Ki Mit Tesz – a konyha körül: zöldügyek, egészség, tudatosság címmel indul edukációs kampány.
A Ki Mit Tesz kampány célja
A kampány célja, hogy az étkezésünket érintő legégetőbb témakörökben – fenntarthatóságról, egészségtudatosságról, gazdaságosságról – adjon hasznos, könnyen érthető és konkrét eszközrendszert azoknak, akik fejlődnének és cselekednének jövőjük érdekében.
Régóta tudjuk, hogy lassabban, okosabban fenntarthatóbban kellene élni, és hogy most van itt az ideje pozitív, bátorító és előremutató megoldásokat eszközölni, hiszen túlzás nélkül a jövőnk a tét. A Piqniq Budapest, Magyarország leggyorsabban bővülő, gasztronómiai vállalkozókat, szakembereket, gyártókat és érdeklődőket összekötő tudásmegosztó közössége ezt felismerve indít progresszív, edukációs programot. A kampány keretein belül a húsfogyasztásról és a szezonalitásról éppúgy szó fog esni, mint a helyi alapanyagokról, fenntarthatóságról, zero waste-ről és élelmiszerbiztonságról.
A fenntarthatóság és az egészségtudatosság sokak számára nehezen megfogható témakör, amit ráadásul rengeteg téves előítélet is övez. Sokan gondolják például, hogy a felelősebb élet bonyolultabb és drágább, mint az, amit eddig megszoktunk, hogy nagyon körülményes a fenntartható termékek beszerzése. Mások attól tartanak, hogy a hússzegény életmód rengeteg lemondással jár, úgy vélik, hogy az egyes ember szemléletváltásának nincs globális hatása, vagy úgy gondolják, városi emberként esélyünk sincs arra, hogy valódi kapcsolatunk legyen az asztalukra kerülő étellel. Ezért bár a legtöbben szeretnénk tenni egy élhetőbb jövőért, sokan nem tudják, hogy milyen eszköztárral és hogyan tehetik meg az első hatékony lépéseket.
„A tudásmegosztás a szívügyünk, és egyre jobban érezzük, hogy ez nem terjedhet ki csak a vállalkozásokra, a vendégek, a fogyasztók edukációja ugyanannyira fontos. Az ételeken keresztül (függetlenül attól, hogy otthon, vagy profi konyhában készülnek) mindkét oldal gyakorlatiasan tanulhat arról, hol és hogyan tud a maga területén változtatni, reagálni napjaink kihívásaira” – Bánhalmi Kata, a Piqniq Budapest egyik alapítója
A kampány résztvevői
A Mastercarddal közös kampány szereplői – Tischler Petra, Makai Edina (SALT) és Keve Márton (101 Bistro) séfek, illetve Ónodi Eszter és Thuróczy Szabolcs színészek és Petur András műsorvezető – gyakorlatias témák mentén az egészséges életmóddal és fenntarthatósággal kapcsolatos sztereotípiákat, tévhiteket és városi legendákat cáfolnak meg és videósorozatban mutatják be saját változásukkal kapcsolatos történeteiket.
Tischler Petra szakácsként a Nobu-ban kezdett, majd Anglia és az Egyesült Államok következett, ahol neves éttermekben halas pályákon dolgozott, a külföldi évek után itthon a Costes Downtown sous-chef pozícióját vállalta el. Makai Edina a bölcsészetet hátrahagyva váltott az éttermes világra, egyik kedvenc terepe a fermentálás, de attól sem ijed meg, ha hangyát kell feltálalnia. Keve Marci a mérnök-informatika szakot cserélte le a vendéglátásra, neves külföldi például a világ egyik legjobbjaként számon tartott Noma) éttermek után jött haza, 2020 év végén egy hiánypótló tajvani éttermet, a 101Bistrot nyitotta meg csapatával. Ónodi Eszter régóta elkötelezett a fenntarthatóság irányában, Thuróczy Szabolcs pedig – bár ezt az oldalát kevesebben ismerik – kifejezetten otthonosan mozog a konyhában. Érdeklődésük és személyes barátságuk szintén sokat ad majd a kampányhoz, melynek edukatív videói az alábbi témákat dolgozzák fel: helyi alapanyagok, hulladékmentesség, fenntarthatóság, szezonalitás, húsfogyasztás és élelmiszerinformáció.
A fiatal séfekkel és közismert emberek szereplésével forgatott hatrészes edukációs videósorozatból kiderül, hogy tudatosabb fenntarthatósági eszköztárral, könnyebben és gyorsabban vezethetünk be új szokásokat a hétköznapokba és ennek köszönhetően több zöld és gazdaságos döntést leszünk képesek meghozni a saját és gyerekeink jövője érdekében.
A kampány weboldala: https://piqniq.hu/kimittesz/
Hongkong neonfényeivel nyit a belváros legújabb klub helyszíne