spot_imgspot_img
spot_img

Rendhagyó körülmények között is kimagaslóan teljesítettek a magyar divattervezők

-

Article Top Ad (AdSense)

A Magyar Divat & Design Ügynökség, valamint a Camera Nazionale della Moda közös mentorprogramjának köszönhetően szeptember 22. és 27. között újabb magyar márkák bizonyíthattak a Milano Fashion Week nagyközönsége előtt. A tervezők az állandó kiállítás mellett, egy kollektív fashion show keretében is bemutatkozhattak a nemzetközi divatszakma és a sajtó számára. 

2018 augusztusában a Magyar Divat & Design Ügynökség, valamint az olasz divatkamara, a Camera Nazionale della Moda stratégiai megállapodást kötött egymással, hogy együttesen segítsék elő a magyar divattervezők nemzetközi színtérre való belépését. Ennek részeként indították útjára a nemzetközi mentorprogramot, amely workshopokon és one-to-one meetingeken keresztül nyújt hiánypótló ismereteket a nemzetközi potenciállal bíró divattervezők számára a külföldi terjeszkedéshez. 

A program részeként az idei Milano Fashion Week-en mutatkozott be először az olasz nagyközönség előtt az az öt magyar tervező – Kata Szegedi, NINI, MERO, ZIA budapest és a THEFOUR – akik a CNMI szakmai döntése alapján a magyar mentorprogramból tovább léphettek a nemzetközi mentorprogramba. A legújabb kollekciókat a Fashion Hub kiállítóterében tekinthették meg az érdeklődők, többek között nemzetközi divatszakemberek és elismert showroomok képviselői.  A rendezvényen való konzisztens megjelenésnek köszönhetően a szakmai közönség már tudatosan kereste a Budapest Select tervezőket, mely ernyőmárkát a hazai brandek nemzetközi megjelenéseire hozott létre egykoron az ügynökség. Az ernyőmárka fő célja, hogy a tehetséges tervezők saját jegyeiket megtartva, de egységes kommunikáció által kapjanak nagyobb figyelmet a külföldi megjelenések alkalmával. 

Létszámkorlát mellett ugyan, de idén is sor került a szokásos kollektív fashion show-kra, amelyen a második nemzetközi mentorprogramból a mentorok döntése alapján MERO, Kata Szegedi és a THEFOUR kaptak lehetőséget a részvételre. A Milano Fashion Week új résztvevőire számos pozitív szakmai visszajelzés érkezett már a helyszínen is. Mellettük az első mentorprogram egykori mentoráltjai közül hárman – az ABODI, a Cukovy és az Elysian ugyancsak bemutathatták kollekcióikat a CNMI döntésének értelmében, mivel az előző szezonokban mindhárman elnyerték a buyerek legnagyobb szakmai elismerését jelképező Buyers Award díjat. 

A hazai tervezők bemutatóját óriási érdeklődés övezte a nemzetközi buyerek és szakemberek körében: olyan mérvadó magazinok képviselői nézték első sorból, mint a Vogue Italia, a Now Fashion, a Vogue Japan, vagy a Corriere Della Sera, a bemutató után több nemzetközi megjelenés is született.  

„Ezekben a kihívásokkal teli időkben még fontosabb, hogy javítsuk a hazai termékek nemzetközi elérhetőségét, hiszen ezzel támogathatjuk a márkák gazdasági stabilitását. A Milano Fashion Week a magas vásárlóerőt képviselő buyerek elérésének elsőszámú csatornája, így az esemény új kapukat nyit a külföldi terjeszkedés előtt. A nemzetközi piacra lépés egy többlépcsős folyamat, melyhez elengedhetetlen, hogy egy márka 2-3 szezonon keresztül is megjelenjen a külföldi rendezvényeken.”– mondta Bata-Jakab Zsófia, az MDDÜ vezetője. 

Kategória:
 

FRISS CIKKEINK

Lájkold Facebook-oldalunkat,
nehogy lemaradj a
legfrissebb bejegyzéseinkről!