A rajongók évtizedeken át kérték, hát most megkapják: a BMW bejelentette, hogy elkészítik az M3 kombi változatát, a Touringot.
Egészen pontosan 20 évet kell visszamennünk az időben, hogy ráleljünk egy kombi M3-asra. Az E46-os széria alapjain készítették el az M GmbH mérnökei azt a koncepciót, amivel az volt a céljuk, hogy demonstrálják: technológiai szempontból relatív kis erőfeszítéssel lehetett volna beemelni a gyártási folyamatba a sima 3-as kombi mellé. Bebizonyították, hogy a standard modell hátsó ajtóit módosítani lehet anélkül, hogy új és drága eszközöket kelljen beszerezni. (Az ajtók módosítására a szélesebb kerékívek miatt lett volna szükség.)
A harmadik M kombi
Végül nem lett a koncepcióból valóság, így aki M-es kombit akart, az vagy felkutatott egy M5 touringot az E34-es generációból, vagy itatta az F1-génekkel rendelkező szívó V10-est a negyedik generációs M5 kombi kiadásában. Az adrenalinfüggő családapák számára (is) remek hír, hogy a BMW végre meglépi, amit rég meg kellett volna lépnie: fejlesztik a valaha volt első M3 Touringot a G81-es kódjelű szériával.
Münchenben vélhetően azt is megelégelték, hogy az Audi és a Mercedes évtizedek óta viszi el a szegmens vevőit. A BMW kiemelte, a kocsi „elsősorban és mindenekelőtt” egy M3, tehát a vezethetőség és a vezetési élmény nem szenved csorbát, csupán kombinálják a mindennapok praktikumával. Annyit tudni lehet, hogy szélesebb nyomtáv, feltűnően nagy első légbeömlők, és négy kipufogóvég szerepelnek a külső ismertetőjegyek között, míg a motortérben a hathengeres M TwinPower turbós erőforrás lesz.
Az autó a kétéves fejlesztési folyamat korai szakaszában van és még augusztusban megkezdődik a közúti tesztelés, amit a Nordschleife követ majd. Hangsúlyozták, fontos lépéshez értek, hiszen a koncepció „kiengedése a szabadba” azt jelenti, mérföldkőhöz értek a „szériaérettséget” illetően.
Már az M340i Touring sem egy lomha darab, de az M3 Touringgal akár a komolyabb sportkocsikkal is felvehetik majd a versenyt a családapák és praktikumra vágyó vevők.