spot_imgspot_img
spot_img

Ezért fontos, hogy jól kommunikálj, ha Te is vezető vagy

-

Article Top Ad (AdSense)

A hatékony vezetés megköveteli az emberekkel való jó kapcsolatot, a jó vezető motivál és energiával tölt fel. Ez pedig egy olyan fajta kommunikációt kíván, amely túlmutat a tájékoztatáson. A legsikeresebb vezetők inspirálnak, erős kapcsolatokat építenek az emberek között és elsimítják a szervezeten belüli feszültségeket.

Amellett, hogy bizonyos emberek veleszületett tehetséggel rendelkeznek a kommunikációs technikák és a jó vezetői szokások területén, ezek a képességek tanulhatók és csiszolhatók. Egy erős vezető ismérve, hogy tudja, hogyan kommunikáljon hatékonyan különböző szituációkban: szemtől-szemben, kisebb csoporttal vagy akár nagyobb közönség előtt. Ez a kompetencia nem alakul ki egyik napról a másikra, de tanulható és fejleszthető. Mert mindenkinek, aki jó vezető akar lenni, erős kommunikációs készségre van szüksége ahhoz, hogy végre tudja hajtani a szervezeti stratégiákat és üzlete növekedni tudjon.

Kapcsolódás és inspiráció

Egy szervezetben az emberek a vezetőtől várják, hogy kijelölje az irányokat. Amikor valaki magabiztosan és optimizmussal szól hozzájuk, az inspirálja őket. Ha egy vezető bizonytalannak érzi magát, az a dolgozóit is elbizonytalanítja és az üzenet homályossá válik számukra. Válság vagy kritikus helyzet idején meghatározó jelentősége van az egyértelmű kommunikációnak, de a következetes üzenet fenntartása minden időben nagyon fontos. Ha egy vezető megtanulja, hogyan legyen meggyőző a kommunikációja, az nagyban hozzájárul ahhoz, hogy beosztottait arra tudja ösztönözni, hogy ugyanúgy lássák maguk előtt a szervezeti jövőképet, ahogyan ő.

fauxels/Pexels.com

Függetlenül a szervezet méretétől fontos, hogy az ott dolgozó emberek kötődjenek egymáshoz és a vezetőhöz. Ehhez pedig a vezetőnek egy olyan kiváló kommunikációs készségre van szüksége, amelynek keretében a kapcsolódásra törekszik, vagyis nem csak beszél, hanem hallgat is. Mert a jó vezető odafigyel másokra és meghallgatja őket, képes ésszerű módon reagálni, amellyel erősebb kapcsolatot teremt. Az a vezető, aki nem csak az éves értékeléseken válaszol a kérdésekre, hanem nyitott és rendszeresen reagál a munkatársai visszajelzéseire, az lehetőséget teremt arra, hogy megnyíljanak a kommunikációs csatornák vezetők és beosztottak között, melynek következtében egy sokkal bizalmasabb és jobb kapcsolat alakul ki.

Az irányvonal felépítése

Ahhoz, hogy egy csoport produktívan és sikeresen tudjon működni, igazodniuk kell a szervezeti célokhoz. A vállalat célkitűzéseinek pontos megfogalmazása éppen ezért létfontossággal bír. Ide tartozik a stratégiai irányok pontos meghatározása, a szervezeti értékek megfogalmazása mind a belső feljegyzéseiben, mind a külső kommunikációban. A vezetőnek meg kell tanulnia, hogyan ossza meg munkatársaival a célkitűtéseket és a vállalati értékeket, hogy az összhangban legyen velük és segítse a csapat összehangolt működését.

A célok konkrét megfogalmazásával kapcsolatban nagy szerepe van a vezetői viselkedésnek is. A jó vezető tudja, hogy a verbális kommunikáció mellett tettei sokszor többet mondanak minden szónál. Ha ezek a tettek összhangban vannak a szervezetben elvárt értékekkel és kultúrával, akkor nagyobb valószínűséggel várható el, hogy a többiek is kövessék a jó példát.

A stratégia végrehajtása

Annak érdekében, hogy a jó ötletek valóságos formát öltsenek, emberek csoportjainak kell végrehajtani azt a stratégiát, amelyet a vezető kialakított. A célok sikeres kommunikálása az elsődleges lépés a felsővezetők és az alattuk lévők számára, hogy aztán a középvezetők a csapatuk számára megfogalmazhassák a tovább vezető utat, és mindenki pontosan tudja mit és hogyan kell csinálnia, hogy sikeresen megvalósuljon a stratégia.  Ehhez pedig egy kétirányú kommunikációs csatorna megnyitása meghatározó jelentőséggel bír. Akár a tanulságok megosztásáról legyen szó, akár arról, hogy valakinek támogatásra van szüksége, nagyon fontosak a visszajelzések, amelyek az egész csapat előnyére válnak.

A kommunikáció tehát nagyon fontos minden emberi kapcsolatban, de a vezetőknek különösen. Hatalmas jelentősége van az általuk kimondott szavaknak… és sokszor a hallgatásuknak is. Egy jó vezető érti és tudja, hogy mennyit számít, ha javítja és fejleszti kommunikációs technikáját, mert azáltal képes lesz jól láthatóan kijelölni a célokat, meghatározni az elérésükhöz szükséges stratégiát, valamint képes lesz jobb és bizalmas kapcsolatot kialakítani az emberekkel.

 

Kategória:
 

FRISS CIKKEINK

Lájkold Facebook-oldalunkat,
nehogy lemaradj a
legfrissebb bejegyzéseinkről!