spot_img
spot_img
spot_img

Ez lesz az új kedvenc szépségápolási terméked: szilárd sampon

-

Article Top Ad (AdSense)

Egyszerűen imádni fogja a hajad az új szilárd sampont! A csodás összetevőkkel ellátott tömbök nemcsak ápolják a hajadat és a fejbőrödet, hanem varázslatos illatot is kölcsönöznek!

35. évfordulóját ünnepli a Lush innovációja!

1987-ben a Lush társalapítója, Mo Constantine Stan Krysztal termékfejlesztővel karöltve megalkotott egy terméket, amely napjainkra a fenntarthatósági mozgalom szerves részévé vált: az első szilárd sampont, amely innováció 1988-ban nyerte el szabadalmát.

Ez a kulttermék fennállásának 35 éve alatt megannyi műanyag flakontól óvta meg a környezetet, és nem kevés pénzt spórolt meg a felhasználók számára. Tudtad, hogy egy korong akár három darab 250 ml-es folyékony samponnal egyenértékű?

Az eddig eladott 57,6 millió apró, de annál hatékonyabb szilárd samponunknak köszönhetően a Lush 167,5 millió műanyag palackot takarított meg, ami nem kevesebb, mint 4,2 tonna műanyagnak felel meg.

Szilárd sampon – egy trend, ami 35 évvel ezelőtt kezdődött

Az éghajlatváltozással kapcsolatos tudatosság folyamatosan növekszik. Egyre többen mondanak le a csomagolásról, választanak helyette pucér alternatívákat. Kétségtelen, hogy a szilárd samponok hatalmas fenntarthatósági trendnek számítanak, azt viszont már kevesen tudják, hogy ez a trend egészen a 80-as évekig vezethető vissza. Az első szilárd sampont ugyanis a Lush társalapítója Mo Constantine, és Stan Krysztal kozmetikai vegyész találta fel 1987-ben.

A szilárd sampon születése

A szerény kis szilárd sampon születése valójában egy tévedésnek volt köszönhető. Stan megmutatta Mónak az új szappant, amin éppen dolgozott. Stan “kukacszappannak” becézte, a szintetikus mosószergranulátum ugyanis kis kukacokra emlékeztetett. Az ötlete az volt, hogy ezt kézzel nyomva alakítsák formára. Mo csatlakozott hozzá a kísérletekben, de azt javasolta, hogy cseréljék ki a szintetikus mosószert felületaktív tüskékre.

Azzal, hogy a “kukacokat” ezekkel a tüskékkel helyettesítették, tökéletesre nyomható, kerek korongokat hoztak létre. Sajnos azonban a tesztelés során kiderült, hogy az állag nem volt megfelelő egy szappanhoz. Csalódottak és tanácstalanok voltak, mígnem Mark Constantine ránézett a termékre, és rámutatott, hogy amit készítettek, az valójában egyáltalán nem is szappan volt. Tévedésüknek köszönhetően ugyanis nem szándékosan feltaláltak egy vadonatúj terméket: a szilárd hajsampont! Bizony, ilyen a természete a Találmányok Istennőjének. Szereti elhitetni veled, hogy egy bizonyos irányba haladsz, aztán meg jól meglep valamivel.

Mindegyik tömb egy-egy szorgosan dolgozó sampon volt, és tökéletes alapnak bizonyultak a csodás összetevők számára, amelyeket a haj és a fejbőr ápolásához Mo és Stan hozzájuk akart adni. Amint rájöttek, hogy mit is hívtak életre, megnyílt előttük a lehetőségek végtelenje.

Vess rájuk egy pillantást!

 

Kategória:
 

FRISS CIKKEINK

Mi teszi különlegessé az Eau de Parfumöt?

Az Eau de Parfum egyik legfontosabb jellemzője a magas parfümolaj-koncentráció, amely általában 15-20 százalék között mozog. Ez az összetevő garantálja, hogy az illat hosszabb ideig marad a bőrön, mint más illatok, például az Eau de Toilette. Az Eau de Parfum illatok mélysége és komplexitása egyedülálló, mivel több rétegben bontakoznak ki, és az idő múlásával változnak.

Mindenki a mesterséges intelligenciát akarja a társkeresőknél

Versenyt futnak az online randialkalmazások a mesterséges intelligencia-alapú asszisztensek fejlesztésében, amely a Z-generáció frusztált tagjait segítené a romantikus beszélgetésekben.

Brutálisan jó funkciót kap a mobilos Gmail

Első körben az Android felhasználók kapják meg a mobilos Gmail újítást, ami igazán nagy segítség lesz a levelek kezelésében.

Lájkold Facebook-oldalunkat,
nehogy lemaradj a
legfrissebb bejegyzéseinkről!