Az utasforgalom felpörgésére készül a repülőtér

-

Felkészülés az újra indulásra – régi és új munkavállalók a fedélzeten

Felkészülve a forgalom várható növekedésére, a Budapest Airport megkezdte a munkaerő toborzását annak érdekében, hogy a mérsékelt utasforgalom visszatérése mellett megfelelő számú kollégával biztosítsa a repülőtér biztonságos működését. A nyitott pozíciókba az elmúlt időszakban 114 munkavállaló érkezett, közülük hetvenöten visszatérő kollégák, akiktől tavaly, a járvány miatti létszámleépítés során kellett elköszönnünk.

A dolgozók elsősorban azokba a pozíciókba érkeznek, amelyek az utasforgalom kezelése és a repülőtér biztonságos működése szempontjából elengedhetetlenek; a legtöbben védelmi ellenőr pozícióba, valamint a terminál üzemeltetési és információs csapatokhoz csatlakoztak. Mostantól több szakember dolgozik az informatikai területen is, és tekintettel arra, hogy a járványügyi intézkedéseket a Budapest Airport a jövőben is intenzíven fenntartja, bővült a Kényszerhelyzeti Készültség fertőtlenítést végző csapata is.

A toborzás jelenleg is folyamatban van; a közvetkező időszakban még több mint hetven kolléga érkezik a BUD csoporthoz. A jelenlegi forgalmi előrejelzése alapján a Társaság rövid távon összesen körülbelül 170 kolléga felvételét tervezi, a tavalyi létszámleépítést követően.

 A Budapest Airport szabadidővel is segíti munkatársai oltását

A Budapest Airport számára kiemelten fontos a munkavállalók egészségének védelme, és ennek érdekében minden támogatást megad munkatársainak, hogy akár a ledolgozandó munkanapjukon is megkaphassák a koronavírus elleni védőoltást.

A home office-ban dolgozó munkatársak számára a repülőtér-üzemeltető lehetővé tette, hogy az oltás napján megfelelő szabadidő álljon rendelkezésükre az oltással kapcsolatos teendőikre, illetve szükség esetén az oltás beadása után pihenni is tudjanak. A műszakban dolgozó kollégák számára, illetve azoknak, akik nem tudnak otthonról dolgozni, a Társaság fizetett távolléti lehetőséget nyújt az oltás időtartamára és az oltás napjának fennmaradó részére is, ezzel is biztosítva az oltás utáni pihenőidő rendelkezésre állását. A Budapest Airport rugalmas munkaszervezéssel is segíti, hogy a munkatárak meg tudjanak jelenni az első és második körös oltáson.

A repülőtér-üzemeltető tavaly március óta szigorú óvintézkedéseket tart érvényben. A repülőtér üzemeltetése szempontjából kritikus területeken az egyes csapatokat fizikailag elkülönítette egymástól, így teljesen megszüntetve a csapatok közötti személyes találkozást. Az irodákban és a munkaterületeken – csakúgy, mint az utasforgalmi területeken – rendszeresek a fertőtlenítő takarítások, valamint maszk és kézfertőtlenítő is megfelelő számban elérhető minden munkatárs számára.

A Budapest Airport továbbá egységes eljárásrendet dolgozott ki, amelynek célja a munkavállalók egészségének megőrzése és a vírus terjedésének megakadályozása. Indokolt esetben ennek az eljárásrendnek része a megfelelő PCR-teszt elvégzése is, illetve a tünetmentes terjesztés kiszűrése céljából szúrópróbaszerű tesztek végzése a repülőtér működését biztosító kritikus területeken. A vállalat rendszeresen tájékoztatja a munkatársait a megfelelő távolságtartási és maszkviselési szabályok betartásáról. Azokban a munkakörökben, ahol megoldható, lehetővé tette az otthoni munkavégzést, valamint biztosítja a digitális infrastruktúrát az érintkezés nélküli, online megbeszélésekhez.

Kategória:
 

FRISS CIKKEINK

Lájkold Facebook-oldalunkat,
nehogy lemaradj a
legfrissebb bejegyzéseinkről!