spot_img
spot_img
spot_img

Szeptember 29-én ünnepeljük a kávé világnapját

-

Article Top Ad (AdSense)

Nyugodtan mondhatjuk, hogy a világ egyik legkedveltebb itala a kávé, hiszen naponta 3 milliárd csészényi fogy belőle. Szeptember 29-én, a népszerű élénkítő ital világnapján a kávéfogyasztás legújabb trendjeiből szemezgettünk. 

1.Hidegen is szeretjük

Nemcsak a szupermarketek polcain, de a kávézók itallapjain is egyre több hideg kávéváltozattal találkozhatnak az ital kedvelői. És egyre többen keresik is ezeket a változatokat. A fogyasztásra kész (ready-to-drink) jegeskávék mellett a frissen főzött kávéknál is hódít a hideg szervírozási mód. A jegeskávék hagyományos elkészítésétől merőben eltérő Cold Brew módszernél hideg vizet használnak az elkészítéshez, a Flash Brew esetében viszont forró vizet öntenek a kávéra, majd gyorsan lehűtik. 

jeges kávé
„Fotó: Envato Elements”

2. Növekvő egészségtudatosság

Már régóta megfigyelhető, hogy a fogyasztók az italok esetében is az egészségesebb alternatívákat keresik, és ezt a trendet a koronavírus-járvány csak felerősítette. Az üdítő italok helyett egyre többen keresik a jeges kávékat, melyek frissítenek és a koffeinnek köszönhetően lendületet is adnak. Ennek a trendnek is köszönhető, hogy a folyamatosan nő az egy főre jutó kávéfogyasztás, jelenleg Magyarországon évente átlagosan 3,1 kg kávét iszunk meg fejenként, és ezzel a világranglista 24. helyét foglaljuk el. (A világelső finneknél 9,6 kg/fő/év a mennyiség). 

3. Vágy a különleges ízekre

A kávés italokkal szemben is folyamatosan nőnek az elvárások, ez vonatkozik az ital elkészítéséhez használt kávé minőségére, de a többi alapanyagra is. Ma már a fogyasztók sokszor nem elégszenek meg egy sima cappuccinóval, hanem keresik növényi tejjel készült verziókat és az ízek terén is változatosságra vágynak. A különleges ízek elterjedése is azt mutatja, hogy sütemény, édesség helyett egyre inkább ezekkel a finomságokkal kényeztetjük magunkat, például sós karamellás vagy rumos dió ízű jegeskávékkal. 

kávé készítés
„Fotó: Envato Elements”

4. Fontos az íz és a minőség, de a fenntarthatóság is

A fogyasztók vásárlási döntéseiknél nagyon komolyan figyelembe veszik azt, hogy az adott márka mennyire fenntartható módon állítja elő a terméket, mennyire etikusan működik. És ez nemcsak magára kávétermesztés módjára vonatkozik, hanem a teljes ellátási láncra, beleértve például a csomagolt jegeskávéknál a csomagolóanyagot. A világon kapható, fogyasztásra kész kávéitalok több mint 30%-a a végtelenszer, 100%-ban újrahasznosítható aludobozban kerül forgalomba, és folyamatosan nő ennek a csomagolóanyagnak a térnyerése. 

5. Nem csészében, hanem csomagolva

Kávénkat többségében otthon vagy munkahelyünkön isszuk meg, de egyre több kávét iszunk útközben, munkába menet, esetleg kávézókban. Jelenleg már az összes mennyiség egyötöde fogy elviteles, azaz ’on-the-go’ kiszerelésben, hiszen így bárhova magunkkal vihetjük kedvenc koffeines frissítőnket. 

Kategória:
 

FRISS CIKKEINK

Mi teszi különlegessé az Eau de Parfumöt?

Az Eau de Parfum egyik legfontosabb jellemzője a magas parfümolaj-koncentráció, amely általában 15-20 százalék között mozog. Ez az összetevő garantálja, hogy az illat hosszabb ideig marad a bőrön, mint más illatok, például az Eau de Toilette. Az Eau de Parfum illatok mélysége és komplexitása egyedülálló, mivel több rétegben bontakoznak ki, és az idő múlásával változnak.

Mindenki a mesterséges intelligenciát akarja a társkeresőknél

Versenyt futnak az online randialkalmazások a mesterséges intelligencia-alapú asszisztensek fejlesztésében, amely a Z-generáció frusztált tagjait segítené a romantikus beszélgetésekben.

Brutálisan jó funkciót kap a mobilos Gmail

Első körben az Android felhasználók kapják meg a mobilos Gmail újítást, ami igazán nagy segítség lesz a levelek kezelésében.

Lájkold Facebook-oldalunkat,
nehogy lemaradj a
legfrissebb bejegyzéseinkről!