spot_imgspot_img
spot_img

Minőség, fenntarthatóság, fejlesztés

-

Article Top Ad (AdSense)

Április 28-án, a korábbi évekhez hasonló nagyszabású gálaest keretében adta át partneri elismeréseit a Budapest Airport. Az 1. Terminál épületében megrendezett eseményen a repülőtér üzemeltetője többek között a legkiemelkedőbb kereskedelmi, légitársasági, környezetvédelmi, cargo és média partnereit díjazta, akik jelentősen hozzájárultak ahhoz, hogy a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér nyolcadjára is megkapja a régió legjobb repülőtere címet, és a legjobb minőségű utasszolgáltatásokat nyújtó légikikötővé váljon Kelet-Közép Európában.

Egy év kihagyás után 2022. április 28-án ismét megrendezésre került a Budapest Airport Díjátadó Gála, ahol a repülőteret üzemeltető vállalat a kiemelkedő teljesítményt nyújtó partnereinek nyújtott át elismeréseket. 2021-ben az esemény a koronavírus-járvány miatt bevezetett szigorítások miatt elmaradt, ezért a Budapest Airport a díjakat most nem csupán egy, hanem két év teljesítménye alapján ítélte oda.

2020 és 2021 a minőségről, a fejlesztésekről és a fenntarthatóságról szólt a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. A légikikötőt üzemeltető vállalat ez alatt az időszak alatt több mint 200 millió eurót, vagyis 70 milliárd forintot is meghaladó összeget költött a repülőtér fejlesztésére. Ez alatt a 24 hónap alatt kapacitásbővítő, infrastrukturális, fenntarthatósági fejlesztések, valamint egyéb, az utasélményt javító digitális és háttérfejlesztések valósultak meg a repülőtéren. A beruházások eredményei az utasok visszajelzésein is egyértelműen látszanak; 2021 utolsó negyedévében és 2022 első negyedévében a budapesti repülőtér a regionális versenytársai között a legmagasabb pontszámokat érte el a nemzetközi utaselégedettségi felmérésen.

Mindemellett a Budapest Airport 2020-ban és 2021-ben is hatalmas lépéseket tett a karbonsemleges működés fenntartásáért, valamint fenntarthatósági céljai eléréséért. A társaság a tavalyi évben tovább csökkentette a közvetlen szén-dioxid kibocsátását, amely így már a tíz évvel ezelőtti szint felére esett vissza, míg az egy utasra jutó kibocsátás a 2011-es szintnek mindössze az egyharmada. A Budapest Airport 2021-ben elsődleges célként fogalmazta meg, hogy korábbi vállalásánál 15 évvel korábban, legkésőbb 2035-re eléri a nettó zéró kibocsátást, amelyet a közelmúltban összeállított nettó zéró karbon ütemterv mentén valósít meg.

Ugyanakkor a budapesti repülőtér a régió legnagyobb munkaadója is egyben, 250 partnervállalata révén több mint 50 000 háztartás megélhetéséhez járul hozzá. A Budapest Airport 2022-ben ismét kiérdemelte az Investors in People arany fokozatú minősítését, amelyet csak a legkiválóbb munkáltatók kapnak meg világszerte.

„A minőség és a kiváló utasélmény elengedhetetlen számunkra. Nem csupán az a feladatunk, hogy utasainkat biztonságosan eljuttassuk a bejárattól a repülőgép ajtajáig, hanem szintén fontos kérdés, hogy a beszállításig milyen utazási élményben volt részük, ami már jóval azelőtt megkezdődik, hogy az utas megérkezik a repülőtérre. Minden partnervállalatunknak nagy szerepe van abban, hogy milyen tapasztalatok, élmények, benyomások érik utasainkat utazás közben, illetve amikor igénybe veszik a szolgáltatásainkat.” Hozzátette: „A következő éveket a minőség, a növekedés és a kapacitás, valamint a fenntarthatóság fogja meghatározni a repülőtéren. Ennek a négyesnek azonban egyensúlyban kell lennie egymással ahhoz, hogy a Budapest Airport a jövőre vonatkozó céljait és vízióit be tudja teljesíteni. Növekedés és további minőségjavulás nem lehetséges kapacitásfejlesztés nélkül, amelynek viszont összhangban kell lennie a hosszútávú fenntarthatósági törekvésekkel.”

Kategória:
 

FRISS CIKKEINK

Lájkold Facebook-oldalunkat,
nehogy lemaradj a
legfrissebb bejegyzéseinkről!