spot_imgspot_img
spot_img

Közel 80 iparági szereplővel működik együtt az MDDÜ oktatásfejlesztési programjai keretében

-

Article Top Ad (AdSense)

Kibővült szakmai partnerségek, presztízsnövelő kampányok és számos rendkívüli nemzetközi megjelenés. A Magyar Divat & Design Ügynökség megalakulása óta biztosít stabil szakmai támogatást az iparági szereplőknek az oktatásfejlesztési programjaival, amelyek perspektívát nyújtanak a divat és design területén tanuló és dolgozó fiatalok számára, valamint elősegítik az innovatív és digitális megoldások megjelenését az ágazat minden szegmensében. A sikerrel futó mentorprogramok és rendszeres kreatívipari szakmai párbeszédek mellett az Ügynökség a 2021-es évben is kiemelt figyelmet fordít a Divatipari Szakképzésfejlesztés támogatására is. 

2021. első hónapjaiban magasabb fokozatba kapcsoltak a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) oktatásfejlesztési programjai. Az Ügynökség 5 egyetemi, üzleti és szakmai partnerrel működött együtt, közel 40 divat- és formatervezőnek nyújtott vállalkozásfejlesztési segítséget, a szakképzésfejlesztést szolgáló kerekasztal-beszélgetései során pedig 35 iparági szereplőt és szakértőt szólaltatott meg. Az Ügynökség 2018-as megalapítása óta négy fő pillér mentén valósítja meg programjait, ennek egyike az oktatásfejlesztés támogatása. Bár a négy terület egyaránt hangsúlyos, az év első hónapjaiban leginkább az oktatásfejlesztés került előtérbe.

„Megfelelő oktatással, szemléletformáló tevékenységgel képessé válik a hazai divat- és designpiac arra, hogy teljes paradigmaváltáson essen át annak érdekében, hogy valódi gazdasági húzóágazattá válhasson és elismert szerepet foglalhasson el, mind Közép-Európa, mind a globális divat- és designipar szintjén. Hazai és nemzetközi tudástranszfert támogató programok, szakmai fórumok és tematikus események megvalósításával, valamint a vállalkozói tudás fejlesztésével az iparági szakemberek teljes képet kaphatnak a piac működéséről, a szakképzésben és felsőoktatásban résztvevő diákok számára pedig ismét vonzóvá válhatnak az iparágon belüli hiányszakmák” – mondta Bata-Jakab Zsófia, az MDDÜ vezérigazgatója.

Az oktatásfejlesztés keretében fontos célkitűzés a szakmai kapcsolatok és partnerségek folyamatos bővítése mind hazai, mind nemzetközi szinten, melynek köszönhetően az ágazati szereplők számára széleskörű tudásbázis és szakmai kapcsolati háló válik elérhetővé, ami hozzásegíti őket a jövőbeli eredményes működéshez. Ennek jegyében indult el februárban az MDDÜ és a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) stratégiai együttműködése, mely során az Ügynökség a körforgásos gazdaság témakörével kapcsolódik be az egyetem kurzushetébe és a témát egy KFI képzéssel is elmélyíti. A legjobb koncepciót kidolgozó csapatok bekerülnek az Ügynökség Young Talents Programjába, amely szakmai ismereteket biztosít a feltörekvő tehetségeknek az első sikereik megalapozásához. 

Ahhoz, hogy a magyar divatipar elismert szerepet foglalhasson el a régióban, stabil alapokra van szükség, amely a szakképzéssel kezdődik. A Magyar Divat & Design Ügynökség versenyképes életpályamodellek bemutatásával kelti fel a diákok figyelmét az ágazat hiányszakmáira. Az MDDÜ presztízsnövelő kampányának célja, hogy perspektívát nyújtson a pályaválasztás előtt álló diákok számára. A meglévő partnerek mellett újabb együttműködések is létrejöttek az eredményesség fokozása érdekében, így indult el az OTP Fáy András Alapítvánnyal közös országos pályaorientációs program, amelynek során online kerekasztal-beszélgetések, workshopok és webináriumok is megvalósulnak. A divat és design területén tanuló fiatalok számára készített videós workshop, podcast és egyéb oktatási anyagok hatalmas népszerűségnek örvendenek, már közel 55.000 megtekintést eredményeztek az MDDÜ hivatalos Youtube csatornáján. A fiatalok iparági bevonása érdekében tovább bővült az MDDÜ és a Startup Campus együttműködése is, hiszen idén a harmadik HFDA Startup Program megvalósítása mellett az Ügynökség szakmai partnerként csatlakozott az USA-ból indult háromnapos hétvégi ötletversenyhez, a Techstars Startup Weekendhez, a Divatipari Szakképzésfejlesztést Támogató Programja keretében pedig részt vesz a Startup Campus InnoGEN Ifjúsági Programjában is.

Meggyőző eredményeket hoztak az MDDÜ sikerrel futó mentorprogramjai is. Divat oldalon, az országhatáron túli érvényesülésre koncentráló második nemzetközi mentorprogram keretében 9 kivételes magyar márka képviselhette hazánkat a 64. Milano Fashion Weeken, majd a hazai stabilitásra koncentráló második magyar mentorprogram 5 tervezőjével kiegészülve szintén megjelentek a márciusi Budapest Central European Fashion Weeken is. A hazai divathéten a 26 magyar tervező mellett számos régiós brand is megjelent. A design divízión szintén sikerrel zárultak a már második alkalommal megvalósult design START és a design SPEED mentorprogramok is. Előbbi a feltörekvő magyar formatervezők stabilitását támogatja, míg utóbbi a már stabil márkák nemzetközi piacra lépését segíti. Mindkét program esetében nívós díjakról, külföldi magazin megjelenésekről és kiemelkedő elismerésekről számoltak be a résztvevők. A képzések végeztével egyidejűleg elindult a jelentkezés a következő programokra is, így májusban újabb 10 piacérett, hazai designvállalkozás fejlődését támogatja az MDDÜ.

 „Sűrű hónapok állnak az Ügynökség mögött, de nagyon büszkék vagyunk az elért eredményekre és hasonló lendülettel folytatjuk a munkát az elkövetkezendő időszakban is. Az oktatásfejlesztés a továbbiakban is kiemelt célunk, amelyet igyekszünk folyamatosan új megoldásokkal bővíteni. – tette hozzá Bata-Jakab Zsófia.

Kategória:
 

FRISS CIKKEINK

Lájkold Facebook-oldalunkat,
nehogy lemaradj a
legfrissebb bejegyzéseinkről!