spot_img

A jövő héten kiderül, melyek Magyarország legjobb éttermei

-

Article Top Ad (AdSense)

Május 22-én rendezik az Audi – Dining Guide Év Étterme Díjátadó Gálát. Hazánk legrégebbi gasztronómiai platformja évről évre többszáz vendéglátóhelyet tesztel, ez alapján dől el a végső sorrend.

 

Főleg vidéken van nehéz helyzetben a vendéglátóipar

A tesztelők szerint az elmúlt évek legnehezebb időszaka látható a vendéglátásban, a pandémiát követően a nagyon magas infláció és az elszabaduló energiaárak meggyengítették a hazai fizetőképes keresletet. Ez legjobban a vidéki vendéglátóhelyek látogatottságának csökkenésén látható. A főváros belvárosi és a turisztikai desztinációinak közelében levő vendéglátóhelyek forgalmát a hozzánk látogató külföldi vendégközönség biztosítja. Összességében tekintve a jól ismert brandek, a szerethető kategóriájú éttermek és a nagyon magas színvonalon teljesítő vendéglátóhelyek forgalmában nincs jelentős változás, de a vendéglátóhelyek nagyobb részét sújtja a nehéz gazdasági környezet.

„Sok tesztet végeztünk az idén is, az átlagosnál több éttermet kellett megnéznünk, mert a helyzetet nehezítette a vendéglátóhelyek nyitása, zárása és koncepcionális változásai” – mesél a folyamatról Herczeg Zoltán gasztronómiai tanácsadó, a Dining Guide felelős kiadója „A legtöbbször, összesen 7 alkalommal egy végül nagyon magas pontszámot és pozíciót elért étteremben voltunk, mert a hely megítélése nagyon megosztó. Ott nagyon biztosra kellett mennünk.”

fotó: freepik

Megduplázták a vizsgált alternatív vendéglátóhelyek számát

Örömteli, hogy az idén nagyobb figyelmet tudtak fordítani az alternatív éttermi kategóriájú vendéglátóhelyek vizsgálatára. „Úgy látjuk, hogy ez a terület, a hétköznapi „comfort” gasztronómia mára már erőteljesebben van jelen az életünkben” – magyarázza a szakember „Az idei évben a Wolt támogatásával nagyobb lehetőségünk volt az alternatív vendéglátóhelyekre még inkább fókuszálni. A pandémia időszakában jelentősen megnőtt az éttermek ételkiszállítása, és ez nagy fejlődési potenciált jelentett a mindennapokat érintő gasztronómiai szolgáltatások fejlődésére. Sok jó és sajnos sok gyengébb színvonalon teljesítő résztvevő van jelen a piacon. Ezek a helyek nem a csúcsgasztronómiát reprezentálják, hanem a korrektül elkészített jó minőségű ételeket várjuk el tőlük. Ezen a területen még nehezebb listákat állítani, annyira különbözőek az egyes helyek és teljesítmények.”

fotó: freepik

A Dining Guide és a Michelin kalauz is a vendéget segíti

A szakember szerint az Audi – Dining Guide TOP100 Étteremkalauz és a Michelin étterem ajánlások különböző felhasználói csoportokat szólítanak meg. A Dining Guide alapvetően regionális értelemben a hazai fogyasztóközönség számára fogalmaz meg ajánlásokat, míg a Michelin a saját olvasóközönségét elsősorban a hazánkba utazó külföldieket segíti az étteremválasztásukban. Az éttermeket ajánló kiadványok segítik a tudatosan gondolkodó vendégek étteremválasztását. A kalauzok a saját szempontrendszereik szerinti a tesztekkel „előválogatják” az éttermeket és ennek eredményét foglalják a kiadványaikba, így, ha két étteremkalauz hasonló véleményt alkot egy adott vendéglátóegység teljesítményéről, akkor az nagyon nagy biztonsággal elfogadható. Ezekhez képest az igazán tudatos étteremlátogatók számára a TripAdvisor besorolásai, listái nem relevánsak, hiszen a versenyelőny megszerzése érdekében az éttermek különböző praktikákkal tudják befolyásolni az eredményeket.

