spot_img
spot_img
spot_img

Hogyan tovább 2023 -ban a vendéglátás

-

Article Top Ad (AdSense)

A világ változik. Számos tényező nehezíti meg az emberek életét. A járvány által bevezetett megszorítások új értékrendszert állítottak fel. A jelen világgazdasági tényezői pedig óriási kihívás elé állították a termelőket, kereskedőket, cégeket. Ezen tényezők minden szektort befolyásolnak, és minden ember életében eddig nem tapasztalt változásokat hoznak. Vannak viszont kifejezetten érzékeny területek, amik működését alapvetőleg változtatja meg a világ változása. A vendéglátás és a turizmus sötét korszakát éljük.

Fotó: Envato Elements

A válság válságot szül

Az ember és a társadalom mindig alkalmazkodik. A szociális mechanizmusok és az adott gazdasági tényezők által megteremtett környezetben kell megoldásokat találni. Viszont minden korban, minden korszakban eljönnek a sarokpontok. Azok az összetett változásokat generáló tényezők, amelyek alapjaiban kényszerítő hatást gyakorolnak. Függetlenül a politika által generált hatásmechanizmusoktól, a világban elfoglalt helytől, az adott monetáris lehetőségektől, és mindezek egyénekre gyakorolt hatásaitól – változások jönnek létre. Ezek egyértelműen nem az alapvető szükségletek piacait befolyásolják óriási mértékben, hanem azokat a szolgáltatásokat, melyek nem az önfenntartás részét képezik. Ezek közé tartozik a vendéglátó, és turisztikai szektor.

Fotó: Envato Elements

Mit tehetnek a szakemberek

Semmit! Egyetlen dolgot tudnak tenni, alkalmazkodni. A lehetetlenre is megoldásokat találni. Hosszan lehet ecsetelni a vendéglátás különböző rétegeinek működését, az oktatástól elkezdve, az alapanyagokig, egészen lenyúlva a gazdálkodókig. Lehet megközelíteni a trendek marketing szemszögéből, és a szakemberek perspektívájának tekintetéből is. Egy biztos. Ilyen mértékű komoly változásokat még nem kellett soha megélnie az érintett szektoroknak. Akár melyik szemszögből mérlegelhetjük az elmúlt időszak eseményeit, minden egyetlen kardinális origóra fog visszavezetni. Hogyan tud működni a gazdaságosság, a rentabilitás a szolgáltatóiparban, a fizetőképes kereslet drasztikus csökkenése, és az igények hanyatló ingerküszöbe nélkül? Kétségtelenül, mindig akkora a baj, amekkorára felfújják, de ezt már nem kell fújni, mert mindenki a saját bőrén érzi. Érzik az emberek, a szakemberek és a vállalkozók.

Fotó: Envato Elements

Alapvető problémák

Három csoportba sorolhatjuk a nehézségeket. Az első, amit a gazdaságpolitikai környezet megalkotott, legyen az globális, vagy lokális változás. Ezeket nem lehet befolyásolni, hiszen jogi, szociális tényezők, csakis idomulni lehet hozzájuk. A második az emberi tényező, azaz legyen utazó, legyen vendég. Ennek fellendítésére már vannak megoldások, mégpedig a marketing által adatott eszköztárakat kell felhasználni. A működtetés pedig a harmadik. Ebbe beletartozik az üzemeltetés összes aspektusa, a rezsi, az alapanyag beszerzés, és költség, illetve a humán erőforrások menedzselése. Roppant összetett feladat. A mai világban csakis az tud vendéglátóhelyet üzemeltetni, aki felvértezte magát a megfelelő háttértudással, szakmai profizmussal, van némi tartaléka és elhivatott, mondjuk úgy, szerelmes a szakmájába.

Fotó: Envato Elements

Nincs más hátra, mint előre vendéglátás

A vendéglátó és turisztikai szektor túlélését csakis a megoldások keresése, az innováció mentheti meg. Az előző időszakokban rengeteg megoldás született. Mivel minden vendéglátóhely más, ezért teljesen eltérő volt, hogy ki hogyan vészelte át az időszakot. Az új év még a szakemberek szerint is nehezebb lesz, mint a tavalyi. Elkerülhetetlen, hogy a gazdaságilag prosperálni képtelen vállalkozások lehúzzák a rolót. Akik saját erőforrásból, vagy támogatásokból tovább dolgoznak, azoknak meg kell küzdeni a csökkenő kereslettel, és harcolni a vendégek kegyeiért. A vendéglátásban és turisztikában dolgozó szakembereknek újra megoldásokat kell találniuk, és felvértezni magukat az elkövetkezendő időszak kihívásaira. Nincs fejlődés, nincs előrelépés egy nehézségekkel teli időszakban, csak akkor, ha elhivatottan, modernizált metódusokat vezetnek be. Nem kérdés, hogy ezeknek a szektoroknak a megfelelő működtethetősége most ezen fog múlni!

Fotó: Envato Elements

Hogyan tovább vendéglátás

Csakis úgy, ahogy az elmúlt években. Kell hozzá kitartás, hit és innováció. Nincsenek általános receptek, mindenre alkalmazható megoldások. Abban biztos lehet mindenki, hogy szeretünk jókat enni, szeretjük ha egy kellemes estén elengedhetjük magunkat, és barangolhatunk a kulináris élvezetek világában. A vendéglátósokra mindig is szükség volt és szükség is lesz! Minden nehézség ellenére, szerencsére a hazai vendéglátó szcéna tartja magát, és mindannyiunk megelégedésére erőn felül teljesít. Nem csak a vendégek, a hétköznapi emberek számára, hanem nemzetközi téren is rengeteg sikert érnek el szakembereink. Gundel János, Dobos C. József, Gerbeaud Emil, Glück Frigyes, Turós Lukács, Eigen Egon örökségét ma is sokan viszik tovább.

Hihetetlen, hogy Nigella Lawson 63 éves!

Egyre jobban hajlunk az egészséges táplálkozásra

 

 

 

 

Kategória:
 

FRISS CIKKEINK

Modern karrier a felső kategóriából – IT csoportvezető állás Budapest cégeinél

Az IT-szektor régóta az egyik legkelendőbb terület az álláspiacon, hiszen a fizetések tekintetében egészen kiemelkedő lehetőségekkel találkozhatnak a munkavállalók. A megfelelő képesítés persze elengedhetetlen és a területen belül is bőven akad mozgástér.

Mi teszi különlegessé az Eau de Parfumöt?

Az Eau de Parfum egyik legfontosabb jellemzője a magas parfümolaj-koncentráció, amely általában 15-20 százalék között mozog. Ez az összetevő garantálja, hogy az illat hosszabb ideig marad a bőrön, mint más illatok, például az Eau de Toilette. Az Eau de Parfum illatok mélysége és komplexitása egyedülálló, mivel több rétegben bontakoznak ki, és az idő múlásával változnak.

Mindenki a mesterséges intelligenciát akarja a társkeresőknél

Versenyt futnak az online randialkalmazások a mesterséges intelligencia-alapú asszisztensek fejlesztésében, amely a Z-generáció frusztált tagjait segítené a romantikus beszélgetésekben.

Lájkold Facebook-oldalunkat,
nehogy lemaradj a
legfrissebb bejegyzéseinkről!