spot_imgspot_img
spot_img

Szóljon a metál! – Peremélet filmkritika

-

Article Top Ad (AdSense)

A filmet a XX. Olasz Filmfesztiválon volt lehetőségünk megtekinteni.

A zene és a mozgókép kéz a kézben járnak, amióta világ a világ. Ha csupán a videoklipekre gondolunk, már az is egyfajta filmművészetnek felel meg, de célzottan zenei témával foglalkozó filmeket is számos alkalommal láthattunk már. Ezúttal egy kis költségvetésű, itáliai mozi mesél a szórakoztatóiparnak erről a szegmenséről.

Kép: Facebook/Margini

A zene, mely mindannyiunkat összeköt

A történet rendkívül egyszerű. Adott egy punk zenét játszó garázsbanda, melynek tagjainak mindössze egyetlen kívánsága van: néhány száz ember előtt adni egy felejthetetlen koncertet. Ahogy az ilyenkor lenni szokott, természetesen az idő előrehaladtával felszínre törnek a zenekar tagjai között húzódó konfliktusok. Emellett anyagi nehézségekkel is szembe kell nézniük, ám a zene iránti törthetetlen lelkesedésük viszi őket előre.

Kép: Facebook/Margini

Egyszerű eszközök használata

A premier előtt a film egyik főszereplője és egyben forgatókönyvírója, Francesco Turbanti intézett egy rövidke beszédet az egybegyűlteknek. A színész elárulta, hogy a Peremélet egy hosszú évek óta húzódó szerelemprojekt, ami maximálisan érződik is a végeredményen. Ez a film nem akar a magasröptű elvárásoknak megfelelni, nem az a célja, hogy a legmarkánsabb nívójú kritikusokat is meggyőzze. Egyszerűen csak szórakoztatni akar azáltal, hogy egy személyes töltetű történetet prezentál felénk. Ilyen tekintetben pedig a film alkotóinak attitűdje, valamint a filmben látható rockbanda tagjainak elszántsága gyönyörű párhuzamba állíthatók egymással. Hiszen a fiktív zenészek sem a világhírnévre törekednek. Nem a sztárinterjúk vagy az aranylemezek lebegnek a lelki szemeik előtt, ők csupán önmagukat és a közönséget óhajtják szórakoztatni.

Kép: Facebook/Margini

Lelkes, de nem elég jó próbálkozás

Ez a félamatőr lelkesedés bármennyire is szimpatikus, van azért hátulütője is bőven. Mélységet, érdemi tartalmat például alig hordoz magában a Peremélet. Egy szögegyenes történetet kapunk, aminek sem a karakterei, sem a cselekményvezetése nem bizonyul annyira újszerűnek vagy formabontónak, hogy az hosszabb távra is képes legyen lekötni az ember figyelmét. Habár a film egyáltalán nem hosszú, mindössze másfél órás játékidővel bír, mégsem érződik elég feszesnek és kiegyensúlyozottnak a tempó. Inkább csak egy-egy kiugróan jó pillanata van a filmnek, de egy egységesen szórakoztató, kompakt egésszé nem igazán tud összeállni.

Kép: Facebook/Marginibcoo

Balkáni mediterrán

A hangulat átadása mindenesetre briliánsan sikerült. A filmben hallható zúzós zenék megadják az alaphangot, a már-már balkáni atmoszférát idéző közeg pedig a keleti közönséghez is közelebb hozhatják az élményt. A szereplők vehemenciáját leszámítva a film mentes a jellemző olasz sztereotípiáktól. A végeredményt látva gyakorlatilag bármely európai országban játszódhatna a Peremélet. A fényképezés, valamint a színek használata meglepően impozáns egy ilyen alacsony büdzsével rendelkező független alkotás mércéjével mérve, ezért kimondottan ajánlott a moziban való megtekintése – már amennyiben még lesz rá lehetőségünk.

Végszó

A Peremélet egy egyszerű, szerethető film. Annak ellenére is, hogy a szereplők jellemrajzai szinte egyáltalán nincsenek kibontva, a történet is hajlamos egyes pontokon ellaposodni. Az egész mögött ott rejtőzik az az őszinte filmkészítés iránti gyermeki lelkesedés, ami miatt szeretünk moziba járni, és szeretjük az ehhez hasonló fesztiválokat is.

Kategória:
 

FRISS CIKKEINK

Lájkold Facebook-oldalunkat,
nehogy lemaradj a
legfrissebb bejegyzéseinkről!