Megrendezésre került az első Connect Konferencia

-

Május 26-án került megrendezésre az első Connect Konferencia, a belső kommunikáció és vállalati kultúra köré szervezett szakmai rendezvény, több mint 50 előadóval. Az esemény kapcsán volt lehetőség pályázni a Connect Awards díjakra is, amelyek a konferencián kerültek átadásra – most a legelső, de a szervezők reményei szerint semmiképp sem az utolsó alkalommal.

A Connect Konferencia keretein belül Connect szakmai díjakat kaptak azok a cégek, amelyek az elmúlt két évben kiemelkedően reagáltak a változásokra annak érdekében, hogy minél hatékonyabban tudják informálni kollégáikat. A Connect Konferencia maga négy fő témakörre épült: Channel, Content, Culture, Engagement. Ezzel párhuzamosan a Connect Awardsra is négy kategóriában pályázhattak a résztvevők, amelyek most, első alkalommal a konferenciát szervező Blue Colibri partnerei közül kerültek ki. A több mint 65 beérkezett pályázat közül négy kategória díj, három különdíj, valamint három Blue Colibri Best Performer különdíj került kiosztásra.

A szervezők elmondása szerint a jövőben szeretnék, ha a díj rangos szakmai elismerésként minden újító, irányt mutató és inspiráló digitális megoldást magába foglalhatna a vállalati belső kommunikáció területén.

Connect Strategy Award

A Strategy Award keretein belül olyan aktivitások, megoldások kerültek díjazásra, amik túlléptek a belső kommunikáció szintjén és stratégiailag vonták be a szervezet tagjait az app használatába, formálva ezzel a HR és a belső kommunikáció stratégiai szerepét. Az értékelési szempontok között szerepelt a hatás faktor – milyen hatással volt a megoldás a vállalatra és a munkavállalókra -, valamint az, hogy hasznosítható-e az elképzelés más szervezetek számára is.

A nyertes: Hunland Group Holding Kft.

A pályázók közül a  Hunland Group Holding Kft. mezőgazdasági nagyvállalat emelkedett ki az IT ticketing rendszerük teljes lecserélésével. A stratégiai döntést a korábban használt, ám már elavult, nem felhasználóbarát rendszer indokolta. A csak számítógépen használható hibabejelentő hiányosságai miatt az IT kollégáknak telefonon, Teamsen, emailen és személyes megkeresések formájában befutó kéréseket kellett volna rendszerezniük, miközben a géptől sokszor távol lévő vezetők jóváhagyásait is kihívás volt beszerezni. A cég a rendszer toldása-foldása helyett vadonatúj platformon indított friss fejlesztést.

A megoldásnak köszönhetően immár egyetlen felületre érkezik az összes megkeresés, az egyszerű űrlapon a korábbinál gyorsabban lehet bejelentést tenni és jóváhagyni. Mindemellett a felhasználók is bármikor ellenőrizhetik, hogy épp milyen státuszban vannak a bejelentéseik.

Connect Strategy különdíjas: Trans-Sped Kft.

A Trans-Sped Kft. a pandémia kitörésekor döntött teljes vállalati belső kommunikációjuk gyors és hatékony digitalizálása mellett. A Blue Colibri által lefejlesztett Trans-Sped App bevezetésével egy precedens nélküli időszakban sikerült olyan hatékony kommunikációs stratégiát megvalósítaniuk, amivel minden munkavállaló naprakész információkat kaphatott, figyelemmel követhette a cég gazdasági hátterét, meggyőződhetett munkahelye stabilitásáról, valamint a biztonságukat szolgáló intézkedésekről. 

A különdíjat az ügyintézés funkcióba ültetett Hallasd a hangod! belső kommunikációs projektnek köszönhetően ítélte oda a zsűri, aminek segítségével a munkavállalók feltehetik kérdéseiket anonim módon, amelyeket a kérdéssel érintett terület igazgatója vagy a megfelelő vezető egy héten belül megválaszol szintén az app felületén keresztül.

Ezek a megoldások a cégen belül rendkívül hatékony és kétoldalú kommunikációt tesznek lehetővé, jól kialakított stratégiájukkal könnyen elérik a kék-, és fehérgalléros kollégákat is.

Connect Game Changer Award

Kis ötlet, nagy hatás: a Game Changer kategórián belül olyan innovatív megoldások, kampányok, kerültek elismerésre, amelyek a belső kommunikációs, HR adminisztrációs vagy Onboarding/E-learning folyamatok sikerességét segítették elő. Az elbírálásban az elsődleges szempontot az ötletek újszerűsége jelentette, a hatás és inspirációs faktorok mellett.

A nyertes: Güntner-Tata Kft.

A Güntner-Tata 1400 munkavállalót foglalkoztató gyártócég: állományuk nagy része (körülbelül 800 fő) non-desk kolléga. Kérdezz-felelek vlogsorozatukkal elsősorban őket szerették volna jobban bevonni a belső kommunikációba, valamint az elkötelezettség növelése is kiemelt céljuk volt.

Az ötlet egyszerű, az eredmény nagyszerű: videós rovatot indítottak, aminek első részében az ügyvezető mesélt magáról, majd a videó végén kérdést címzett egy konkrét munkatársnak. A videót telefonon rögzítették, és a céges kommunikációs app hírfolyamában tették közzé. A Kérdezz-felelek projekt során 75 videó készült, ennek keretein belül az ügyvezetőtől egészen a non-desk kollégákig gyűrűzött a beszélgetés, egymás megismerése. Elmondásuk szerint számos kolléga home office-ban, mások a telephelyen vették fel a videókat. 

