spot_img
spot_img
spot_img

,,Úgy teremtünk értéket, hogy az ne legyen hivalkodó”

-

Article Top Ad (AdSense)

Az idén 20 éves Finacont Kft. megalapítója Ádám Gábor volt, aki azóta új vizekre evezett és ma már ő a Sabar Borház atyja. Vele és Pintér Györggyel beszélgettek, aki a Finacont csoport ügyvezető partnere és fő tulajdonosa. Az interjúból többek között kiderül, miképp kapcsolódik össze a borászat és a számvitel, továbbá mi a titka egy cég töretlen, válságálló fejlődésének. 

Kezdjük is az alapoktól! 2002 februárjában megalakult a Finacont, aminek te voltál az alapítója, Gábor. Hogy emlékszel vissza erre az időszakra?

Ádám Gábor: Izgalmas és intenzív időszak volt, hiszen a Finacont megalakulásától számítva még vagy három évig megvolt az akkori főállásom. Nagyon lelkes voltam, előtte nem volt saját vállalkozásom. Kezdetben két félállású kollégával indultunk – hiszen két fél egy egész. (Nevet.) Ekkor még elsősorban a könyvelési és bérszámfejtési feladatokon volt a fókusz. Szájról-szájra terjedt a híre, hogy ezt is csinálom, és szép lassan egyre több megkeresés érkezett. 

A 2000-es években teljesen más volt a világ: az emberek attitűdje, a rendelkezésre álló technológia. Hogy látod, könnyebb volt vagy nehezebb?

Ádám Gábor: Úgy fogalmaznék, hogy az én szempontomból könnyebb volt. A számviteli, adózási területen abszolút otthonosan mozogtam. Akkoriban évente, kétévente változtak a jogszabályok, de azok sem alapjaiban. Az évek előrehaladtával a jogszabályok egyre sűrűbben változtak. Szerencsére ekkor már olyan szintre bővültünk, hogy minden területnek lett egy specialistája, aki képben volt a változásokkal. 

Ádám Gábor

Hogyan lehet ezzel a sok változással lépést tartani ezen a piacon?

Pintér György: Korábban a banki szektorban indult el az a folyamat, ami ma már lassan mindenki számára evidencia: egyre több mindent lehet intézni online. Az automatizáció már a mi szakmánkban is szinte elkerülhetetlen tendencia, ebből kifolyólag az is, hogy a klasszikus, adatrögzítésen alapuló feladatok lényegében megszűnőben vannak. Mi a kezdetektől fogva kiemelt hangsúlyt fektetünk arra, hogy a magasabb hozzáadott értékű szolgáltatások legyenek fókuszban. Mostanság a szakma is kezd ebbe az irányba elmozdulni oly módon, hogy az automatizáció révén átalakul a könyvelés és a könyvelő definíciója. A Finacont esetében a kontrolling tevékenység, a gazdasági menedzsment vagy a HR sokkal szélesebb körben van jelen, mint más piaci szereplők működésében.  

Neked viszont már egy egész más területen kell helytállnod, Gábor! 2009-ben megalakítottad a Sabar Borházat. Honnan jött az elhatározás, hogy pont egy borászatot hozz létre?

Ádám Gábor: Jánoshalmán nőttem fel és gyerekként nagyon sok időt töltöttem a kertben, a szabadban. Különösen az eperfán. (Mosolyog.) 40 évesen éreztem, hogy valahogy újra közelebb szeretnék kerülni a természethez. Csobánc lábánál vettem egy szőlőterületet és egy helyi borász, Nagy László segített abban, hogy ha már a szőlőföld adott, akkor legyen saját borom is. Kezdetben még párhuzamosan ment a borászat és a Finacont, de 2016-ban annyi minden történt, hogy elhatároztam, onnantól a Sabar Borházra koncentrálok. A Finacont tulajdonosi köre megvásárolta a részem, ami újabb erőt és magabiztosságot adott. Ebben az évben kezdtünk neki a kóstoló pince és a borterasz kialakításához is. 

Az értékrendetek – mind cégvezetőként, mind magánemberként –  hasonlónak mondható?

Ádám Gábor: Mindenképp hasonlónak mondanám. Emellett mindketten elég analitikusak vagyunk – ez szintén közös kapocs. Gyuri talán sokkal inkább vezető típus, illetve higgadtabb is.  

