spot_imgspot_img
spot_img

Ezeket vidd magaddal, ha vitorlázni mész

Article Top Ad (AdSense)

Akár tapasztalt tengeri utazó vagy, akár az először készülsz vitorlázni, bizonyos dolgokra szükséged lehet, hogy minden zökkenőmentesen menjen. És mivel olyan szerencsések vagyunk, hogy van egy csodálatos Balatonunk, ahol hajókázhatunk, nem árt az sem, ha egyszerre vagyunk felkészültek és stílusosak.

Ha olyan szerencsések vagyunk, hogy családunkkal és barátainkkal vitorláson nyaralhatunk, bizonyos vitorlás felszerelésre szükségünk lesz. A legjobb tanács, amit adhatunk, hogy NE vigyünk magunkkal semmit, ami miatt aggódnánk, hogy elveszítjük, elázik vagy megsérül, és tényleg csak a megfelelő ruhákat csomaguljuk. Ezen kívül pedig íme néhány alapvető dolog, amire szükségünk lehet egy vitorláson:

Bőrönd helyett sporttáska

A vitorlások kabinjai meglehetősen konzervatív méretűek, így könnyen klausztrofóbiásan érezhetjük magunkat, ha felesleges tárgyakkal zsúfoljuk a teret.  Egy táska bőven elég, és próbáljuk meg racionalizálni a pakolást. Kemény bőrönd helyett egy rugalmasabb sporttáska hasznosabb lehet, mert a táskát szűk helyekre is be tudjuk illeszteni, így némi helyet tudunk megspórolni.

Hullámok ellen

Enyhe tengeribetegség ellen a teljesen természetes gyömbérrágók is jól jöhetnek, míg erősebb rosszulétre a Dramamine valamivel jobban működik. Évekkel ezelőtti horvátországi utunk során azt képzeltem, hogy nem lesz semmi baj, hiszen védett öblökön hajózunk keresztül, de amikor viharba keveredtük, mindenki tengeribeteg lett. Léteznek könnyű csuklópántok is, amelyek akupunktúrás nyomást gyakorolnak a csuklóra az émelygés leküzdésére.

Vízálló széldzseki és társai

Nyáron nagyjából borítékolható a jó idő, és főleg a napsütéses meleg napokra pakolunk, de ne felejtsük el, hogy esténként hűvös és párás lehet az idő. Ezért egy vízálló széldzsekit mindenképp tegyünk el (ha kicsit szigetelt, még jobb).  Egy napozósapka és egy szárong vagy strandkendő sem árthat – mert amellett, hogy mindkettő stílusos, rendkívül praktikus is! A sapka megóvja bőrünket az órákon át tartó napsugaraktól, és megakadályozza, hogy a hajunk összegabalyodjon a szélben. A sarongok pedig a legjobb strandruhák, amelyeket többféleképpen hordhatunk – bármilyen körülmények között.

vitorlázni-nő-nyár
Fotó: envato.elements.com

Egy cool strandtörölköző

Egy klassz és stílusos törölköző a legjobb nyári kiegészítő, és annyi mindenre használhatod. Hozd magaddal az utazásodra, tekerd a fejedre, terítsd a hajókorlátra, hogy árnyékot csinálj… Mindenképpen megéri a pénzt!

Cool napvédő ruházat

Ha hajón utazunk gyakran vagyunk kitéve a napsugárzásnak. Érdemes megbizonyosodni arról, hogy olyan ruhát csomagoltunk be, amely egyben fényvédőként is szolgál (főleg, ha érzékeny vagy nagyon fehér a bprünk). Manapság sok olyan SPF szűrős ruhát találni, amely amellett, hogy megszűri a káros sugarakat, még szuperstílusos is. A legtöbb elérhető SPF ruházat szárazon és hűvösen tart, így a melegebb hónapokban jól jön a vízi utazásokhoz.

Elektromos cuccok

Attól függően, hogy milyen a vitorlás, előfordulhat, hogy csak korlátozottan tudjuk használni a konnektorokat. Néha csak egy vagy két konnektor van a hajón, amelyeket meg kell osztani a fedélzeten lévőkkel. Vigyünk magunkkal power bankot, hogy kényelmesen tölthessük a telefont és fényképezőgépet.

Itt további tippeket találsz nyárra: