„Ne szorongj, cselekedj!”

-

A magyar fiatalok jelenleg a hulladékgyűjtés terén a legaktívabbak a környezetük védelmében. De szívesen tennének többet és mást is, ha lenne elég hiteles információjuk.

Az UNICEF Magyarország felméréséből kiderült, hogy a hazai 13 és 25 év közötti korosztály hetvenkét százaléka a hulladékcsökkentésre helyezi a hangsúlyt a környezetvédelem terén és a jövőben is ezen a téren maradnának a legaktívabbak. Elszántságuk örömteli hír, azonban a gyerekvédelmi szervezet legújabb, Klímahősök programja további lehetőségeket is kínál a klímaszorongó fiatalok számára a cselekvésre és elősegíti a részvételt az életüket befolyásoló folyamatokkal kapcsolatos döntéshozatalban.

A megkérdezettek nyolcvannégy százaléka hiányolja a hiteles tájékoztatást a klímaváltozásról és az iránymutatást a klímakatasztrófa megelőzésére. Még ennél is magasabb – kilencven százalék – azon fiatalok száma, akik napi szinten szoronganak a globális felmelegedés beláthatatlan következményei miatt. Harminchárom százalék számára olyannyira meghatározó a téma kapcsán érzett aggodalom, hogy még gyereket sem feltétlenül vállalnának.

klímahősök

Elstartolt a Klímahősök program 

Az UNICEF Magyarország a Deloitte Magyarország fenntarthatósági szakértőinek támogatásával és számos partnerszervezet, illetve civil szakértő bevonásával „Ne szorongj, cselekedj!” felkiáltással elindította Klímahősök programját. A nagyszabású program teret ad a fiataloknak arra, hogy előremutató irányba fordíthassák a gyakran tehetetlenül megélt negatív érzéseiket. Valódi tudás, tudatos cselekvés és értékes kapcsolódások révén oldhassák szorongásukat, valamint beleszólhassanak jövőjük alakulásába.

A Klímahősök program honlapján hozzáférhetőek a Deloitte Magyarország szakértői által készített, klímaváltozással, fenntarthatósággal és környezetvédelemmel foglalkozó edukációs anyagok. Az UNICEF Magyarország fiatal nagyköveteinek közreműködésével kiválasztott és témakörökbe csoportosított, PDF-formátumban is letölthető ismeretterjesztő kiadványok az iskolák tanrendjébe is könnyedén beépíthetőek, de bárkinek hasznos kiindulópontként szolgálhatnak, aki szeretne strukturált, hiteles információkhoz jutni. A témakörökhöz kapcsolódóan rövid videók is készültek és készülnek majd folyamatosan a program során, amelyekben különböző szakértők válaszolják meg a fiatalok által beküldött konkrét kérdéseket. Az érdeklődők kvízek segítségével próbára tehetik frissen megszerzett tudásukat, az elkötelezettebb Klímahősök pedig részt vehetnek kisebb-nagyobb fenntarthatóságot célzó „kihívásokban”, illetve személyes részvételre alkalmat adó rendezvényeken is.   

UNICEF

Iskolák, osztályok és diákok jelentkezését is várják

Az UNICEF Magyarország az egyéni résztvevőkön túl várja egész iskolák vagy osztályok jelentkezését is a Klímahősök programba. A jelentkezők lehetőséget kapnak a program szakmai, intézményi és vállalati partnereivel való személyes találkozásokra. Betekintést nyerhetnek különböző vállalatok és intézmények fenntarthatósággal kapcsolatos munkájába, kihívásaiba. Szabadon hallathatják hangjukat és közvetlenül kérdezhetnek arról, hogy mit tesznek a ma döntéshozói a klímaváltozás hatásainak enyhítése érdekében.  

Az UNICEF Magyarország Klímahősök kampányát számos komoly, a hazai és a nemzetközi piacon is elismert cég támogatja, így a Deloitte Magyarország, az Alteo Energiaszolgáltató Nyrt., a Dentons, az Indotek Group, a Magyar Telekom, a Microsoft és az OTP Bank.  

 

Kategória:
 

 

FRISS CIKKEINK

Hirdetés

Lájkold Facebook-oldalunkat,
nehogy lemaradj a
legfrissebb bejegyzéseinkről!