spot_img
spot_img
spot_img

Megvan a középiskolás Startup challenge győztese

-

Article Top Ad (AdSense)

Ezúttal egy koncertekre és más zenei programokra szóló jegyek értékesítését szimuláló diákcsapat, a USIC vitte el a pálmát az Engame Akadémia és a Startup Hungary középiskolás startup versenyén. 

A második alkalommal megrendezett megmérettetés döntőjébe tíz nagyon jól kidolgozott, valós problémákra megoldást nyújtó elképzelés jutott be.

Tavaly egy digitális betegutat támogató ötlet bizonyult a legjobbnak, az idén pedig egy
jegyértékesítést és zenét újszerűen összekapcsoló megoldás győzte meg leginkább a zsűrit az Engame Akadémia és a Startup Hungary középiskolás startupversenyén, amelynek döntőjében tíz, középiskolás diákokból álló csapat mutatta be a mentorok támogatásával létrehozott üzleti elképzelését.

„Több lefegyverző prezentációt is láttunk ma, amelyek a való életben, egy éles pitchen is megállnák a helyüket”

– szögezte le Kákosy Csaba, a Day One Capital ügyvezető partnere, aki Tóth Zsófiával, a Volteum társalapító-vezérigazgatójával, valamint Tajta Ákossal, a Wolt régiós ügyvezető igazgatójával zsűrizte a versenyzőket. A társrendező Startup Hungary igazgatója, Biás Csongor úgy vélte, az ilyesfajta „tehetségkutatók” a hazai startupper-utánpótláshoz is hozzájárulhatnak.

Fotó: Engame Akadémia

Lévai Balázs, az Engame Akadémia alapító-ügyvezetője szerint a hasonló megmérettetések kiválóan alkalmasak a hagyományos iskolai oktatásból kimaradó, a boldoguláshoz viszont fontos ismeretek és készségek éles helyzetekben történő teszteléséhez.

„A ma látott prezentációk is azt támasztják alá, mennyire szoros korrelációt mutat a vállalkozói szemlélet a problémamegoldó képességgel” – tette hozzá Tajta Ákos.

Tóth Zsófia szerint a kreativitás gyakorlati hasznosítása, az önreflexióhoz is alapvető kritikai gondolkodás, vagy a retorikai tudás is rendkívül fontos készségek ahhoz, hogy egy fiatal önállóan az üzleti életben, vagy akár a munkaerőpiacon megállja a helyét.

A döntős prezentációk mellett a rendezvényen ismét volt kerekasztal beszélgetés a Forbes magazin 30 sikeres magyar 30 alatt listáján szereplő vállalkozókkal (Briefly.work, Munch, Vates). Ezen szó esett arról, mennyire erős motivációt jelenthet az önálló vállalkozói lét elindításához egy rendkívül unalmas első munkahely, és hogy Magyarországra továbbra sem érkezett a kockázatitőke és az egyéb finanszírozás olyan mennyiségben, amennyire a tehetséges vállalkozók és a jó ötletek felkarolásához szükséges lenne. Szintén felmerült a diskurzusban az egyetemi tanulmányok leghasznosabb része: az, amikor azt tanulják meg a hallgatók, hogyan tudnak együttműködni a többiekkel.

A vállalkozószellemet körüllengő hiedelmekkel számolt le előadásában a közel két évtizedes üzleti tapasztalatát angyalbefektetőként és tanácsadóként kamatoztató, a Szilícium-völgyből Budapestre költözött Jared Schrieber, aki a Numerator néven unikornissá vált Infoscout társalapítójaként vált ismertté. Az egykori Engame-diák László Miklós, a hallgatók számára speciális kedvezményeket nyújtó Diverzum platform társalapítója pedig arról mesélt, hogyan vált valósággá az eredetileg egy startupversenyre kitalált ötlet.

Kategória:
 

FRISS CIKKEINK

„Sírás az ajtóban, izguló szülők és boldog pillanatok: így segítheted elsős gyermeked zökkenőmentes iskolakezdését”

Lehet, hogy a legkisebb még játszani szeretne, te pedig nem alszol napok óta az iskolakezdés miatt? Nem vagytok egyedül! Az első osztály nemcsak a gyereknek, hanem a szülőnek is hatalmas mérföldkő. Mutatjuk, hogyan segítheted a beilleszkedést, hogy a sírás helyett az öröm legyen az első iskolai élményekből a meghatározó.

Túlélőcsomag aktív nyári napokra: a sportos bőrápolás titkai

Napfény, szabad levegő, mozgás – a nyári hónapok igazi ajándékot jelentenek a testnek és a léleknek is. Biciklizés a városban, kora reggeli futás, SUP-ozás a vízen vagy jógázás a parkban: bármelyik aktív program mellett döntünk, a bőrünk is elkísér minket. És bizony nem mindegy, hogyan viseli a fokozott igénybevételt. Az UV-sugárzás, a verejtékezés, a szél és a szmog mind stresszt jelentenek a bőr számára, így, ha szeretnénk, hogy sokáig üde és egészséges maradjon, fontos, hogy a szépségrutinunk is lépést tartson a nyári fordulatszámmal.

Egy kis luxus a végsőkig: Miért költ a Z generáció akkor is, ha bizonytalan a jövő?

A gazdasági nihilizmus és az érzelmi vásárlás pszichológiája a Z generáció körében: hogyan lett a retail therapy az új boldogságkeresési forma, és mit lépnek a márkák?

Lájkold Facebook-oldalunkat,
nehogy lemaradj a
legfrissebb bejegyzéseinkről!