spot_img
spot_img
spot_img

Ennyire szeretik az elektromos és a Top-End járműveket

-

Article Top Ad (AdSense)

Szépen megugrott ennek az autómárkának az eladása az első negyedévben; különösen a Top-End és a tisztán elektromos járművek (BEV) örvendtek kiemelkedő népszerűségnek, ami 18, valamint 89 százalékos növekedést eredményezett ezekben a szegmensekben.

Az ellátási lánc folyamatos problémái, a gazdasági ellenszél és a geopolitikai bizonytalanság ellenére a G-osztály, a Mercedes-AMG, a Mercedes-Maybach és az Entry szegmens* elektromos járművei különösen erős eladási darabszámokkal büszkélkedhetnek.

A tisztán elektromos járművek eladása 51.600 példányra (+89%) növekedett az első negyedévben, a teljes eladások 10 százalékát érve el, szemben az előző évi hasonló időszak 6 százalékos értékével. A Mercedes-Benz személyautó-értékesítése (kivéve a smart) a BEV modellek terén több mint megkétszereződött az első három hónapban (+119%). Az Entry szegmens elektromos járművei különösen népszerűnek bizonyultak: az EQB értékesítése 189, az EQA eladásai pedig 64 százalékkal nőttek, míg az EQS SUV összesen 5.500 példányban talált gazdára. A tisztán elektromos járművek eladása 327 százalékkal növekedett az USA-ban és 41 százalékkal Európában. Az EQE SUV már a második negyedévben esedékes európai és kínai piaci bevezetés előtt elérhetővé vált az USA vásárlói számára. A hibrid modellekkel együtt az első negyedévben majdnem minden ötödik eladott autó elektromos már.

„Ügyfeleink Top-End kategóriás termékeink és elektromos járműveink iránti vágya az első negyedéves értékesítési eredményeink hajtóereje. Emellett sikeresen bevezettük közvetlen értékesítési modellünket az Egyesült Királyságban, amely 2023-ban Németországban és két másik piacon is debütál. Előre tekintve már nagyon várom az első tisztán elektromos Mercedes-Maybach EQS SUV [1] premierjét a héten.”

Britta Seeger, a Mercedes-Benz Group AG Mercedes-Benz Cars marketingért és értékesítésért felelős vezetőségi tagja

Top-End szegmens

A Top-End szegmens értékesítése 18 százalékkal 91.800 példányra növekedett. Az AMG 44 százalékkal 40.300 járműre növelte eladásait az új premiereknek és a különösen erős SUV keresletnek köszönhetően. A G-osztály iránti kereslet továbbra is magas: az első negyedévben 23 százalékos növekedés után 10.200 példány talált gazdára. A Maybach 6.700 autót értékesített (+8%), amelyből a Maybach GLS vállal főszerepet 46 százalékos növekedéssel. A Mercedes‑Maybach S 580 e [2] bemutatkozásával a Maybach márka tovább lép az elektrifikáció magasabb szintje felé. A Mercedes-Maybach EQS SUV  lesz a márka legelső tisztán elektromos modellje, amely a héten, a Sanghaji Autószalonon ünnepli világpremierjét. A GLS teljes eladása 11 százalékkal 15.900 példányra nőtt, miközben a tisztán elektromos EQS SUV ígéretes piaci bevezetéssel indított 5.500-as értékesítéssel. A Top-End szegmens 2023-ban és azt követően is friss marad; a megújult GLS család az év második felében érkezik meg a márkakereskedésekbe teljes mértékben elektrifikált motorkínálattal.

