spot_imgspot_img
spot_img

Mitől olyan népszerűek a Louis Vuitton táskák?

-

Article Top Ad (AdSense)

Egyedülálló monogramjával, stílusával és dizájnjával a Louis Vuitton a divat egyik legelitebb márkájaként bebiztosította helyét a történelem során. Életkortól, nemtől vagy társadalmi-gazdasági háttértől függetlenül emberek százezrei vágynak Louis Vuitton táskákra, hogy egy több mint 150 éve létező luxusmárkát tudhassanak a magukénak.

A Louis Vuitton márka és az LV monogram a világ legértékesebb márkái közé tartozik. Egy 2010-es tanulmány szerint a Louis Vuitton akkoriban a világ 19. legértékesebb márkája volt, értékét pedig több mint 19 milliárd dollárra becsülték. A Millward Brown Optimor 2011-es BrandZ-tanulmánya szerint a Louis Vuitton 24,3 milliárd dollár értékben hat egymást követő évben volt a világ 10 legerősebb márka listáján az első helyen. A vállalat napjainkban több, mint 50 országban működik, és több mint 460 üzlettel rendelkezik világszerte.

A kérdés az, hogyan érte el a Louis Vuitton ezt a világhírű státuszt?

A titok a minőségben rejlik

Természetesen az LV táskák és poggyászok minősége mindig is a márka sikerének homlokterében állt – és ez a stratégia valóban kifizetődnek bizonyult az évek során. De ez önmagában több másik márkára is igaz. A Louis Vuittonnál csak olyan termékeket hoznak létre, amelyek világszínvonalú kivitelezéssel és élethosszig tartó garanciával büszkélkedhetnek. Mert minden Louis Vuitton által készített táska, pénztárca vagy öv egyedileg, a legnagyobb odafigyeléssel készült. És a különleges bánásmódnak ezzel nincs vége, hiszen ott vannak az értékesítés utáni szolgáltatások, mint például az ingyenes takarítás és a termékápolás amelyek valóban megkülönböztetik a márkát a többi hasonló termékeket gyártó márkáktól.

Míg a legtöbb vállalat külső cégeknek vagy olcsó munkaerővel rendelkező országoknak adja ki a gyártást, a Louis Vuitton képzett kézműveseket alkalmaz, akik minden egyes darabot kézzel készítenek, majd minden egyes darab többszintű minőség-ellenőrzési rendszeren megy keresztül. Ez a törődés és a részletekre való odafigyelés eredményezi azt a magas minőséget, amelyről a Louis Vuitton ismertté vált.

Különleges marketing tervek

A Louis Vuitton marketingstratégiája ugyanolyan exkluzív, mint maga a márka, és ez a másik oka annak, hogy olyan népszerűvé vált. Ahelyett, hogy mainstream reklámokba fektetne, a márka termékeit a hírességek karjain láthatjuk, amint valamelyik filmpremieren viselik. Ezek a társadalom felső osztályában látható kis utalások megteremtik azt az exkluzivitást, amely annyira vonzóvá teszi a márkát. Az LV logó önmagáért beszél.

louis vuitton táska
Fotó: Diego Rios/flickr.com

Folyamatos innovációk

Egy másik tényező, amely az LV-t  ikonikus névvé tette a luxusdivatiparban az innovációk iránti elkötelezettség. Ahogy telnek az évek, változnak az idők, úgy változnak a trendek, stílusok és a kereslet is. A Louis Vuitton folyamatosan feltalálja magát, hogy alkalmazkodjon ügyfelei állandóan változó igényeihez. Ugyanakkor a változó trendek mellett is fontosnak tartja, hogy a megőrizze klasszikus varázsát. Neves művészekkel máködnek együtt, mint Jeff Koons, Takashi Murakami és Pharrell Williams, amelyek frissen tartják és segítik a márkát az új és fiatalabb közönséghez kapcsolódni, akik olyan luxuscikkeket keresnek, amelyek nemcsak hosszú élettartamot biztosítanak, hanem illeszkednek a mai modern divatirányzatokba. Az egyszerű, de elegáns és merész LV monogram mindenhol felismerhető a világ és minden korosztály számára.

