Szépen megugrott ennek az autómárkának az eladása az első negyedévben; különösen a Top-End és a tisztán elektromos járművek (BEV) örvendtek kiemelkedő népszerűségnek, ami 18, valamint 89 százalékos növekedést eredményezett ezekben a szegmensekben.
Az ellátási lánc folyamatos problémái, a gazdasági ellenszél és a geopolitikai bizonytalanság ellenére a G-osztály, a Mercedes-AMG, a Mercedes-Maybach és az Entry szegmens* elektromos járművei különösen erős eladási darabszámokkal büszkélkedhetnek.
A tisztán elektromos járművek eladása 51.600 példányra (+89%) növekedett az első negyedévben, a teljes eladások 10 százalékát érve el, szemben az előző évi hasonló időszak 6 százalékos értékével. A Mercedes-Benz személyautó-értékesítése (kivéve a smart) a BEV modellek terén több mint megkétszereződött az első három hónapban (+119%). Az Entry szegmens elektromos járművei különösen népszerűnek bizonyultak: az EQB értékesítése 189, az EQA eladásai pedig 64 százalékkal nőttek, míg az EQS SUV összesen 5.500 példányban talált gazdára. A tisztán elektromos járművek eladása 327 százalékkal növekedett az USA-ban és 41 százalékkal Európában. Az EQE SUV már a második negyedévben esedékes európai és kínai piaci bevezetés előtt elérhetővé vált az USA vásárlói számára. A hibrid modellekkel együtt az első negyedévben majdnem minden ötödik eladott autó elektromos már.
„Ügyfeleink Top-End kategóriás termékeink és elektromos járműveink iránti vágya az első negyedéves értékesítési eredményeink hajtóereje. Emellett sikeresen bevezettük közvetlen értékesítési modellünket az Egyesült Királyságban, amely 2023-ban Németországban és két másik piacon is debütál. Előre tekintve már nagyon várom az első tisztán elektromos Mercedes-Maybach EQS SUV [1] premierjét a héten.”
Britta Seeger, a Mercedes-Benz Group AG Mercedes-Benz Cars marketingért és értékesítésért felelős vezetőségi tagja
Top-End szegmens
A Top-End szegmens értékesítése 18 százalékkal 91.800 példányra növekedett. Az AMG 44 százalékkal 40.300 járműre növelte eladásait az új premiereknek és a különösen erős SUV keresletnek köszönhetően. A G-osztály iránti kereslet továbbra is magas: az első negyedévben 23 százalékos növekedés után 10.200 példány talált gazdára. A Maybach 6.700 autót értékesített (+8%), amelyből a Maybach GLS vállal főszerepet 46 százalékos növekedéssel. A Mercedes‑Maybach S 580 e [2] bemutatkozásával a Maybach márka tovább lép az elektrifikáció magasabb szintje felé. A Mercedes-Maybach EQS SUV lesz a márka legelső tisztán elektromos modellje, amely a héten, a Sanghaji Autószalonon ünnepli világpremierjét. A GLS teljes eladása 11 százalékkal 15.900 példányra nőtt, miközben a tisztán elektromos EQS SUV ígéretes piaci bevezetéssel indított 5.500-as értékesítéssel. A Top-End szegmens 2023-ban és azt követően is friss marad; a megújult GLS család az év második felében érkezik meg a márkakereskedésekbe teljes mértékben elektrifikált motorkínálattal.
Core szegmens
A Core szegmens értékesítése 248.400 példányt ért el (-11%), amelyet a különösen népszerű GLC és E-osztály modellváltása érintett negatívan. Az új GLC SUV most mutatkozott be Európában és a következő hónapokban érkezik meg a többi piacra az új GLC Coupé-val együtt. Az új E-osztály digitális premierje jövő héten esedékes és az év második felében érkezik meg. A C-osztály eladásai nagyjából a harmadával (+34%) növekedtek 80.800 példányra, míg E-osztályból 73.300 (-6%) talált gazdára. A tisztán elektromos EQE Limuzin 9.400 új ügyféllel büszkélkedhet az első negyedévben. A GLE értékesítése 48.800 példányt tesz ki (-5%). A frissített GLE SUV és Coupé már rendelhető.
Entry szegmens
Az Entry szegmens eladásai 27 százalékkal 163.300 példányra növekedtek az első negyedévben. Az előrelépés legfőbb mozgatórugója a GLB volt, amelynek értékesítése 52 százalékkal 37.500 példányra növekedett, miközben a GLA 34.500 (+25%) talált gazdára. A tisztán elektromos EQB 11.200 (+189%), valamint az EQA 10.800 új ügyfélnek okoz boldog pillanatokat (+64%). A GLA, a GLB és a CLA nemrégiben modellfrissítésen ment át; az új változatok a második negyedévtől lesznek elérhetők.
Értékesítés régiók és piacok szerint
Európában az autómárka értékesítése jelentősen növekedett az első negyedévben 163.900 példányra (+8%), köszönhetően a Top-End járművek iránti kereslet növekedésének (+46%). A tisztán elektromos járművek eladása 41 százalékkal nőtt és az autómárka európai eladásainak a 17 százalékát tette ki az első három hónapban. A németországi összesített értékesítés 21 százalékkal emelkedett az összes szegmens előre lépésének köszönhetően, de különösen a Top-End szegmens növekedett (+55%). A német BEV-eladások 29 százalékkal nőttek; a fő katalizátor az EQA (+104%) és az EQB (+99%) volt. Belgiumban 17 százalékkal növekedett az értékesítés és különösen erős volt a kereslet (+186%) a tisztán elektromos járművek iránt. Az olasz (+22%) és a spanyol (+28%) eladások is erősen növekedtek, ugyancsak főleg a Top-End szegmensben.