Core szegmens

A Core szegmens értékesítése 248.400 példányt ért el (-11%), amelyet a különösen népszerű GLC és E-osztály modellváltása érintett negatívan. Az új GLC SUV most mutatkozott be Európában és a következő hónapokban érkezik meg a többi piacra az új GLC Coupé-val együtt. Az új E-osztály digitális premierje jövő héten esedékes és az év második felében érkezik meg. A C-osztály eladásai nagyjából a harmadával (+34%) növekedtek 80.800 példányra, míg E-osztályból 73.300 (-6%) talált gazdára. A tisztán elektromos EQE Limuzin 9.400 új ügyféllel büszkélkedhet az első negyedévben. A GLE értékesítése 48.800 példányt tesz ki (-5%). A frissített GLE SUV és Coupé már rendelhető.

Entry szegmens

Az Entry szegmens eladásai 27 százalékkal 163.300 példányra növekedtek az első negyedévben. Az előrelépés legfőbb mozgatórugója a GLB volt, amelynek értékesítése 52 százalékkal 37.500 példányra növekedett, miközben a GLA 34.500 (+25%) talált gazdára. A tisztán elektromos EQB 11.200 (+189%), valamint az EQA 10.800 új ügyfélnek okoz boldog pillanatokat (+64%). A GLA, a GLB és a CLA nemrégiben modellfrissítésen ment át; az új változatok a második negyedévtől lesznek elérhetők.

Értékesítés régiók és piacok szerint

Európában az autómárka értékesítése jelentősen növekedett az első negyedévben 163.900 példányra (+8%), köszönhetően a Top-End járművek iránti kereslet növekedésének (+46%). A tisztán elektromos járművek eladása 41 százalékkal nőtt és az autómárka európai eladásainak a 17 százalékát tette ki az első három hónapban. A németországi összesített értékesítés 21 százalékkal emelkedett az összes szegmens előre lépésének köszönhetően, de különösen a Top-End szegmens növekedett (+55%). A német BEV-eladások 29 százalékkal nőttek; a fő katalizátor az EQA (+104%) és az EQB (+99%) volt. Belgiumban 17 százalékkal növekedett az értékesítés és különösen erős volt a kereslet (+186%) a tisztán elektromos járművek iránt. Az olasz (+22%) és a spanyol (+28%) eladások is erősen növekedtek, ugyancsak főleg a Top-End szegmensben.

Ázsiában 247.000 példány (+3%) talált gazdára; a kínai értékesítések is megelőzték az előző évi szintet (+3%). A Top-End értékesítések is magasak maradtak Kínában, új rekordot elérve 20.500 darabbal (+1%) az első negyedévben. Ez az eredmény a GLS iránti erőteljes keresletnek köszönhető, amelyből 17 százalékkal több, 4500 példány talált gazdára, valamint a G-osztály is különösen népszerű volt: 71 százalékos emelkedést követően 1600 példányt adtak át. Az E-osztály volt a legnépszerűbb modell Kínában: az első negyedévben 48.700-at adtak el (+11 százalék), amelyet a C-osztály követett (+37%). A kínai BEV-eladások 109 százalékkal nőttek az EQA, az EQB és az EQE térhódítása okán. Az új EQS SUV és a helyben készülő EQE SUV a második negyedévben debütál Kínában. Korában és Japánban a tisztán elektromos járművek eladása 288, illetve 379 százalékkal nőtt az új piaci bevezetések okán. Emellett Indiában, a Mercedes-Benz egyik leggyorsabban növekvő piacán 17 százalékkal növekedtek az eladások az első három hónapban, miközben Malajziában 53 százalékkal több csillagos autó talált gazdára.

 

Az észak-amerikai eladások az előző évi szinten maradtak (+1%). Az USA piacán a BEV modellek eladása több mint megháromszorozódott (+327%) az első három hónapban. A tisztán elektromos járművek így immár az autómárka teljes értékesítésének 14 százalékát teszik ki az EQB, az EQE, az EQE SUV és az EQS SUV piaci bevezetését követően. Emellett a Top-End szegmens eladásai jelentősen (+29%) nőttek 27.900 példányra, amely az autómárka államokbeli értékesítésének 43 százalékát teszi ki. Az erőteljes teljesítményt az AMG (+69%) és a G-osztály (+46%) eladásainak növekedése is jelentősen elősegítette. Emellett a Maybach értékesítése megháromszorozódott az első negyedévben (+232%). Összességében az USA értékesítései az előző év hasonló időszakának szintjén maradtak a GLC modellváltása okán. Az utód a második negyedévben mutatkozik be az Amerikai Egyesült Államok piacán.

