Digitális bőrgyógyászat és merészebb sminkelés – 5 jóslat a szépségipar szakértőitől a 2021-es évre

-

2020 elején kevesen tudtuk volna megjósolni, hogy az elkövetkező évben uralkodó beauty tendenciák kimerülnek majd a tréningruhákban és az arcmaszkok viseletében. A vakcina létrejöttével talán egy pozitívabb menetrend van a láthatáron. A Harpeers Bazar cikkében a szépségipar világhírú szakértői vitatják meg a 2021-ben várható trendeket. Lássuk, mire jutottak!

1. Digitális bőrgyógyászat? Igen!

A klienseknek szánt iparágak kénytelenek voltak újítani az elmúlt évben, a sminkesektől kezdve a bőrszakemberekig mindenki áttért az online térbe. Az online bőrgyógyászat a pandémia előtt még furán hangzott volna, de mostanra külföldön teljesen természetessé vált és ez a tendencia a szakértők szerint megmarad 2021-ben is.

“Az idei évet lezárások és korlátozások közepette kezdtük. Ez azt jelenti, hogy továbbra is erősen támaszkodunk olyan videoplatformokra, mint a Zoom a munka vagy kapcsolattartás céljából. Emiatt gyakrabban látjuk a saját arcunkat, többet találkozunk a tükörképünkkel, mint ezelőtt bármikor. Ez pedig jobban előtérbe hozza a bőrproblémáinkat is. Az otthoni munkavégzés, a csökkent társadalmi interakciók és az anyagi gondok hozzájárulhatnak általános stresszünkhöz, amely tovább ronthatja a már meglévő bőrbetegségeket vagy akár újakat is előidézhet.” – mondja Dr. Anjali Mahto londoni dermatológus.

Kifejtette még, hogy az otthoni konzultációnak is megvannak az előnyei, például a meglévő bőrápolási termékek kéznél vannak és felfedhetjük az orvosnak bőrünk valódi állapotát, akkor is, ha smink nélkül egyébként nem lépnénk ki a utcára – mivel nem is kell. A karantén pedig tökéletes alkalmat kínál arra, hogy kipróbáljunk új termékeket vagy régi bőrproblémáinkat végre orvosoljuk. Most van idő otthon lenni, és szükség esetén alkalmazkodni az új bőrápolási rutinokhoz vagy gyógyszerekhez. A bőrgyógyász szerint ez az optimális időszak a régen halogatott retinol vagy hámlasztó kipróbálására, hogy bőrünk is felfrissülten és egészségesen várja a tavaszt.

Az év eleje ideális időszak a bőrápolásra.
Az év eleje ideális időszak a bőrápolásra. Fotó: iStock

2. A szépség fogalmának kiszélesedése

A különböző bőrhibák – például az aknék vagy a pattanások – társadalmi elfogadása már tavaly elkezdődött. A közösségi médiában megjelentek olyan tartalmak, melyek feltárták a bőr valóságát annak minden változó, aknékkal vagy pórusokkal teli dicsőségében. A beauty szektor nagy nevei követték ezt a példát, a retusált és szerkesztett reklámfotók helyett pedig elsőként mutatták be a bőrápolás kevésbé elbűvölő oldalát. Divat lett a tökéletlenség – és annak elfogadása.

Végül a bőr hibáinak általános elfogadottsága a régóta gyökerező szépségideálok gyengülését eredményezte. 2021-ben itt az ideje, hogy a szépségnormák szélesebb spektruma legyen elfogadott és abbahagyjuk a ‘csak a tökéletes lehet a mérce” vonalat. Amire valóban szüksége van a nőknek, az a szépség fogalmának kiszélesítése, amely természetesen együtt jár a sokféleséggel és többféle reprezentációval.

“Az elmúlt hat hónap során hatalmas változás történt az iparban. Nagyon remélem, hogy ez 2021-ben is velünk marad. Tavaly láttam először olyan influencereket, akik filterek nélkül posztoltak – vagy legalább elismerték a használatukat. Ez azt jelenti, hogy egy sokkal átláthatóbb internet felé haladunk, és ennek előnyei a nők és a fiatal lányok mentális egészségére nézve is meg fog jelenni idén.” – mondja Sasha Louise Pallari, angliai sminkes, akit hazájában a közösségi média homogenizált szépség-normáival szembeni harc alakjaként ismernek.