Pintér György: 1995-től fűz jó kapcsolat Gáborhoz, a Chemol Rt.-nél dolgoztunk egy bő évet együtt, ezt követően fenntartottuk baráti kapcsolatunkat, üzlettársként azonban 2006-tól indult a közös karrier, mely 2016-ig, 10 éven keresztül tartott. Valószínűleg ez nem is ment volna, ha nagyon eltérő értékrendünk lenne. Voltak konstruktív vitáink, de azok a cégvezetés érdekében történtek. A lojalitás, elköteleződés, megbízhatóság, korrekt üzleti viselkedés mindvégig alapértékek voltak és a mai napig azok mindkettőnk életében. Ezen felül Gáborral jól kiegészítettük egymást, ő az alapozásban jeleskedett, én az építkezésre koncentráltam.  

A Sabar Borház kommunikációjában fontos szerepe van a humornak és a Finacont is már kedveskedett partnerei részérére poénos kvízzel. A humor is közös kapocs, jól sejtem?

Ádám Gábor: Igen, a jó humort nagyon szeretjük. Próbáljuk magunkat komolyan venni, de nem mindig megy. (Nevet.) Te hogy látod, Gyuri? 

Pintér György: Úgy látom, hogy a humor mellett ott a minőség is – elég csak megkóstolni Sabar borokat. És Gábor az egész Sabar brandet nemcsak humorosan, de hivalkodásmentesen képviseli! Ez egyébként szintén közös bennünk: törekszünk arra, hogy úgy teremtsük értéket, hogy az véletlenül se legyen hivalkodó. Nem véletlenül nem volt a Finacontnak sem 19 évig marketing tevékenysége.  

Pintér György

Gondoltátok volna, hogy 20 évesen itt fog tartani a Finacont, ahol most van?

Ádám Gábor: Én sosem. Azt éreztem, mikor elkezdtük, hogy ez jó irány és ezt biztos lehet évekig csinálni. De ha most belegondolok, elképesztő, hogy mennyi embernek ad megélhetést a Finacont! Nagyon büszke vagyok, hogy ez létrejöhetett és részem volt benne. 

Pintér György: Én sem gondoltam volna. Mindig tettük a dolgunkat, haladtunk az aktuálisan kitűzött célok felé. Anno voltak érdekelt felek, akik nem hittek benne, hogy az általuk vizionált 500 milliós árbevételt kettőnk irányításával valaha is elérheti a cég. Gábor 2016-os távozásakor 800 milliós árbevételünk volt, ma pedig már 1,7 milliárd Ft-os árbevételt produkál a Finacont cégcsoport, közel 150 munkatársat foglalkoztatunk és a piacon az ötödik legnagyobb szereplők vagyunk Magyarországon. Hosszabb távon tehát a mi hitünket és elszántságunkat igazolta az élet.    

Ádám Gábor: Nem tudom, hogy Gyuri nélkül lenne-e ma Finacont. De ha lenne is, biztos, hogy nagyságrendekkel kisebb lenne. 

Mit szeretnétek, mit kívánjak nektek és a vállalkozásaitoknak a jövőben?

Ádám Gábor: Több csapadékot! (Nevet.) Az idei év nagyon száraz volt, minden borász betegre aggódta magát. Tágabban értelmezve pedig időt, nyugalmat. 

Pintér György: Egyrészt a Gáborral való barátságunk további fennmaradását. A Finacontnak pedig a meglévők mellé új, friss erőket.   

 

Kategória:
 

FRISS CIKKEINK

Mi teszi különlegessé az Eau de Parfumöt?

Az Eau de Parfum egyik legfontosabb jellemzője a magas parfümolaj-koncentráció, amely általában 15-20 százalék között mozog. Ez az összetevő garantálja, hogy az illat hosszabb ideig marad a bőrön, mint más illatok, például az Eau de Toilette. Az Eau de Parfum illatok mélysége és komplexitása egyedülálló, mivel több rétegben bontakoznak ki, és az idő múlásával változnak.

Mindenki a mesterséges intelligenciát akarja a társkeresőknél

Versenyt futnak az online randialkalmazások a mesterséges intelligencia-alapú asszisztensek fejlesztésében, amely a Z-generáció frusztált tagjait segítené a romantikus beszélgetésekben.

Brutálisan jó funkciót kap a mobilos Gmail

Első körben az Android felhasználók kapják meg a mobilos Gmail újítást, ami igazán nagy segítség lesz a levelek kezelésében.

Lájkold Facebook-oldalunkat,
nehogy lemaradj a
legfrissebb bejegyzéseinkről!