Harminc országból több, mint négyezer néző követte élőben november 30 és december 1 között a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) első digitálisan megvalósított Budapest Fashion & Tech Summit konferenciáját. A nemzetközi előadók tolmácsolásában olyan, a divatipart érintő fontos kérdések kerültek előtérbe, mint a fenntarthatóság, a technológiai innovációk, a járványhelyzet divatiparra gyakorolt hatásai, valamint az üzleti modellek változásai. A két napos esemény összes előadása visszanézhető a BFTS hivatalos felületein.
November végén ismét Budapestre fókuszált a hazai és nemzetközi divatszakma, hiszen harmadik alkalommal rendezték meg a két napos nemzetközi szakértők és regionális szakemberek eszmecseréjének otthont adó Budapest Fashion & Tech Summit konferenciát. Az idei rendezvény különlegességét digitális jellege adta, hiszen az olyan nagynevű divatipari szaktekintélyek, mint Anna Dello Russo, élő-bejelentkezésekkel vettek részt a konferenciát szervező Magyar Divat & Design Ügynökség Facebook eseményén. Az ingyenes fórumra harminc országból, több, mint négyezer néző volt kíváncsi.
A BFTS-re 29 előadó érkezett, 8 nemzetközi és 6 régiós országból. Az érdeklődők olyan elismert szakemberek előadásait és beszélgetéseit hallgathatják vissza, mint a stílusikon és divatszakértő Anna Dello Russo, a Condé Nast Italia korábbi munkatársa, valamint a Vogue Japán kreatív igazgatója; Luceny Fofana, a Burberry marketing igazgatója, vagy Stefan Siegel, a kortárs és kezdő tervezőkre nagy hangsúlyt fektető Not Just a Label oldal alapítója. A két napos esemény közel 735 perc műsoridőt foglalt magába és több, mint 4000 néző követte a technológiai újdonságokról és a jövő divatvilágát jellemző környezettudatos megoldásokról szóló előadásokat.
A konferencia teljes hosszában elérhető a BFTS Facebook oldalán, az előadások videói pedig a konferencia Youtube csatornáján, így az érdeklődők bármikor újra nézhetik a két napos esemény legérdekesebb prezentációit és beszélgetéseit. A konferencia Anna Dello Russo és az MDDÜ vezetője, Bata-Jakab Zsófia dialógusával indított. A két divatszakértő a fenntarthatóság jövőjéről és a divatipar globális változásairól beszélgettek a gyönyörű olaszországi Pugliában. A szakmai fórum négy fő panel szerint haladt tovább – az első napon a fenntarthatóság és a divatipar következő 10 éve került középpontba, érintve az ellátási láncok változásait és a tudatosabb gyártást. Ezt követték az üzleti modellek alakulásai, ahol a szakértők kitértek többet között, a következő generáció márka stratégiáira és az influencer marketingre. A második napon a technológia szerepéről és a vírushelyzet divatiparra gyakorolt hatásairól osztották meg gondolataikat a szakértők, akik a panel lezáró beszélgetésben a digitalizáció térnyeréséről és legfőbb kérdéseiről folytattak eszmecserét, majd a kérdezz-felelek szekció során az érdeklődők kérdéseire is választ adtak. A Budapest Fashion & Tech Summit divatipari konferenciát egy régiós kerekasztal-beszélgetés zárta, amely során a négy fő kérdéskörre reflektáltak a környező országok divatintézményeinek vezetői, illetve az MDDÜ vezetője, Bata-Jakab Zsófia.
Az esemény megvalósításával Budapest ismét egy lépéssel közelebb került ahhoz, hogy felkerüljön a fenntartható divatvárosok palettájára és iránymutató szerepet töltsön be a közép-európai régió fenntarthatóbbá tételében.