spot_imgspot_img
spot_img

Ez volt tavaly az egyik legnépszerűbb luxusautó

-

Article Top Ad (AdSense)

A világ legértékesebb luxusautó-márkája erős utolsó negyedévvel zárta a 2022-es esztendőt.

Kimagasló növekedést ért el a Top-End Luxury és a tisztán elektromos modellek terén, az előző évhez képest 17 százalékos növekedéssel összesen 540.800 Mercedes-Benz személyautót értékesített az ügyfelek részére. Az októbertől december végéig tartó időszak, a Covid-intézkedések, a félvezetőhiány és a logisztikai kihívások ellenére 2022 legjobb negyedévét jelentette a Top-End Luxury járművek értékesítése tekintetében.

A kihívásokban bővelkedő 2022-es évben a Mercedes-Benz Cars összesen 2.043.900 darab, – az előző évhez képest egy százalékkal kevesebb – autót adott át az ügyfeleinek. Az elektromos jövő felé vezető úton a Mercedes-Benz globális xEV értékesítése (PHEV és BEV modellek a smarttal együtt), a korábbi időszakhoz képest 19 százalékos növekedéssel elérte a 319.200 példányt, ami a Mercedes-Benz Cars értékesítésének 15 százalékát teszi ki. A tisztán elektromos modellek értékesítése 124 százalékkal növekedett, azaz több mint kétszeresére, 117.800 darabra nőtt. A smartot is beleértve 44 százalék, azaz szinte minden második eladott Mercedes-Benz xEV modell elektromos meghajtású volt. Amennyiben a piaci viszonyok ezt lehetővé teszik, a márka teljesen elektromos meghajtásra áll át az évtized végére. Ennek részeként a Mercedes-Benz bejelentette terveit egy saját, nagyteljesítményű töltőhálózat létesítésére vonatkozóan, ami világszerte több, mint 10.000 töltőpontból áll és amely könnyű és gyors töltési lehetőséget biztosít a felhasználóknak.

„2022 egy újabb eredményes évet jelentett a Mercedes-Benz sikeres átalakulását illetően: több mint megkétszereztük BEV eladásainkat, az EQXX 1200 kilométeres tesztútjával megerősítettük kimagasló, az elektromobilitást célzó ambícióinkat, valamint, a korábbinál 37 százalékkal magasabb értékesítési eredménnyel új rekordévet értünk el a Mercedes-Maybach almárkával. 2023-ban tovább folytatjuk küldetésünket, hogy a legvonzóbb elektromos autókat kínálhassuk ügyfeleink számára, valamint, hogy tovább növeljük BEV és Top-End eladásainkat” – mondta Ola Källenius, a Mercedes-Benz Group AG vezetőségének elnöke.

„Egy újabb olyan évet követően – amikor a járművek elérhetősége korlátozott volt és az ellátási láncokban is nehézségek adódtak – különösen hálás vagyok az ügyfeleinknek a márkánk iránti szenvedélyükért és a termékeinkbe vetett töretlen bizalmukért. Számos kiemelkedő eseményre került sor 2022-ben: immár nyolc tisztán elektromos modellt kínálunk a márkakereskedéseinkben, miközben azon dolgozunk, hogy új szintre emeljük a töltési élményt ügyfeleink számára. Ismét sikerült 10 százalékkal növelnünk márkaértékünket, azért, hogy a Mercedes-Benz továbbra is a világ legértékesebb prémium autómárkája legyen.  2023 számos mérföldkövet tartogat a vásárlói élmény átalakításában a közvetlen értékesítési modellünk bevezetésével olyan nagy piacokon, mint az Egyesült Királyság és Németország” – mondta Britta Seeger, a Mercedes-Benz Group AG marketing és sales vezetője.