Pattanásos fiatal nő.
Divat lett a tökéletlenség. | Fotó: Freepik

3. A lázadó smink visszatérése

Az átalakuló szépségnormák mellett az egyén kreativitása is előtérbe kerül idén. Az önismeret talán korunk egyik legmeghatározóbb témája, ehhez pedig hozzátartozik a saját stílusunk kialakítása is. Határaink bontogatásával újra felfedezhetjük a hozzánk illő sminkelés örömét. Cseréljük le a Youtube-os oktatóvideókat a saját kreativitásunkra – javasolják a szakemberek.

“Eljutottunk arra a pontra, ahol az emberek már belefáradtak az Insta/Facebook által létrehozott normákba, amelyek nagyjából diktálták az elmúlt évtizedet. A feltörekvő sminkesek egy generációja a közösségi médiával mutatta be munkásságát, de sajnos ez valahogy elcsépelt lett. Nemcsak időigényesebb és átlagos ember számára elkészíthetetlen make-upok lepték el a közösségi oldalakat, de ez a gyakorlat egy ideált is teremtett: a mesterséges és művi tökéletesség látszatát, amelyre sokan egyszerűen nem vágynak.” – mondja Terry Barber, a MAC művészeti igazgatója.

4. Egyszerűsített fenntarthatóság

Soha nem volt olyan sürgető a márkák és a fogyasztók számára, hogy komolyan foglalkozzanak a fenntarthatósággal, és 2021 az ígéretes fejlődés évének tűnik. Mivel a fiatal felnőttek 73 százaléka hajlandó többet költeni egy fenntartható márka termékeire, a kereslet nagyobb, mint valaha.

2020 végén a British Beauty Council kiadta első fenntarthatósági jelentését. Ennek legfontosabb eredménye, hogy a szakemberek rájöttek: a fogyasztók össze vannak zavarodva. A megkérdezettek közül minden ötödik embernek fogalma sincs, hogyan ellenőrizze egy termék fenntarthatósági tanúsítványait, és minden harmadik nem érti a termékek összetevőinek nevét. Úgy tűnik, 2021-ben az közérthetőség döntő fontosságúvá válik.

„Együtt kell működnünk a változás érdekében, és a helyzet által megkövetelt gyorsasággal kell dolgoznunk. Elkötelezettségre, bátorságra és együttműködésre lesz szükség, ha a fenntarthatósági célokat szeretnénk elérni. ”- mondta a jelentést kiadó British Beauty Concil elnöke.

Számtalan vállalat már régóta elindult ezen az úton. Az Aveda nemrég jelentette be a teljes vegán gyártásra való átállást, míg a Garnier hamarosan lehetővé teszi a fogyasztók számára, hogy hozzáférjenek a minden egyes termékük fenntarthatósági mutatóihoz. A Body Shop és a Lush is régóta odafigyel a bolygóra és aktívan együttműködik a szennyezés elleni harcban működő jótékonysági szervezetekkel is.

Fiatal nő növénnyel
2021-ben még fontosabbá válik a fenntarthatóság | Fotó: Marie Claire

5. Az igazi befogadás

2020 volt az az év, amikor az elfogadás eszménye sok esetben cselekvéssé vált – mint például az amerikai Black Lives Matter esetében. A mozgalom hatásai a szépségipar területére is elértek, 2021-ben minden új márka befogadó spektrummal indulhat, és a régi szépségápolási márkák felsővezetésében is több színesbőrű alkalmazott kap majd helyet.

Kifejezetten sötét bőrrel rendelkezők számára nyújt kozmetikai cikkeket a Candor Beauty, újonnan indított webshopja pedig kizárólag afroamerikai tulajdonossal rendelkező vállalkozások termékeit kínálja. A weboldalon olyan tartalmak találhatóak, melyet kimondottan a sötétebb bőr ápolásának szakértői írtak.

“A változás katalizátora, a Black Lives Matter nemcsak a kiskereskedők és a márkatulajdonosok hozzáállását változtatta meg, hanem azt is tapasztalhatjuk, hogy egyre több színesbőrű ember dobja piacra a saját szépségmárkáját. Örömmel fogadjuk ezeket a változásokat, és úgy gondoljuk, hogy az befogadás felé való törekvés 2021-ben és azon túl is folytatódik.” – mondja Abi Lawrence-Adesida, a Candor Beauty társalapítója.

Megvannak 2021 színei- így hatnak majd ránk

KIADVÁNYAINK

 

FRISS CIKKEINK

Hirdetés

Lájkold Facebook-oldalunkat,
nehogy lemaradj a
legfrissebb bejegyzéseinkről!