szerint a szépségápolási- és testápolási-ipar csak a tökéletes bőrű és testű nőknek hirdeti a termékeit – például a csak normál bőrre való testápolók – ezáltal pedig kirekesztettnek érzik magukat. Tehát elmondható, hogy vásárlói nyomás hatására döntött így a cég.
A vállalat azt is közölte, hogy a márka marketing fotóit többé nem kozmetikázzák túl, azaz digitálisan nem változtatják meg az emberek testalkatát, arányait vagy bőrszínét. Hozzátették, hogy növelni fogják hirdetéseikben az alulreprezentált csoportokat, ezzel is elősegítve a nagyobb mértékű egyenlőséget. Az Unilever bejelentése is azt bizonyítja, hogy az elmúlt néhány évben a közvetlenül a fogyasztóknak szánt szépségmárkák befogadóbb kommunikációt alkalmaznak a marketing és a reklám területén.
Kína szabályozza az online értékesítő beauty-bloggerek tevékenységét
Kínában a járványhelyzet óta dübörög az e-kereskedelem, pontosabban az élő közvetítésű online térben történő értékesítés. Az állam a gazdaság egyéb szektorait is előszeretettel szabályozza, ezalól pedig mostantól a szépségiparban tevékenykedők sem jelentenek kivételt.
Az illetékes szervek múlthét keddtől szigorították az ellenőrzést az ország élő közvetítésű e-kereskedelmi platformjai felett, ahol az influencerek közvetlenül ajánlanak a fogyasztóknak bizonyos termékeket- ezt itthon az Instagram vagy a TikTok felületén láthatjuk. A szabályozó hatóság szerint a rossz minőségű termékek hirdetése és a megtévesztő reklámok aggodalomra adnak okot, és megtéveszthetik a vásárlókat, ezért szükséges a fokozott ellenőrzés.
A Piacszabályozás Állami Igazgatósága (SAMR) hangsúlyozta az e-kereskedelem szereplőinek felelősségét – péládul az Alibaba által üzemeltetett Taobao esetében. Minden cégnek gyorsan el kell végeznie az önellenőrzést és átfogó vizsgálatokat az ajánlott termékek minőségével kapcsolatban, és meg kell büntetnie azokat az élő közvetítőket, akik silány árukat értékesítenek. Ez egy fontos lépés lehet a szépségipari fogyasztóvédelem területén.
Az Amazon első befektetése egy indiai szépségmárkába
Az Amazon csaknem 25 millió dolláros befektetést indított el az indiai MyGlamm számára. A Darpan Sanghvi által 2017-ben alapított MyGlamm egy olyan szépségmárka, amely több mint 600 cruelty-free és vegán terméket kínál a smink, a bőrápolás és a testápolás területén. Míg online kezdte az életét, a mai napra több mint 10 000 offline értékesítési ponttal büszkélkedhet India 70 városában, becslések szerint a cég értéke meghaladja a 100 millió dollárt.
Ez az első befektetés, amelyet az Amazon egy indiai fogyasztói márkába tett – bár az elmúlt években lelkesen fektetett be az indiai pénzügyi és technológiai szolgáltatókba. Ezzel a húzással az Amazon beteszi a lábát India egyre növekvő testápolási és szépségápolási szegmensének területére.
„Az Amazon továbbra is elkötelezett a hazai startupok és márkák támogatása mellett, amelyek változatos termékeket kínálnak a vevőinknek és egyben a növekedésünket is gyorsítják a digitális kereskedelem révén. Izgatottan várjuk az innovatív termékeket és a márkaélményt, amelyet a MyGlamm biztosít majd az indiai ügyfelek számára a szépségiparban.” – mondta Manish Tiwary, az Amazon India alelnöke.
Digitális bőrgyógyászat és merészebb sminkelés – 5 jóslat a szépségipar szakértőitől a 2021-es évre