Sportcipőimádat – szenvedélyes gyűjtők és egyedi darabok

-

A sneakerhead fanatikusan gyűjti a sportcipőket. Szenvedélyesen követi az új trendeket és lázba hozzák a felhájpolt darabok. A csúcskategóriás divatcikkek azonban sokszor méregdrágák. A sneakerimádat a Z generáció körében hódít leginkább. De miért? Nézzük meg közelebbről a jelenséget!

 

Egy fiatal magyar sneakerhead, aki roppant sokszínű és tehetséges

Középiskolai tanárként a Z generációt (sokan nem szeretik ezt a kifejezést, skatulyát) érintő jelenségeket viszonylag jól tudom követni, és olykor ámulattal nézem, hogy milyen dolgok hozzák lázba a fiatalokat. Érdekel és foglalkoztat, hogy mikért lelkesednek. A sneakerhead jelenségre mégis egy könyvben olvasva kaptam fel a fejem. Bereczki Enikő A rejtélyes Z generáció című könyvében influenszerekkel is beszélgetett. Többek közt a fiatalok körében roppant népszerű és egyébként nagyon tehetséges Trunk Tamás DABLTY. Tomi még csak 18 éves, de már két könyvet megírt, óriási követőtábora van a YouTube csatornájának is. Rádióműsort vezet, dalokat ír. Emellett sneakerhead, azaz sportcipőimádó. Sportcipőkről is vlogol. Elképesztően sokoldalú és népszerű.

14 évesen írta meg a Márkák. Sneakerek. Z generáció könyvét, melyben az utcai tornacipő-rajongóknak, márkák vezetőinek és szülőknek is szól.

Trunk Tomi
Trunk Tamás könyve

A könyvből kiderül, hogy a sneaker kultúra, az utcai sportcipők kultúrája több évtizeddel korábban a hip-hop mozgalommal az USA-ból indult. Az különösen meglepő, hogy a sportcipőimádók leglelkesebb tábora képes a campelésre, azaz a bolt előtti utcán alvásra.

Tomi cipőember (ahogy ő maga mondja a videóiban), aki fanatikusan rajong az eredeti, különleges, izgalmas sportcipőkért. Sneakerhed challenge címen egyik friss videójában az ország sneakerheadjét keresi. Ez az ország első, egyetlen, és eredeti sneakerhead vetélkedője. Van rá érdeklődés, rengetegen nézik, játszanak, lájkolják, kommentelik.

 

Cipő óceánszemétből

Az öltözködés az önkifejezés és a lázadás része is. Ugyanakkor egy-egy márka társadalmi jelenségekre is képes felhívni a figyelmet akár egy cipővel is. Ilyen például az óceánszemétből készült Adidas Parley Ultraboost.

A cipőknek történetük is van

A limitált kiadású cipők is különleges értékkel bírnak a gyűjtők és a rajongók szemében. Trunk Tomi Dablty egy májusi videójában az egyik legdrágább Jordanéről mesél. A Virgil Abloh által tervezett Off White x Air Jordan 1 “UNC” a fiatal tehetség gyűjteményének legjobb darabja.

A cipőknek bizonyos esetekben eszmei értéke is van, Tomi videóiból ez is kiderül. Ha elmélyednél a sneaker kultúrában, ezekkel a videókkal megteheted:

https://www.youtube.com/TamasDabltyTrunk

Cikkeink hasonló témában:

Újrahasznosított műanyagot használt fel az O’Neill legújabb kollekciójához

Így öltözködj másodkézből és ökotudatosan

Kategória:
 

FRISS CIKKEINK

Hirdetés

Lájkold Facebook-oldalunkat,
nehogy lemaradj a
legfrissebb bejegyzéseinkről!