spot_img
spot_img
spot_img

Hiánypótló közösségi edukációs program indul a fiatalok tudatosságra nevelése érdekében

-

Article Top Ad (AdSense)

Felmérések alapján a divatipar a világ egyik legszennyezőbb iparága. A folyamatos, gyors ütemű termelésen, fogyasztáson alapú gazdasági modell káros hatással van a bolygó élővilágára és elősegíti a klímaválságot, emellett embertelen munkakörülményeket teremt a divatipari dolgozók számára a fejlődő országokban. Ezért elengedhetetlen az iparág teljes újragondolása, fenntartható alapokra helyezése, környezeti és társadalmi hatásainak megismertetése. Ebben próbál meg segíteni egy közösségi finanszírozáson alapuló, fiatalokat érintő edukációs kampány, amit a Nemzeti Divat Liga Magyarország Egyesület és a Fashion Revolution Hungary kezdeményezett. 

„A Nemzeti Divat Liga Magyarország Egyesület (NDL) 2015 óta kiemelten foglalkozik a fenntartható és etikus divat minél szélesebb körben való népszerűsítésével. Ezt a törekvést erősíti 2017 óta a motivált hazai keménymaggal és önkéntesekkel működő Fashion Revolution Hungary kampány, mely a mintegy száz országban működő Fashion Revolution mozgalom hazai ága. Mindezeknek fontos része a fiatalok edukációja, hogy minél alaposabban megismerhessék a divat árnyoldalait, romboló hatásait a környezetre nézve, illetve konkrét információkat kapjanak arról, hogy hogyan tudnak ők is hozzájárulni e negatív hatások csökkentéséhez egy sokkal környezettudatosabb, etikusabb hozzáállással és gyakorlattal.” – nyilatkozta Mányiné Dr. Walek Gabriella, a Nemzeti Divat Liga Magyarország Egyesület elnöke, a Fashion Revolution Hungary országkoordinátora. Hozzátette, „ez a team több hazai és külföldi oktatási intézménnyel együttműködött és közös online edukációs programokat is szervezett az elmúlt években, és a jövőben is prioritásként fogja kezelni az oktatás területét.”

A „Divatosan a környezetért” kampány célja egy közösségi edukációs program elindítása, aktív részvétellel és az élmény alapú tanulás módszereivel. Interaktív, 13-18 éves korosztályt megszólító platformok, eszközök, elismert szakemberek, illetve kutatásaik bevonásával a divatipar környezetre gyakorolt hatását, az etikus foglalkoztatás rendszerét, az internet és a social media jelentőségét kívánják feltárni jól érthető, könnyen feldolgozható formában. A projekt középiskolai és gimnáziumi, szakközépiskolai pedagógusoknak, továbbá a szülőknek is szól.

A program egyik tananyagfejlesztője, a Kós Károly Művészeti Szakgimnázium divat-és stílustervező szaktanára és a Debreceni Egyetem Mediális Kultúratudomány alprogram PhD hallgatója, Balogh Dóra hangsúlyozta, hogy „a tudatosságra nevelést nem lehet elég korán kezdeni. A felelős vásárlási szokások kialakításáért és fenntartásáért következetes tervezői szemléletre és szervezeti kampányokra van szükség. Továbbá olyan fenntarthatósági eseményekre, melyek élményalapú pedagógiai módszerek beépítésével valósulnak meg.” A Nemzeti Divat Liga és a Fashion Revolution Hungary csapat az ökotervezők és a divatkutatók között teremt párbeszédet, melynek eredménye ez a gyakorlati és elméleti területeket is megcélzó, hiánypótló edukációs projekt.

A program elemei közé tartozik egy 60 oldalas e-book, YouTube videók és Podcast beszélgetések szakemberekkel és influenszerekkel, illetve egy különleges divatesemény is. Ha adományozni vagy informálódni szeretne, látogasson el az Adjuk össze! oldalán futó közösségi kampány felületére! 

Kategória:
 

FRISS CIKKEINK

Modern karrier a felső kategóriából – IT csoportvezető állás Budapest cégeinél

Az IT-szektor régóta az egyik legkelendőbb terület az álláspiacon, hiszen a fizetések tekintetében egészen kiemelkedő lehetőségekkel találkozhatnak a munkavállalók. A megfelelő képesítés persze elengedhetetlen és a területen belül is bőven akad mozgástér.

Mi teszi különlegessé az Eau de Parfumöt?

Az Eau de Parfum egyik legfontosabb jellemzője a magas parfümolaj-koncentráció, amely általában 15-20 százalék között mozog. Ez az összetevő garantálja, hogy az illat hosszabb ideig marad a bőrön, mint más illatok, például az Eau de Toilette. Az Eau de Parfum illatok mélysége és komplexitása egyedülálló, mivel több rétegben bontakoznak ki, és az idő múlásával változnak.

Mindenki a mesterséges intelligenciát akarja a társkeresőknél

Versenyt futnak az online randialkalmazások a mesterséges intelligencia-alapú asszisztensek fejlesztésében, amely a Z-generáció frusztált tagjait segítené a romantikus beszélgetésekben.

Lájkold Facebook-oldalunkat,
nehogy lemaradj a
legfrissebb bejegyzéseinkről!