spot_imgspot_img
spot_img

5 tavaszi kirándulás ötlet gyerekekkel

Article Top Ad (AdSense)

A hosszú hideg tél után a langyos tavaszi napsugarak egyre jobban csalogatnak a természetbe. A túrázás az egyik legjobb módja annak, hogy kiszakadjunk a városból, és teljesen más módon tapasztaljuk meg a minket körülvevő világot.

A túrázás régóta nagy szenvedélyünk. Amióta gyerekeink vannak, nagyon élvezzük, hogy velük együtt mozdulhatunk ki és megmutathatjuk nekik a természet csodáit. Szeretnénk őket megtanítani a természet szeretetére és megbecsülésére, és erre el sem tudunk képzelni jobb módszert, minthogy együtt fedezzük fel a legklasszabb kirándulóhelyeket és útvonalakat.

Kilátók nyomában a Hárs-hegyen

hárshegy
A fotó a szerző sajátja

Hűvösvölgyből a Szépjuhásznétól indul egy gyerekekkel is könnyen bejárható nagyjából 3,5 – 4 kilométeres túra. A sárga sávos turistajelzésen elindulva először a Nagy Hárs-hegyet bejárva felmászhatunk a Khan Károly kilátóba, majd a sárgán továbbhaladva eljutunk a Kis Hárs-hegyre. Hamarosan a Bátori-barlang bejáratánál találjuk magunkat, ahol akár meg is pihenhetünk. A barlang egyébként Császári Bátori László pálos szerzetesről kapta nevét, aki a 15. században ide vonult vissza, és aki közel húsz éven át fordította és írta a Bibliát és a szentek életét.

kirándulás-hárshegy
Fotó: szerző

Innen már csak egy rövid séta a Makovecz-kilátó, amelyet gyerekjáték megmászni és cserébe csodálatos kilátás nyílik a budai hegyekre. A kilátó mögötti „piros szív”szerpentinen lesétálva fél órás sétával vissza is érünk a kiindulási pontra.

Budaörsi Kopárok

budaörsi kopárok
A fotó a szerző sajátja

A gyerekek imádni fogják ezt a kalandos útvonalat, amely hol sík terepen, hol szelíd lankákon vezet, míg máshol sziklákon mászhatunk felfelé, majd ereszkedhetünk lefelé. A Budaörs felett északra található túra során egyetlen nap alatt akár több hegycsúcsot is megmászhatunk. A sziklás vonulatokra felkapaszkodva lélegzetelállító panoráma tárul elénk, akár a Szállás-hegyet, a Szekrényes-hegyet, akár a Vitorlásrepülő emlékművéről híres Farkas-hegyet másszuk meg.

Felsőtold Kéz-kilátó

Hollokő és Felsőtold közötti kéktúra útvonalán található izgalmas kilátó az „Isten tenyere”, amely Csíkszentmihályi Benjamin alkotása és 2020-ban épült meg. Ha a kicsit hosszabb és meredekebb útvonalat választjuk, akkor Hollókő felől indulunk a Vártúra ösvényen elindulva először a hollókői várhoz érkezünk. Innen a kék jelzésen továbbhaladva rövidesen a Szár-hegyre és a kilátóhoz érünk. Felsőtold felől szintén a kék jelzést követve valamivel könnyebb a terep.

Zebegény – Kálvária-domb

zebegény-kirándulás
Fotó: szerző

Zebegény az egyik leghangulatosabb település a Dunakanyarban. A Petőfi térről indulva a Malomvölgyi pataktól sétálhatunk fel a dombra egy enyhén meredek, de rövid erdei úton, amely kisgyerekekkel is elég barátságos. A Kós Károly kilátóba felmászva ismét fenséges kilátásban lehet részünk: Zebegény háztetői, a Duna megnyugtató látványa és a Pilis élénkzöld vonulatai tárulnak a szemünk elé. Miután kigyönyörködtük magunkat a látványban, a Kálvária-kápolnánál lefordulva a keresztutat megjelenítő stációs házikók mentén jutunk le a dombról. A kellemes séta után természetesen mindenkinek kijár egy finom lángos a Duna partján.

Hegyestű

Fotó: Somkuti Sándor/flickr.com

A Balaton-felvidék és a Káli-medence minden évszakban elkényeztet bennünket. A kicsiny zsákfaluból Monoszlóról induló úton könnyedén eljuthatunk erre a vulkanikus hegyhez, amely talán tavasszal a legszebb. A vulkanikus Hegyestű mellett geológiai bemutatóhelyet és egy tanösvényt is kialakítottak, amely a Dunántúl jellegzetes kőzeteiből összeállított szabadtéri „kiállítás”.