Seychelle-szigetek, az édenkert valósága

Mintha Isten az édenkert darabjait szórta volna az óceánba. A Seychelle-szigetek 155 szigetből álló csoportja a kék és zöld ezerféle árnyalatában játszó óceánban terül el, vibráló fehér homokos parttal és gránitsziklákkal díszítve. Élménybeszámoló petrazworld.com úti bloggerétől, Szabó Petronellától.

Luxus élmény ingyen

A legtöbb embernek Seychelles-ről a luxus jut eszébe. Félreértés ne essék, van ilyen oldala is. 2018 decemberében volt szerencsém eljutni a szigetekre és bejutni az egyik legexkluzívabb üdülőkomplexumba. Egy éjszaka itt akár 3-400.000 Ft-nak megfelelő összegbe is belekerülhet. Azonban, mivel a szigeteken törvény garantálja, hogy minden partszakasz bárki számára ingyenesen látogatható legyen, így a szálloda őre is kénytelen volt beengedni minket a luxushotel előtt elterülő csodálatos strandra, mint napi látogatókat. Az Anse Georgette partszakasz valóban földi paradicsomra emlékeztet; végtelen óceán látványa, a hullámok a fehér homokos part mentén, és hátul a vadregényes növényzet, illetve az egészet keretbe foglaló óriás gránitsziklák. Turistaként csak álltunk ott és néztünk magunk elé hosszú percekig, megigézve a csodától. Az enyhén sós víz gyorsan lehűtötte testünket a forróságban, így el is feledkeztünk arról, hogy az idefelé vezető úton, köszönhetően a 30 fokos melegnek és a 80%-os páratartalomnak, teljesen kimelegedtünk.

Grand Anse, Seychelle-szigetek

Ha ebben a resort-ban szálltunk volna meg, valószínű, hogy teljes itt tartózkodásunk ideje (6 nap) alatt ki sem mozdulunk a területről, hiszen all-inclusive ellátás mellett a sziget legszebb partját bármeddig képes elnézegetni az ember. Mi azonban Praslin sziget másik oldalán az Anse Volbert-en, másik nevén Cote d’Or-on laktunk. A szállásunk elhelyezkedésének köszönhetően volt szerencsénk megtapasztalni az üvegfalon túli világot is.

Ismerkedés a szigetekkel

Kezdjük azzal, hogy a jobb oldali kormányzás miatt nem mertünk autót vezetni, így mindenhova busszal utaztunk. Ezzel a pénztárcánkat is kíméltük, hiszen a 40 eurós napi autóbérlés helyett 7 helyi rúpiát fizettünk egy buszútért, ami csupán 140 forintnak felel meg. A buszon szinte csak helyiek néztek vissza ránk. A szigetcsoport hiába van 1300 kilométerre Afrikától, a helyiek többségének afrikaiak az ősei. Mivel a Seychelle-szigetek teljes lakossága nem éri el a 100.000 főt, nem véletlen, hogy mindenki ismer mindenkit vagy rokona valakinek. Ezért rendkívül barátságosak, úgy köszönnek rád a buszon és az utcán, mint régen látott jó barátra. Néha váltanak egymással pár szót kreol nyelven, ami a francia sajátos változata. De a helyiek tökéletesen beszélnek angolul is, így mindenhol könnyen megértettük magunkat.

A buszról leszállva a szállásunk felé egy kis földúton kellett gyalogolnunk, azonban nem számoltunk azzal a ténnyel, hogy az Egyenlítő közelsége miatt 18:30 körül a Nap szinte leesik az égről, és 15 percen belül olyan sötét lesz, hogy az orrunkig se látunk. Ugyanis a szigeteken alig van közvilágítás. Nagyon furcsa és kicsit félelmetes volt megtapasztalni a ránk boruló mély sötétséget. Ráadásul sok a kóbor kutya is errefelé. Eme élményünk hatására eldöntöttük, hogy átállunk Robinson Crusoe üzemmódra; szinte a Nappal együtt keltünk és feküdtünk. Másnap már reggel 6-kor a napfelkeltét csodáltuk a partról, amely szintén lenyűgöző látvány, pláne, hogy az éjszakai vihar után szivárványt is láttunk.