A világ többi részén az eladásokat befolyásolta az autómárka azon döntése, hogy 2022 márciusát követően beszünteti oroszországi üzletvitelét.

Az értékesítések áttekintése:

2023. Q1 2022. Q1 Változás
Mercedes-Benz Cars 503.500 487.000 +3%
– ebből BEV modell 51.600 27.400 +89%
Mercedes-Benz Cars szegmensek alapján*
Top-End szegmens 91.800 78.100 +18%
Core szegmens 248.400 280.200 -11%
Entry szegmens 163.300 128.800 +27%
Mercedes-Benz Cars értékesítések régiók szerint
Európa 163.900 151.300 +8%
–          ebből Németország 60.500 50.000 +21%
Ázsia 247.700 239.400 +3%
–          ebből Kína 191.000 186.100 +3%
Észak-Amerika*** 75.100 74.200 +1%
–          ebből az USA 64.500 64.700 +0%
A világ maradék része 16.800 22.000 -24%
 

 

*Top-End: Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach, G-osztály, S-osztály, GLS, EQS és EQS SUV

*Core: a C- és E-osztály minden változata, beleértve az EQC-t, az EQE-t és az EQE SUV-t

*Entry: az A- és B-osztály minden változata, beleértve az EQA-t, az EQB-t és a smartot

** Európa: Európai Unió, Egyesült Királyság, Svájc és Norvégia

*** Észak-Amerika: USA, Kanada és Mexikó

Minden érték kerekített. Előzetes értékek, amelyek a végső beszámolókban változhatnak.

2023. első negyedévétől kezdve a kommunikált értékesítési eredmények megfelelnek a csoport pénzügyi beszámolójában, valamint a Mercedes-Benz Group kitekintésében szereplő értékeknek.

Üzemanyag-fogyasztási és emissziós adatok1:

[1] Mercedes-Maybach EQS 680 SUV (előzetes értékek: kombinált áramfogyasztás: 22,5-24,4 kWh/100 km; CO2-kibocsátás: 0 g/km)

[2] Mercedes-Maybach S 580 e (előzetes értékek, kombinált, súlyozott üzemanyag-fogyasztás: 0,8-1,0 l/100 km, kombinált, súlyozott CO2-kibocsátás: 18-23 g/km, kombinált, súlyozott áramfogyasztás: 22,9-25,0 kWh/100 km)

Ez lehet az elektromos autózás elterjedésének titka

Francia siker a World Urban Car díjátadón

Kategória:
 

FRISS CIKKEINK

Mi teszi különlegessé az Eau de Parfumöt?

Az Eau de Parfum egyik legfontosabb jellemzője a magas parfümolaj-koncentráció, amely általában 15-20 százalék között mozog. Ez az összetevő garantálja, hogy az illat hosszabb ideig marad a bőrön, mint más illatok, például az Eau de Toilette. Az Eau de Parfum illatok mélysége és komplexitása egyedülálló, mivel több rétegben bontakoznak ki, és az idő múlásával változnak.

Mindenki a mesterséges intelligenciát akarja a társkeresőknél

Versenyt futnak az online randialkalmazások a mesterséges intelligencia-alapú asszisztensek fejlesztésében, amely a Z-generáció frusztált tagjait segítené a romantikus beszélgetésekben.

Brutálisan jó funkciót kap a mobilos Gmail

Első körben az Android felhasználók kapják meg a mobilos Gmail újítást, ami igazán nagy segítség lesz a levelek kezelésében.

Lájkold Facebook-oldalunkat,
nehogy lemaradj a
legfrissebb bejegyzéseinkről!