fotó: freepik

„A 2022 májusában megjelent Audi-Dining Guide Étteremkalauz első 10 helyét elfoglaló étteremből a fél évvel később megjelenő Michelin Guide, 9 éttermet Michelin csillaggal jutalmazott. Ilyen értelemben nem az a kérdés, hogy minket, hogy befolyásol a Michelin kalauz, hanem az, hogy őket, mennyire befolyásolja a Dining Guide véleménye” – mondja büszkén a Dining Guide felelős kiadója, Herczeg Zoltán. „Nagyon óvatosan próbálok fogalmazni, de én úgy látom, hogy a mi TOP100-as listánk eredményei kerültek a Michelin Guide kiadványába. Audi-Dining Guide Étteremkalauz mindig 4-5 hónappal megelőzi a Michelin Guide kiadványát és számunkra nagyon megtisztelő, hogy később a Michelin is a mi általunk megállapítottokkal ért egyet. Szerintem az egyértelmű, hogy mi, mint minden regionális étteremkalauz sokkal többet tudunk hazai vendéglátás állapotáról, kulturális értékeiről, az éttermekről, a séfekről, a szakma résztvevőiről, jobban ismerjük a valós teljesítményeket, hiszen itt élünk, ezt a nyelvet beszéljük és hosszú évek óta nap mint nap ezzel területtel foglalkozunk. Ezt a tudást nem lehet az alkalmanként csak néhány napra, ebbe a számukra ismeretlen világba „beleeső” külföldi inspektornak megszerezniük, ehhez még nagyon hosszú időre lesz szükség. Jelenleg a Dining Guide listái segítik az ő eligazodásukat ezen a területen, egyszerűen azért, mert nincs is más ilyen kiadványa az országnak.”

A város legkülönlegesebb sushi választékát találod itt

Megvan a Budapest Airport borverseny győztesei

 

Kategória:
 

FRISS CIKKEINK

„Sírás az ajtóban, izguló szülők és boldog pillanatok: így segítheted elsős gyermeked zökkenőmentes iskolakezdését”

Lehet, hogy a legkisebb még játszani szeretne, te pedig nem alszol napok óta az iskolakezdés miatt? Nem vagytok egyedül! Az első osztály nemcsak a gyereknek, hanem a szülőnek is hatalmas mérföldkő. Mutatjuk, hogyan segítheted a beilleszkedést, hogy a sírás helyett az öröm legyen az első iskolai élményekből a meghatározó.

Túlélőcsomag aktív nyári napokra: a sportos bőrápolás titkai

Napfény, szabad levegő, mozgás – a nyári hónapok igazi ajándékot jelentenek a testnek és a léleknek is. Biciklizés a városban, kora reggeli futás, SUP-ozás a vízen vagy jógázás a parkban: bármelyik aktív program mellett döntünk, a bőrünk is elkísér minket. És bizony nem mindegy, hogyan viseli a fokozott igénybevételt. Az UV-sugárzás, a verejtékezés, a szél és a szmog mind stresszt jelentenek a bőr számára, így, ha szeretnénk, hogy sokáig üde és egészséges maradjon, fontos, hogy a szépségrutinunk is lépést tartson a nyári fordulatszámmal.

Egy kis luxus a végsőkig: Miért költ a Z generáció akkor is, ha bizonytalan a jövő?

A gazdasági nihilizmus és az érzelmi vásárlás pszichológiája a Z generáció körében: hogyan lett a retail therapy az új boldogságkeresési forma, és mit lépnek a márkák?

Lájkold Facebook-oldalunkat,
nehogy lemaradj a
legfrissebb bejegyzéseinkről!