spot_imgspot_img
spot_img

Orvosnak készült, divatcsászár lett belőle: Giorgio Armani

-

Article Top Ad (AdSense)

Nem akármilyen ember az olasz divattervező, az Armani birodalom feje!

Giorgio Armani olasz divattervező a cégét 1975-ben alapította, és az évi 1,6 milliárd dolláros bevételt termelő vállalattá nőtte ki magát. Armani a világ egyik legismertebb férfi- és női ruházati tervezője lett, pedig…

Eredetileg orvosnak készült

Armani egy átlagos családban született  1934. július 11-én Piacenzában, egy Milánótól délre fekvő kisvárosban. Édesanyja Maria Raimondi és édesapja, Ugo Armani. Van két testvére: Sergio és Rosanna. Fiatalon a színház és az anatómia érdekelte. Testvére, Sergio gyakran készített rögtönzött színdarabokat az otthonukban, Armani pedig rongyokból készítette ruhákat a babáiknak. Tehetségének korai megjelenése ellenére úgy döntött, hogy orvosnak tanul. Ennek ellenére tanulmánya harmadik évében kiderült, nem ez a hivatása: a gyakorlat során rosszul lett a vér látványától.

Ugyanakkor a filmes szakma is vonzotta, és habár nem ebben a szakmában helyezkedett el, közeli kapcsolatba került Hollywooddal, hiszen a sztárok előszeretettel viselik az általa tervezett ruhakölteményeket. Eleinte persze még csak ajándékozta a ruhákat a hírességeknek, a reklámért cserébe. Azóta pedig több ismert filmben is láthattuk a ruhacsodáit. Az Aki legyőzte Al Caponét filmben Robert DeNiro az általa készített öltözéket viseli, akárcsak Richard Gere Amerikai dzsigolóban.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

The Eighties Guy (@the80s.guy) által megosztott bejegyzés

40 éves korára lett igazán sikeres

Csak 40 éves kora után lett belőle divatdiktátor. Több egyéni kollekciót is készített más márkák számára, mielőtt létrehozta a saját márkáját. Ehhez segítséget kapott akkori élettársától, Sergio Galeottitól, aki lelkesítette, hogy higgyen abban, amit csinál. Egy kis szobában indult a vállalkozás kettejükkel, ahol Armani megalkotta a ruháit, Galeotti pedig eladta a különféle áruházaknak. A vállalkozás beindításához szükséges pénzüket régi autójuk eladása után szerezték meg. A pénz azonban nem volt elég, így Armaninak fel kellett festenie a pontokat az anyagra, mivel nem engedhették meg maguknak, hogy a mintával ellátott anyagot vásároljanak. 1975-ben mutatták be első szerény mennyiségű férfi- és női ruházati kollekciójukat, Olaszország nehéz gazdasági időket élt át, ennek ellenére a kollekció nagy sikert aratott, és hatalmas eladásokat könyvelhetett el.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Mondadori Portfolio (@mondadoriportfolio) által megosztott bejegyzés

Focicsapatokat is öltöztetett

Giorgio Armani a sport szerelmese. Kedvenc csapata az Inter Milan, és egyszer az olasz labdarúgó-válogatott szereléséről is ő gondoskodott az 1994-es világbajnokságon. Sőt, egy alkalommal a Chelsea labdarúgócsapatát is felöltöztette.

A bomberdzseki népszerűsítője

A bomberdzseki jelenlegi kultusza Armanira vezethető vissza. Az első darabok, amelyeket saját nevén tervezett, a bőr bomberkabátok sorozata volt 1970-ben.

Olaszország mecénása

Giorgio Armani kiemelkedő mecénás Olaszországban, mivel számos sikeres projektet végzett. Egyenruhát tervezett az olasz rendőrségnek, a milánói taxisoknak és megtervezte egy evangéliumi könyv borítóját a pápának. Arról se feledkezzünk meg, hogy Milánó városát évszázadokkal ezelőtt alapították, és azóta létfontosságú textilváros. Azonban az Armani volt az, aki vezető divatközponttá változtatta.

Küzd az anorexia ellen

2006-ban ő volt az első divattervező, aki megtiltotta a nulla méretű modellek részvételét a divatbemutatóin. Erre a lépésre az anorexia elleni küzdelem iránti eltökéltsége vitte rá.

Elszántan védi a magánéletét

Egyedül a divatmogul magánélete az, ami rejtély övezi. Annyi biztos, hogy nyilvánosan biszexuálisnak vallotta magát és hosszú kapcsolata volt üzleti partnerével – aki előbb a szerelme volt -, Sergio Galeotti divattervezővel, aki 1985-ben szívrohamban meghalt. Hogy azóta van-e másik kedvese, arról nem tudni.

Armani ma már mindenütt ott van

Miután az 1970-es évek végén és az 1980-as években berobbant a divat világába, Armani gyorsan elkezdett nemcsak ruhákat kínálni, hanem egyéb kiegészítő cikkeket is forgalmazni. Napszemüvegek, táskák, kozmetikumok, édességek jöttek ki a neve alatt, és egyúttal létrehozta saját szálloda-, étterem- és kávézóláncát szerte a világon.

forrás: dressedbytia.com

Kategória:
 

FRISS CIKKEINK

Lájkold Facebook-oldalunkat,
nehogy lemaradj a
legfrissebb bejegyzéseinkről!