Az egyedülálló ötletet HRBEST aranyminősítéssel is díjazták.

Connect Game Changer különdíjas: Tiszamenti Regionális Vízművek Zrt.

A Tiszamenti Regionális Zrt. (TRV) fő tevékenysége az ivóvíz- és öntözővíz szolgáltatáson kívül a szennyvíz elvezetése, tisztítása, ártalmatlanítása. A lakosság nem megfelelő csatornahasználata állandó kihívást jelent kollégáik számára, épp ezért kiemelt fontosságúnak tartják a felhasználók edukálását és a helyes csatornahasználati kultúra erősítését.

Erre a célra találták ki és alkották meg a Csatorion névre keresztelt csatornyaszörny figurát. A szennyvíztelepen talált furcsaságok és hulladékok által inspirált figura megalkotásához először munkavállalóik segítségét kérték belső platformon. A folyamatról képekkel, hírekkel informálták a kollégákat, az elkészült szörnnyel pedig városokat, iskolákat látogattak edukációs céllal. A társadalmi felelősségvállalás mellett az akció eredményeképp javult a cég megítélése, valamint a kollégák elköteleződése is.

Connect Engagement Award 

Az Engagement kategórián belül kifejezetten a kollégák elkötelezését célzó, közösségépítő aktivitások és kampányok kerültek díjazásra, legyen szó a munkavállalók mentális és fizikai egészségének támogatásáról vagy egyéb más ötletről. Az elbírálásnál az elsődleges faktort a wellbeing jelentette, vagyis az, hogy milyen hatással volt a munkavállalói jóllétre az adott kezdeményezés.

A nyertes: Plazmaszolgálat Kft.

A Plazmaszolgálat Kft. nagyjából 300 munkatársa az ország 9 városában dolgozik, így összekötésük kiemelt fontosságú. A cég a Plazma Placc nevű felület létrehozásával, ezen belül pedig a Plazma Shop kreatív kidolgozásával érdemelte ki a zsűri elismerését. 

A Plazma Shop a Blue Colibri által fejlesztett belső kommunikációs alkalmazás egy funkciója, aminek kínálatát előzetes igényfelmérés után töltötték fel, hogy valóban motiváló jutalmak válhassanak elérhetővé. A Shopban a különböző módokon megszerezhető pontok beváltásával vásárolhatnak a munkavállalók, ezek közé tartozik többek között a plazmaadás, a rendezvényeken (pl. futóversenyen) való részvétel, kérdőívek kitöltése, valamint a tartalom gyártásban való részvétel, ahol a megosztott tartalmak közül a marketing csapat válogatja ki a nyilvánosan is posztolható anyagokat, amikért pontokat írnak jóvá. A Plazma Shop segítségével nőtt az applikáció felhasználói köre, valamint megnövekedett az aktivitás és a plazmaadási kedv is a dolgozók körében.

Connect Engagement különdíjas: MERKBAU Zrt.

A MERKBAU Zrt. a Mozdulj Merkbau! kampánnyal érdemelte ki a Connect Engagement különdíjat. A Plazmaszolgálathoz hasonlóan az építőipari vállalat is a pontgyűjtés rendszerével és mozgás kihívással motiválta munkavállalóit, méghozzá olyan egyedi módon, amit a zsűri mindenképp szeretett volna külön kiemelni. Esetükben a pontgyűjtés eszköze a különböző mozgásra, futásra ösztönző programokon való részvétel, a pontokat pedig a munkavállalók egy általuk választott alapítványnak tudják felajánlani. A tervezett egy hónapos kampánynak akkora sikere volt, hogy mind a mai napig elérhető a rendszerben, és a lehetőséget kihasználva már több mint 140 kolléga adakozott több különböző jótékonysági szervezet számára.

Connect Education Award

Az Education kategóriába olyan onboarding és e-learning megoldásokkal nevezhettek a cégek, amelyek sikeresen segítették az új munkatársak integrálását vagy a meglévő munkavállalók képzését, és ezzel párhuzamosan a vállalaton belüli tudásmegosztást.

A nyertes: RUAG Ammotec Magyarországi Zrt.

A RUAG Ammotec Magyarországi Zrt. 2018 óta egy komplex kultúraváltási folyamatot valósít meg, amelynek célja a most is tartó átfogó vállalatfejlesztés. Mindebben a HR stratégia két kiemelt fókusza a növekedés támogatása és a megtartási potenciál erősítése. A vállalat olyan folyamatosan jelentkező problémákra keresett megoldást, mint a különböző időpontokban felvett kollégák betanítása, a tudásszint egységesítése és visszamérése, valamint az egyedi szakmai tudás megbízható átadása. 

Az új betanítási folyamathoz a digitalizáció kínálta megoldást választották. Az onboarding során személyes oktatásban megkapott tananyagot digitális platformon, e-learning anyagként is elérhetővé tették; az online felületen letehető vizsgák és tesztek eredményei ezáltal objektívan, hatékonyan mérhetővé váltak.

 

Kategória:
 

FRISS CIKKEINK

Hirdetés

Lájkold Facebook-oldalunkat,
nehogy lemaradj a
legfrissebb bejegyzéseinkről!