Top-End Luxury

A negyedik negyedévben kimagaslóan megnövekedtek a Mercedes-Benz Top-End Luxury eladásai: a 83.800 értékesített modell 14 százalékos növekedést jelent az előző év hasonló időszakához viszonyítva – mindez a 2022-es év legjobb negyedévet jelenti. A negyedik negyedévben az AMG 28, a Mercedes-Maybach 25 és a G-osztály 15 százalékkal emelkedő eladásai voltak a növekedés meghajtói. A Mercedes-Maybach ezzel története legjobb évét érte el összesen 21.600 eladott autóval, amely az előző időszakhoz képest 37 százalékos növekedést jelentett. A növekedésben különösen nagymértékben közre játszott a Japánban, Dél-Koreában, a Közel-Keleten és különösen Kínában tapasztalható kereslet – a kontinensnyi országban havonta több mint 1.100 Mercedes-Maybach modell talált gazdára. Az S-osztály értékesítése 90.000 darab fölé emelkedett, ami öt százalékos pluszt jelent az előző év azonos időszakához képest. Emellett az EQS sikeresen vonzott be új ügyfeleket a felső kategóriás szegmensbe. 2022-ben 19.200 jármű került értékesítésre; a modell különösen népszerű volt az USA-ban, így a negyedik negyedév a legjobb értékesítési eredményeket hozta a tisztán elektromos meghajtású „zászlóshajó” számára. Az EQS SUV is erősen kezdett Amerikában, a kínai forgalmazása pedig 2023 elején indul.

A csúcskategóriás járművek átadását megnehezítette a félvezetőhiány, ám ennek ellenére kiemelkedő eredményeket sikerült elérni a szegmensben. 2023 első félévében a Mercedes-Maybach EQS SUV bemutatkozásával -a Mercedes-Maybach is elektromos útra lép.

Core Luxury

A Core luxury szegmens értékesítése 1.101.800 példánnyal zárult 2022-ben, ami négy százalékos növekedést jelent. Ezúttal is a GLC volt a legnépszerűbb Mercedes-Benz modell, az értékesítés a maga 342.900 darabos eladásával a megelőző időszakhoz képest 3 százalékos emelkedést eredményezett. A 2022 közepén bemutatott utódjával a Mercedes-Benz ezt a sikertörténetet szeretné folytatni. A C-osztály eladásai 17 százalékkal, 299.100 darab autóra növekedtek. A tisztán elektromos EQE immár minden régióban elérhető és 12.600 ügyfélhez érkezett már meg. A frissen bemutatott EQE SUV már rendelhető Európában, Kínába és az Egyesült Államokba 2023 első felében érkezik. A szegmenst tovább erősíti a vadonatúj E-osztály, amely 2023-ban ünnepli világpremierjét.

Entry Luxury

Az Entry luxury kategória értékesítése a 10 százalékos csökkenés ellenére 587.700 darabot tett ki tavaly, amelyet főleg az ellátási és logisztikai kihívások befolyásoltak negatívan. 43 százalékos emelkedéssel az EQA volt a legnépszerűbb elektromos modell, amelyből 33.100 jármű talált gazdára, és amit az EQB 24.200-as darabszámmal követett. Az A- és a B-osztály 2022 utolsó negyedévében újult meg és immár frissített formában érhető el. A tisztán elektromos modellek részaránya megkétszereződött és tíz százalékot tesz ki a szegmensben.

A Mercedes-Benz Cars értékesítése régiók és piacok szerint

Közel egy százalékos növekedéssel az ázsiai értékesítések az előző évi szinten maradtak 987.800 darab átadott autóval. A negyedik negyedévben a kínai eladások összesen 13 százalékkal növekedtek, köszönhetően az S-osztály 45 százalékos, a Mercedes-Maybach 16 százalékos és a G-osztály 14 százalékos értékesítési növekedésének. A teljes éves értékesítést a helyi Covid-intézkedések hátráltatták Kínában, amely egy százalékos csökkenést eredményezett. A tisztán elektromos és a plug-in hibrid járművek értékesítése 2022-ben 143 százalékkal nőtt Kínában. Elsőként 2022-ben a dél-koreai átadások 7 százalékos növekedéssel átlépték a 80 ezres darabszámot. Emellett, 41 százalékkal az indiai és 19 százalékkal a vietnámi eladások is új magaslatokba emelkedtek. A Mercedes-Maybach eladásai Dél-Koreában és Japánban 2022-ben megkétszereződtek.

