spot_imgspot_img
spot_img

Már a Ralph Lauren is használja az okos próbafülkéket

-

Article Top Ad (AdSense)

Az okos tárgyak évtizedét éljük, szinte minden hétre jut egy újabb hajmeresztő innováció, amivel korábban legfeljebb a sci-fi filmekben találkozhattunk. A legújabb őrület a divatszektort érint, már a tükrök is megokosodtak, mi több, a próbafülkékben is digitális lehetőségek tárháza segíti a kényelmes és gondtalan vásárlást.

Az okostükörrel bármit felpróbálhatsz

Igen, kényelmes a webshopok kínálatában böngészni, viszont elég sokan ódzkodnak az internetes vásárlástól. Sokaknak nem elég, hogy vizuálisan látják az adott ruhát. Én is közéjük tartozom, fel kell próbálnom egy-egy szettet, tudnom kell, hogyan érzem magam benne. Csak így megy a vásárlás.

A BodyLabs 2016-os kutatása alapján nem vagyok ezzel egyedül. Eszerint a vásárlók 76%-a felpróbálja a ruhát vásárlás előtt, 91%-uk pedig cipőt nem vesz próba nélkül. A lábbelinél még nagyobb prioritás ez, mégiscsak egész nap abban járunk-kelünk.

Nos, viszont egy-egy bevásárlókörútra rámehet akár egy egész nap is. Beköltözünk néhány kedvünkre való darabbal a próbafülkébe, de nem tetszik a színe, vagy nem megfelelő a méret. Okosvilág előtt szaladgálás méretet vadászni, eladót keríteni, másik színt felkapni, újra bevinni a próbafülkébe, macera macera hátán.

Az okostükrök pontosan ettől a rohangálástól kívánják megóvni a vásárlót. Egy mondatban: megmutatják, hogyan állna rajtunk a ruha, anélkül, hogy felpróbálnánk őket. Az eszköz adatbázisában megtalálható minden ruhadarab, ékszer, kiegészítő vagy cipő, amit az adott üzlet kínál és mi egyetlen gombnyomással magunkra ölthetjük. Ezt követően pedig ahogy belenézünk az okostükörbe, úgy tűnik, mintha a kiválasztott terméket viselnénk – pedig fizikailag nincs a közelünkben sem! A tükrökhöz készült alkalmazásokkal pedig le is fotózhatjuk az összképet és lementhetjük a telefonunkra. Az alábbi videón látható, hogyan működik ez a gyakorlatban:

„A virtuális próbafülke lehetőséget kínál az embereknek, hogy sokkal több darabot magunkra öltsenek, mint amennyit egyébként fel tudnának próbálni. És itt nem csak ruhákról beszélünk. A szoftver lehetővé teszi azt is, hogy különféle kiegészítőket – például fülbevalókat – próbáljunk fel anélkül, hogy egyetlen párhoz is hozzányúlnánk.” – nyilatkozta Peter Johnson, FaceCake Marketing Technologies értékesítési igazgatója.

A Mango fejlesztette a technológiát – Okos próbafülke 2.0

A híres divatüzletek közül elsőként a Mango csapott le az újításra. Első okos próbafülkés üzletük Lisszabonban nyílt meg, a Vodafone által kifejlesztett intelligens tükrökkel felszerelve. A már fentebb tárgyalt funkciókon túl a cég fejlesztett az ötleten.

Minden termék rádiófrekvenciás azonosító (RFID) chippel van felszerelve. A próbafülkében a termék automatikusan felismerésre kerül, és a tükrön megjelennek az adatai – szín, méret, elérhetőség, stb. A tükrök tájékoztatást nyújtanak a vásárlónak a raktáron lévő további méretekről és színekről, valamint a kiegészítő cikkekről. Egy térképen azt is láthatjuk, hogy az üzletben pontosan hol helyezkedik el az általunk igényelt termék.

Ha pedig nem lenne kedvünk elsétálni érte, az okostükrökre munkatárs-hívó gombot szereltek, így a vásárlók gyorsan és zökkenőmentesen kapcsolatba léphetnek a Mango személyzetével ha új méretre, színre vagy egy teljesen más termékre van szükségük a próbafülkében. Így válik gyorsabbá és hatékonyabbá az életnek ez a területe is.

Próbafülke
A hagyományos próbafülke a múlté? | Fotó: Wikimedia

Ralph Lauren is csatlakozott a próbafülke-okosításhoz

A Mango után egy másik népszerű márka, a Ralph Lauren is belekóstolt az okostükrök világába. Szintén nagyméretű, érintőképernyős tükröket szereltek a próbafülkékbe, alkalmazott hívó funkcióval. Itt viszont még a világítást is megváltoztatjuk, hogy lássuk, hogyan változik a megjelenésünk a környezeti fényektől függően.

A virtuális próbálgatás során ez a tükör passzoló kiegészítőket is ajánl a választott ruhához. A Ralph Lauren képviselői elmondták, hogy az okos próbafülke megnyitása után háromszorosára nőtt az eladások száma, és a látogatók sokkal több időt töltenek az üzletben, mint korábban.

Források: CB4, Facelet, Youtube, Detego

Szépség- és ruhaápolás az úton – Milyen eszközökre lesz szükséged?

Kategória:
 

FRISS CIKKEINK

Lájkold Facebook-oldalunkat,
nehogy lemaradj a
legfrissebb bejegyzéseinkről!