Ázsiában 247.000 példány (+3%) talált gazdára; a kínai értékesítések is megelőzték az előző évi szintet (+3%). A Top-End értékesítések is magasak maradtak Kínában, új rekordot elérve 20.500 darabbal (+1%) az első negyedévben. Ez az eredmény a GLS iránti erőteljes keresletnek köszönhető, amelyből 17 százalékkal több, 4500 példány talált gazdára, valamint a G-osztály is különösen népszerű volt: 71 százalékos emelkedést követően 1600 példányt adtak át. Az E-osztály volt a legnépszerűbb modell Kínában: az első negyedévben 48.700-at adtak el (+11 százalék), amelyet a C-osztály követett (+37%). A kínai BEV-eladások 109 százalékkal nőttek az EQA, az EQB és az EQE térhódítása okán. Az új EQS SUV és a helyben készülő EQE SUV a második negyedévben debütál Kínában. Korában és Japánban a tisztán elektromos járművek eladása 288, illetve 379 százalékkal nőtt az új piaci bevezetések okán. Emellett Indiában, a Mercedes-Benz egyik leggyorsabban növekvő piacán 17 százalékkal növekedtek az eladások az első három hónapban, miközben Malajziában 53 százalékkal több csillagos autó talált gazdára.
Az észak-amerikai eladások az előző évi szinten maradtak (+1%). Az USA piacán a BEV modellek eladása több mint megháromszorozódott (+327%) az első három hónapban. A tisztán elektromos járművek így immár az autómárka teljes értékesítésének 14 százalékát teszik ki az EQB, az EQE, az EQE SUV és az EQS SUV piaci bevezetését követően. Emellett a Top-End szegmens eladásai jelentősen (+29%) nőttek 27.900 példányra, amely az autómárka államokbeli értékesítésének 43 százalékát teszi ki. Az erőteljes teljesítményt az AMG (+69%) és a G-osztály (+46%) eladásainak növekedése is jelentősen elősegítette. Emellett a Maybach értékesítése megháromszorozódott az első negyedévben (+232%). Összességében az USA értékesítései az előző év hasonló időszakának szintjén maradtak a GLC modellváltása okán. Az utód a második negyedévben mutatkozik be az Amerikai Egyesült Államok piacán.
A világ többi részén az eladásokat befolyásolta az autómárka azon döntése, hogy 2022 márciusát követően beszünteti oroszországi üzletvitelét.
Az értékesítések áttekintése:
2023. Q1 | 2022. Q1 | Változás | ||||
Mercedes-Benz Cars | 503.500 | 487.000 | +3% | |||
– ebből BEV modell | 51.600 | 27.400 | +89% | |||
Mercedes-Benz Cars szegmensek alapján* | ||||||
Top-End szegmens | 91.800 | 78.100 | +18% | |||
Core szegmens | 248.400 | 280.200 | -11% | |||
Entry szegmens | 163.300 | 128.800 | +27% | |||
Mercedes-Benz Cars értékesítések régiók szerint | ||||||
Európa | 163.900 | 151.300 | +8% | |||
– ebből Németország | 60.500 | 50.000 | +21% | |||
Ázsia | 247.700 | 239.400 | +3% | |||
– ebből Kína | 191.000 | 186.100 | +3% | |||
Észak-Amerika*** | 75.100 | 74.200 | +1% | |||
– ebből az USA | 64.500 | 64.700 | +0% | |||
A világ maradék része | 16.800 | 22.000 | -24% | |||
*Top-End: Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach, G-osztály, S-osztály, GLS, EQS és EQS SUV
*Core: a C- és E-osztály minden változata, beleértve az EQC-t, az EQE-t és az EQE SUV-t
*Entry: az A- és B-osztály minden változata, beleértve az EQA-t, az EQB-t és a smartot
** Európa: Európai Unió, Egyesült Királyság, Svájc és Norvégia
*** Észak-Amerika: USA, Kanada és Mexikó
Minden érték kerekített. Előzetes értékek, amelyek a végső beszámolókban változhatnak.
2023. első negyedévétől kezdve a kommunikált értékesítési eredmények megfelelnek a csoport pénzügyi beszámolójában, valamint a Mercedes-Benz Group kitekintésében szereplő értékeknek.
Üzemanyag-fogyasztási és emissziós adatok1:
[1] Mercedes-Maybach EQS 680 SUV (előzetes értékek: kombinált áramfogyasztás: 22,5-24,4 kWh/100 km; CO2-kibocsátás: 0 g/km)
[2] Mercedes-Maybach S 580 e (előzetes értékek, kombinált, súlyozott üzemanyag-fogyasztás: 0,8-1,0 l/100 km, kombinált, súlyozott CO2-kibocsátás: 18-23 g/km, kombinált, súlyozott áramfogyasztás: 22,9-25,0 kWh/100 km)