Egyszerűen imádni fogja a hajad az új szilárd sampont! A csodás összetevőkkel ellátott tömbök nemcsak ápolják a hajadat és a fejbőrödet, hanem varázslatos illatot is kölcsönöznek!
35. évfordulóját ünnepli a Lush innovációja!
1987-ben a Lush társalapítója, Mo Constantine Stan Krysztal termékfejlesztővel karöltve megalkotott egy terméket, amely napjainkra a fenntarthatósági mozgalom szerves részévé vált: az első szilárd sampont, amely innováció 1988-ban nyerte el szabadalmát.
Ez a kulttermék fennállásának 35 éve alatt megannyi műanyag flakontól óvta meg a környezetet, és nem kevés pénzt spórolt meg a felhasználók számára. Tudtad, hogy egy korong akár három darab 250 ml-es folyékony samponnal egyenértékű?
Az eddig eladott 57,6 millió apró, de annál hatékonyabb szilárd samponunknak köszönhetően a Lush 167,5 millió műanyag palackot takarított meg, ami nem kevesebb, mint 4,2 tonna műanyagnak felel meg.
Szilárd sampon – egy trend, ami 35 évvel ezelőtt kezdődött
Az éghajlatváltozással kapcsolatos tudatosság folyamatosan növekszik. Egyre többen mondanak le a csomagolásról, választanak helyette pucér alternatívákat. Kétségtelen, hogy a szilárd samponok hatalmas fenntarthatósági trendnek számítanak, azt viszont már kevesen tudják, hogy ez a trend egészen a 80-as évekig vezethető vissza. Az első szilárd sampont ugyanis a Lush társalapítója Mo Constantine, és Stan Krysztal kozmetikai vegyész találta fel 1987-ben.
A szilárd sampon születése
A szerény kis szilárd sampon születése valójában egy tévedésnek volt köszönhető. Stan megmutatta Mónak az új szappant, amin éppen dolgozott. Stan “kukacszappannak” becézte, a szintetikus mosószergranulátum ugyanis kis kukacokra emlékeztetett. Az ötlete az volt, hogy ezt kézzel nyomva alakítsák formára. Mo csatlakozott hozzá a kísérletekben, de azt javasolta, hogy cseréljék ki a szintetikus mosószert felületaktív tüskékre.
Azzal, hogy a “kukacokat” ezekkel a tüskékkel helyettesítették, tökéletesre nyomható, kerek korongokat hoztak létre. Sajnos azonban a tesztelés során kiderült, hogy az állag nem volt megfelelő egy szappanhoz. Csalódottak és tanácstalanok voltak, mígnem Mark Constantine ránézett a termékre, és rámutatott, hogy amit készítettek, az valójában egyáltalán nem is szappan volt. Tévedésüknek köszönhetően ugyanis nem szándékosan feltaláltak egy vadonatúj terméket: a szilárd hajsampont! Bizony, ilyen a természete a Találmányok Istennőjének. Szereti elhitetni veled, hogy egy bizonyos irányba haladsz, aztán meg jól meglep valamivel.
Mindegyik tömb egy-egy szorgosan dolgozó sampon volt, és tökéletes alapnak bizonyultak a csodás összetevők számára, amelyeket a haj és a fejbőr ápolásához Mo és Stan hozzájuk akart adni. Amint rájöttek, hogy mit is hívtak életre, megnyílt előttük a lehetőségek végtelenje.
Vess rájuk egy pillantást!