Louis Vuitton, az ember

Louis Vuiton 1821-ben Lons-le-Saunier-ban született egy nagyon kreatív családban. Anyja kalapkészítő volt, apja ősei asztalosok és ácsok voltak. Ügyes kezű munkáscsalád volt az övék, akik kényelmesen éltek a hegyek között kelet-franciaországi otthonukban.

A tragédia akkor történt, amikor Louis 10 éves korában édesanyja meghalt. Apja újraházasodott, de a kisfiú nem jött ki a „gonosz” mostohával, és megfogadta, hogy amint tud, Párizsba szökik. Alig 13 éves volt, amikor meg is tette, és alkalmi munkákat vállalva próbálta fenntartani magát. Párizs – amit akkoriban teljesen áthatott az ipari forradalom varázsa – elmondhatatlanul izgatta, és bár látta a mesés gazdagságot, megtapasztalta a szegénységet is.

Louis hamarosan Monsieur Marechal, a sikeres dobozgyártó tanítványaként talált munkát, akinek gyönyörű dobozai nagyon keresettek voltak Franciaországban és Európában. Louis tehetséges volt, és szorgalmas, így hamar megmászta a ranglétrát. Gyorsan felfigyeltek rá, és 1851-ben, amikor 19 éves volt, Napóleon feleségének személyes dobozgyártója és csomagolója lett. Ez volt pályafutásának kezdete. Ezután Európa királyi és gazdag nemesei keresték meg, hogy dobozokat készítsen és csomagoljon nekik.

Louis-Vuitton
Fotó: wikipedia

1854. áprilisában feleségül vett egy párizsi szépséget, majd néhány hónappal később megnyitotta saját dobozgyártó üzletét a városban. Nem sokkal később elkezdett bonyolultabb utazóládákat és poggyászokat készíteni, amelyek egymásra rakhatóak voltak, így könnyebben utazhattak velük. És akik megengedhették maguknak, azok mind el voltak ragadtatva! Lajos hamarosan kibővítette üzletét, és csak úgy jöttek az úri megrendeléseket: hol a francia, hol az egyiptomi királytól, hol európai nemesektől.

A francia-porosz háború és a francia polgárháború ellenére a Louis Vuitton márka túlélte a történelem viharait, sőt egyre nagyobb lett, amint az élet újra helyreállt. Különböző mintákat és stílusokat vezetett be, amelyek vonzották a párizsi elit tagjait.

Apáról fiúra

Louis Vuitton 1892-ben 70 évesen halt meg és fia, Georges vette át az üzletet, aki megtervezte az első LV monogramos bőröndöt. Tervei annyira népszerűek voltak,  hogy még Coco Chanel figyelmét is felkeltették. Nem sokkal később megszületett az első kézitáska, amelyet 1925-ben kifejezetten a Chanel számára készült. A táskát 1934-ben már sorozatban gyártották. George 1936-os halála után az ő fia Gaston-Louis vette át a márka irányítását.

Ez alatt az idő alatt a márka újra és újra megújult, új monogramokkal, anyagokkal, és számos stílusban. Gaston-Louis 1970-es halála után Henry Racamier, Gaston Louis veje vette át a céget, aki világszerte üzleteket nyitott, majd 1984-ben kilépett tőzsdére, és kétségtelenül a világ egyik legnagyobb luxuskonszernje lett.

A Louis Vuitton táskák örök életre szólnak, és ha vigyázunk rájuk, nagy értékük és időtállóságuk miatt egy nagyszerű befektetésnek is felfoghatjuk. Nemcsak az új darabokat érdemes keresni, hanem a vintage táskákat is, amelyek ugyanolyan értékesek.

 

FRISS CIKKEINK

Lájkold Facebook-oldalunkat,
nehogy lemaradj a
legfrissebb bejegyzéseinkről!