spot_imgspot_img
spot_img

Elektrosokk: a villanyautó lenne a túlélés záloga?

-

Article Top Ad (AdSense)

Egyre több jól bevált és ismert autótípusról derül ki, hogy lesz elektromos hajtású kivitele – vagy kizárólag felvillanyozva szavaznak neki bizalmat a továbbiakban.

Ahogy csökkent a hengerek és a köbcentik száma, úgy nyert egyre nagyobb teret a turbófeltöltés, a hengerlekapcsolás, és a downsizing. Mindez persze átmeneti állapot, és jelen pillanatban a villanyautózás tűnik a nem is olyan távoli jövőnek. A cél a megfizethető(bb) ár és a kielégítő töltőhálózat kiépítése, valamint a kellően széleskörű választék a vevők számára. (Hogy csak párat említsünk a kihívások közül.)

Városi kisautók konnektorra dugva

Az egyik járható út az, ha ismert és komolyabb múlttal bíró típusokat „zöldítenek ki”. Az Opel a Corsát dobta piacra elektromos hajtással Corsa-e néven (10 499 000 forintos kedvezményes indulóárral), míg a Renault is „bekábelezte” a Twingót, megspékelve egy Vibes nevű mutatós különkiadással. A franciák nemrég lépték át a 300 ezres darabszámot Európában az elektromos járművek értékesítésével, míg hazájukban több mint 100 ezer elektromos ZOE-t regisztráltak.

Peter Parker és az Audi TT Roadster

Győri üdvöske – ahogy eddig nem ismertük

Az Audi felől is érdekes hírek érkeznek. Az erősen győri kötődésű, már-már sajátunknak is tekinthető TT sportmodell biztosan nem kap utódot a jelenleg ismert formájában, hanem crossoverként és elektromos hajtással születik újjá. Utóbbit maga Bram Schot, az Audi korábbi vezérigazgatója erősítette meg korábban az auto motor und sportnak, az pedig – látva a mai trendet – logikus lépés, hogy SUV-t faragnak belőle.

A sokkal exkluzívabb R8 sem ússza meg az átalakulást. Ugyan megtarthatja sportos hacukáját, a lemezek alá akkumulátorok és villanymotorok kerülnek. A módosított J1 platformot hasznosítják esetében, három elektromos motorral és hozzávetőleg 650 lóerős teljesítménnyel. Induktív töltés, 480 kilométeres hatótáv, 2 másodperces gyorsulás – impozáns értékek, vagyis van remény, nem faragnak belőle vinnyogó plázacicát.

Kínából jön az első igazán fontos BMW-fecske

A BMW-nél is egyre nagyobb a feszültség. Egészen friss családtag a teljesen elektromos iX3 460 kilométeres hatótávval és hátsókerékhajtással. A Kínában készülő iX3 hazai indulóára 22 990 000 forint, olyan riválisokkal veszi fel a versenyt, mint a Mercedes EQC vagy az Audi e-tron.

Az X3-asnál hosszabb karrierű  BMW-k is kapnak elektromos kivitelt, erősítette meg Oliver Zipse, a BMW AG vezére. 2023-ra az a vállalat célja, hogy 25, valamilyen mértékben villanyárammal mozgatott autójuk legyen a kínálatban – vagyis tisztán elektromos és hibridek egyaránt. Ennek az offenzívának a része az elektromos 7-es, 5-ös és X1-es. Megjegyezte, a vevők továbbra is eldönthetik majd, plug-in hibrid, hatékony dízel, vagy 48 voltos technológiával megtámogatott benzines mellett teszik le a voksukat.

Ford Mustang Mach-E

Mach-E – villanyizmokkal

A Ford leporolta a Mach-E nevet, és elektromos SUV-ként definiálta újra. Akár a 600 kilométeres hatótáv sem lehetetlen, megfelelő struktúra esetében pedig 10 perc alatt 119 kilométerre elegendő áramot is tölthetünk a kocsiba. A Ford elszántságát – és kockázatvállalási kedvét is – jól mutatja, hogy 55 év után először mertek hozzányúlni a Mustang-családhoz, ráadásul rögtön a korszellemnek megfelelve próbálják megszelídíteni.

Hogy sikerrel járnak-e, azt csak pár évvel később tudhatjuk meg, ahogy más autóipari szereplők esetében is. Egy biztos: az autógyártásban rengeteg a zsákutca, ez alól az elektromos kocsik műfaja sem kivétel. Ergo nem minden villanyozza fel a nagyérdeműt.

 

FRISS CIKKEINK

Lájkold Facebook-oldalunkat,
nehogy lemaradj a
legfrissebb bejegyzéseinkről!