Az előző évhez képest Európában 1 százalékkal több, 635.100 autó talált gazdára, Németországban 8 százalékot jelentett az értékesítés emelkedése. A csúcskategóriás európai eladások a negyedik negyedévben 45 százalékkal, 17.600-ra nőttek, amelyben a főszerepet a G-osztály kapta 3.100 példánnyal – ez közel 102 százalékos növekedést jelent. Az xEV részarány Európában 36 százalékra emelkedett, ami főleg az EQA, az EQB és a plug-in hibrid modellek érdeme volt.

Az egész éves észak-amerikai kiszállítások mérsékelten, 3 százalékkal, 327.000 példányra növekedtek a negyedik negyedévben elért jelentős, 17 százalékos növekedést követően, amelyet különösen a 18 százalékkal növekedő Top-End Luxury kategória értékesítések fokoztak. Az USA piacának 4 százalékos gyarapodásában az S-osztály 12 százalékos növekedési sikere is közrejátszott. Ebben az esetben a Top-End Luxury eladások a kiszállítások 29 százalékát képviselték. Az EQS, az EQS SUV, az EQE, az EQB és a rövidesen érkező EQE SUV révén az USA piacának elektrifikációja egyre nagyobb tempóban halad.

A világ többi részére történő kiszállításokat a Mercedes-Benz azon döntése befolyásolta, hogy nem exportál autókat és haszongépjárműveket Oroszországba. Dél-Afrikában és Törökországban az előző év hasonló időszakához képest 34, illetve 21 százalékkal jelentősen nőttek a kiszállítások.

Értékesítések áttekintése    
  2022. Q4 2021. Q4 %-os változás 2022

Q1-Q4

2021

Q1-Q4

%-os változás  
Mercedes-Benz Cars értékesítési darabszámok  536.000  500.400 +7% 2.040.500 1.943.900 +5%  
Mercedes-Benz személyautók kiszállításai az ügyfelekhez*  540.800  464.100 +17% 2.043.900 2.055.000 -1%  
–       ezekből BEV a smart nélkül  42.400  19.100 +122%  117.800  52.500 +124%  
               
Mercedes-Benz személyautó-kiszállítások piacok és régiók szerint*              
Európa**  177.100  154.800 +14%  635.100  631.800 +1%  
–       ebből Németország  74.700  60.600 +23%  229.500  213.100 +8%  
Ázsia  257.400  212.200 +21%  987.800  976.100 +1%  
–       ebből Kína  189.100  166.700 +13%  751.700  758.900 -1%  
Észak-Amerika***  82.100  70.400 +17%  327.000  318.500 +3%  
–       ebből USA  73.000  60.300 +21%  286.800  276.100 +4%  
A világ többi része  24.300  26.800 -9%  94.000  128.700 -27%  
*V-osztállyal, T-osztállyal és EQV-val együtt.
** Európa: Európai Unió, Egyesült Királyság, Svájc és Norvégia

*** Észak-Amerika: USA, Kanada és Mexikó.

Minden érték kerekített.

Előzetes értékek, a változás jogát fenntartjuk.

   

Top-End Luxury: Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach, G-osztály, S-osztály, GLS, EQS and EQS SUV

Core-Luxury: a C- és E-osztály minden változata

Entry-Luxury: az A- és B-osztály minden változata, illetve a smart

Rekorddal zárták a 2022-es évet

Toronymagasan végzett az első helyen

Kategória:
 

FRISS CIKKEINK

Lájkold Facebook-oldalunkat,
nehogy lemaradj a
legfrissebb bejegyzéseinkről!