Tovább bővül az új Mercedes-Benz GLC kínálata

-

„Minden eddiginél felvillanyozóbb”: az új Mercedes-Benz GLC kizárólag hibrid hajtáslánccal érhető el. A márka sikeres SUV családjának kínálatát két új plug-in hibrid modellel bővíti ki: a GLC 300 e 4MATIC  és a GLC 400 e 4MATIC. Ez év decemberétől érkezik melléjük a GLC 300d 4MATIC, amelyet a későbbiekben egy újabb mild hibrid variáns követ. Emellett az új GLC már július óta rendelhető háromféle mild hibrid hajtáslánccal. A belépőt a 21.541.000 forinttól elérhető GLC 200 4MATIC jelenti. Az impozáns motorkínálatot 2023 tavaszától tovább bővíti a dízelmotoros plug-in hibrid verzió, a GLC 300 de 4MATIC. 

Az új MercedesBenz GLC hűséges maradt a márka modern, sportos luxusról szóló alapelveihez: a teljes mértékben megújult modell a formatervezés és a technológia tökéletes harmóniáját kínálja sportos teljesítménnyel, fokozott kényelemmel és dinamizmussal karöltve. A hatékonyságról sem feledkezik meg: az új GLC teljes motorkínálata a hibrid technológiára támaszkodik. A négyhengeres benzin- és dízelmotorokból álló kínálat mindegyik tagja elektromos rásegítést kap. A mild hibrid modellek második generációs, integrált indítómotor-generátorral rendelkeznek. A legerősebb dízelmotor 269 lóerős teljesítményét és 550 Nm nyomatékát további 23 lóerővel és 200 Nm nyomatékkal fokozza az elektromos rásegítés. 

A plug-in hibridek összteljesítménye a 136 lóerős elektromotorokkal eléri a 381 lóerőt, maximális forgatónyomatékuk pedig a 750 Nm-t. A WLTP ciklus szerinti akár 130 kilométeres elektromos hatótávuknak köszönhetően képesek a legtöbb hétköznapi utat tisztán elektromos hajtással megtenni. A továbbfejlesztett hibrid vezérlés az útvonal legmegfelelőbb részein használja az elektromos hajtást, optimális hatékonyságot kínálva. Például a lakott területen történő közlekedés során a GLC az elektromos hajtást részesíti előnyben. Az új offroad menetprogramnak köszönhetően a GLC még nehéz tereppel is képes megküzdeni a belső égésű motor használata nélkül. 

GLC

Minden plug-in hibrid modell alapfelszereltségként 11 kW-os AC fedélzeti töltővel rendelkezik. Ennek segítségével az autó tölthető nyilvános töltőállomásokon és a háromfázisú fali töltőről is. Az opcionális 60 kW-os DC gyorstöltő pedig még sokoldalúbb használatot biztosít. A töltést pedig a Mercedes me Charge széles töltőhálózata teszi kényelmessé. Európában mintegy 300.000 töltőpont érhető el a program keretében, amelyek a használat függvényében személyre szabott tarifákkal vehetők igénybe. A könnyű, átlátható és egységes rendszer sok helyen exkluzív, kedvezményes árakkal könnyíti meg a nyilvános töltést, a megfelelő hely megtalálásához pedig a Mercedes me Appot is használhatjuk. A Mercedes-Benz hatótávolság szimulátora segíti az ügyfeleket, hogy egyszerűen megismerhessék azokat a tényezőket, amelyek befolyásolják a tényleges elektromos hatótávot az adott felhasználás során.  

plug-in hibrid

A plug-in hibrid hajtáslánc egyik lelkét a 136 lóerős teljesítményre képes elektromotor adja, amelynek 440 Nm-es forgatónyomatéka már indulástól elérhető, kimagasló dinamikát és reakcióidőket biztosítva. A modell akár 140 km/h-s sebességgel is közlekedhet tisztán elektromos hajtással. A továbbfejlesztett fékrásegítő helyzettől függően rugalmasan és észrevétlenül vált a rekuperációs lassítás és a hidraulikus fékezés között, biztosítva a lehető legnagyobb mértékű energia-visszanyerést. Az akár 100 kW-os rekuperációs teljesítmény hatékony közlekedést, illetve a hidraulikus fékrendszer különösen hosszú élettartamát szavatolja. 

A plug-in hibrid modellek nagyfeszültségű akkumulátorát a Mercedes-Benz házon belül fejlesztette ki, bruttó kapacitása 31,2 kWh. A lemerült akkumulátor teljes feltöltése körülbelül 30 percig tart az opcionális 60 kW-os DC gyorstöltő segítségével. 

Kategória:
 

FRISS CIKKEINK

Hirdetés

Lájkold Facebook-oldalunkat,
nehogy lemaradj a
legfrissebb bejegyzéseinkről!