Szivárvány napfelkeltekor
Szivárvány napfelkeltekor, Seychelle-szigetek

Másnap betérnünk egy helyi szupermarketbe (amiből kb 4 db (!) található az egész szigeten). A bolt tulajdonosa és egyben személyzete egy Sri Lanka-i férfi volt. Ő a családjával települt át ide a jobb élet reményében. És valóban az átlagfizetés szinte elképesztő módon 2,5-szerese az magyarországinak! Az árak azonban majdnem dupla annyiba kerülnek, mint otthon. Ezek után érthető, de nem vigasztaló tény, hogy kisebb vagyont hagytunk ott pár szem mandarin, 2 csokor minibanán, 2 db 5 literes palackozott víz és néhány doboz keksz együttes csomagjáért.

A szükséges energiaadaggal felvértezve Anse Lazio partjaihoz indultunk. A sziget keleti oldalán fekvő partszakaszon már nem voltak olyan nagy hullámok, mint a nyugati oldalon, egy kis úszásra is volt lehetőségünk a kristálytiszta vízben. Napozni is kényelmesen tudtunk, itt mindenkinek jut hely a partokon.

La Digue, a legszebb sziget

6 napos tartózkodásunk második 3 napját LaDigue szigetén töltöttük. Ez a legkisebb sziget összehasonlítva Mahéval és Praslinnal, de szerintünk a legbájosabb. A kikötőnél rögtön biciklit béreltünk és a sík terepen nyeregbe szállva megcsapott minket a szabadság szele. Hogy itt vagyunk az óceán kellős közepén, egy mindössze 10 km2-es szigeten és tökéletesen boldogok vagyunk. Az ember tényleg csak pozitív dolgokra tud gondolni ebben a paradicsomi környezetben. És ezt még azzal lehet fokozni, hogy az év utolsó naplementéjét a partról, a szállásunktól alig 2 perc sétára tekintettük meg. Csodálatos volt látni, ahogy a Nap lebukik a víz mögött és bíborszín ezer árnyalatával festi meg az eget pár percre, hogy aztán átadja helyét a sötétségnek.

Naplemente, Seychelle szigetek

Soha nem gondoltam volna, hogy egy gekko lesz a barátunk az utunk végéhez közeledve. Történt ugyanis, hogy beköltözött az apró hüllő a szobánkba és az első éjszaka, bár hősiesen küzdöttünk, sehogy sem sikerült kikergetnünk onnan. Sőt, amikor lekapcsoltuk a villanyt, akkor hangos hápogással jelezte, hogy jó lenne, ha meghagynánk neki a fényt, mert ő nem szereti a vaksötétet. Mondanom sem kell, hogy ő remekül, mi egy szemernyit sem aludtunk aznap éjjel. A 2. estére már nem zavartattuk magunkat és elfogadtuk, hogy a lakótársunk lett. Éjszaka a verandán ücsörögve fürge gyíkokat is láttunk, illetve mindenféle egzotikus madárhangot hallottunk. A kertben sétálva az égről millió apró csillag mosolygott le ránk.

A következő két napban összesen négy partot látogattunk végig biciklivel és gyalogosan. Egyedül az Anse Source d’Argent partnál találkoztunk viszonylag több turistával, de ez nem is csoda, hiszen ez a táj a világ legszebb tengerpartjai között van számon tartva. Ha inkább az érintetlen természetre vágyunk, akkor egy kis biciklizés, majd hegymászás után a sziget délkeleti részére érve fedezhetjük fel a 3 nővért: Grand Anse, Petit Anse és az Anse Cocos partjait. A széles partjaik és az óceán lágyabb hullámai miatt akár kisgyerekes családoknak is ajánlott.

La Digue, Seychelle-szigetek

Egy rövid nyaralás a Seychelles-szigeteken valóságos csodát tesz az emberrel: feltölti pozitív energiával, a homokos víztől selymes, puha lesz a bőre, kitisztul a feje és a lelke megtelik szeretettel.