spot_imgspot_img
spot_img

Ilyenek a magyar macskatartók

-

Article Top Ad (AdSense)

Annak ellenére, hogy csak 10-ből 3 magyar figyel fokozottan arra, hogy minél kisebb legyen az ökológiai lábnyoma, a magyar macskatulajdonosok egyre környezettudatosabbak: amellett, hogy a kisállattartók számára kedvenceik egészsége és jóléte mindenek felett áll, minden második ember odafigyel arra, hogy a megvásárolt állateledel fenntarthatósági szempontból megfelelő csomagolásban legyen – derült ki a Nestlé PURINA reprezentatív felméréséből.

A kisállattartók 65 százaléka akár többet is fizetne kedvence ebédjéért, ha azt környezettudatos márka állítja elő, azt azonban viszonylag kevesen (13%) veszik figyelembe, hogy az eledel gyártásának mekkora az ökológiai lábnyoma.

A Nestlé PURINA 2023 novemberében a magyar lakosságra reprezentatív felmérést készített,[1] amely a magyar macskatulajdonosok környezettudatosságát vizsgálta. Kíváncsiak voltak arra, hogy a kisállattartók vásárlási szokásait mennyire befolyásolják a fenntarthatósági szempontok, és egyáltalán, hogy áll a lakosság tudatossága ezen a téren.

A kutatásból kiderült, hogy a magyar macskatulajdonosok többségének a macskaeledel ár-érték aránya (68%), a macska ízlésének megfelelősége (65%) és a termék ára (52%) a legfontosabb döntési szempont, ugyanakkor a macskaeledel gyártásának ökológiai lábnyomát csupán a megkérdezettek kisebb része (13%) veszi figyelembe.

A felmérésből egyértelműen kitűnik, hogy a magyar felnőttek a fenntarthatóságért tett lépések tekintetében a szelektív hulladékgyűjtésben (83%), a csomagolóanyag-használat csökkentésében vagy újrahasznosításában (70%), valamint újrafelhasználható bevásárlótáska használatában (69%) a legaktívabbak.​ Ez a hozzáállás visszaköszön az állateledel-választás legfontosabb szempontjainak meghatározásakor is: míg az állatok egészségének és jólétének a védelme (70%) magasan a legfontosabb és a macskatulajdonosok számára legértékesebb aspektus, 52 százalékuk mondta azt, hogy a biológiailag lebomló, és 47 százalékuk, hogy az újrahasznosított vagy újrahasznosítható csomagolás szerepet játszik a vásárlási döntés megszületésében.​

Nem csak a csomagolás számít

A környezetvédelem egyre fontosabb szempont, ugyanis ma már egyáltalán nem mindegy, hogy mekkora az ökológiai lábnyomunk. A kisállattartásnak is van környezeti hatása, és ha ehhez hozzáveszük azt, hogy a magyar háztartások csaknem háromnegyedében tartanak háziállatot, 37%-ában pedig macska is él,[2] az rengeteg állateledel-vásárlást jelent. Éppen ezért fontos, hogy a gyártók is sokat tegyenek azért, hogy minél fenntarthatóbb módon állítsák elő a termékeiket.

„Reprezentatív kutatásunkból világosan látszik, hogy a magyar lakosság nagy része még mindig a csomagolás milyenségében látja a legjobban érvényesülni a környezetvédelmi szempontokat, azonban egy macskaeledel fenntartható előállítása ennél sokkal többről szól” – értékelte az eredményeket Hőgyész Anna, a Nestlé Hungária fenntarthatósági vezetője.  – „Egy állateledel karbonlábnyoma legnagyobb részt az összetevőkön múlik, és ezt követi csak a csomagolás, majd a gyártás és a szállítmányozás. A megújult PURINA ONE DualNature termékek esetében egyesével vették célba ezeket a területeket, így az üzletág a gyártás, a receptúrák, a logisztika és a csomagolás megváltoztatásával összesen 15,7 százalékkal csökkentette a termék karbonlábnyomát a 2019-es alapértékhez képest” – árulta el a szakember.

A PURINA ONE DualNature-t multimodálisan – azaz közúti és vasúti rendszerek kombinációjával – szállítják a gyárak és a boltok között, hogy minimalizálják a szállító járművek szén-dioxid-kibocsátását. A PURINA ONE DualNature termékek gyártása során megújuló energiaforrásból származó elektromos áramot használnak, valamint változtattak egyes variánsok receptúráján is: ezekben a marhából származó alapanyagokat kisebb karbonlábnyomú, minőségi proteinforrással helyettesítették, például pulykával.

Tudatosabb döntés, változatlan minőség

A megújult PURINA ONE DualNature termékek csomagolásában 40 százalékra nőtt az újrahasznosított műanyag felhasználásának az aránya, és a technológiai újításoknak hála teljes mértékben újrahasznosításra készek[3]. A márka elkötelezett az iránt, hogy 2025-re az összes általa gyártott termék csomagolásának több mint 95 százaléka újrahasznosításra alkalmas legyen, és dolgozik a 100 százalékos arány elérésén.

„Folyamatosan keresünk új megoldásokat, melyekkel egyre kisebb környezeti hatással állíthatjuk elő a társállatainknak szánt eledeleket. Ezzel is elősegítjük a Nestlé globális fenntarthatósági törekvéseinek megvalósítását, melynek értelmében vállaltuk, hogy 2050-ig elérjük a nettó nulla kibocsátást a teljes értékláncon” – mondta el Hőgyész Anna. Kiemelte, hogy a termékinnovációknál továbbra is társállataink jólétét és egészségét tartják a legfontosabb szempontnak, hogy a vásáróknak környezettudatos döntéseik miatt a minőségben ne kelljen kompromisszumot kötniük.

 

FRISS CIKKEINK

Lájkold Facebook-oldalunkat,
nehogy lemaradj a
legfrissebb bejegyzéseinkről!