spot_imgspot_img
spot_img

A luxus suttog, nem kiabál – kérésre pedig masszíroz, zenét választ nekünk

-

Article Top Ad (AdSense)

Kettő, a napokban bemutatott luxusautó esete is példázza, mennyire kifinomult és ádáz harc zajlik a tehetős vevők kegyeiért. Mondjuk azt nem igazán értjük, miért épp a BMW X6 adta ihletet a Rolls-Royce tervezői számára.

Mert hát a BMW X6 minden, csak nem kifinomult, nem minimalista. Márpedig az új Rolls-Royce Ghost utóbbiak jegyében fogant. Egy olyan – méregdrága – prémium termék, ami nem a hivalkodásról és a kivagyiságról szól, hanem a társadalmi hovatartozás és vagyon visszafogott, mégis reprezentatív hirdetéséről. Ahogy a cég vezetője, Torsten-Müller Ötvös mondta: a luxus suttog, nem kiabál.

Fotó: Rolls-Royce

Az első Ghost 2009-ben debütált, rendkívül sikeres pályafutást tudhat maga mögött. Az új generáció fejlesztése során alaposan monitorozták és kikérdezték a vevőket, mit várnak és mit szeretnének az utódtól. Az eredmény? Minden idők technológiailag legfejlettebb Rolls-Royce-a.

A motortérben a jól ismert, ikerturbós V12-es található 6.75 literes lökettérfogattal, amit az első tengely mögé építettek be, ezzel szavatolva az ideális, 50/50 arányú súlyelosztást. A légrugós, aktív szintszabályozású futómű dolgát kamerák könnyítik meg, melyek pásztázzák a kocsi előtti útfelületet, így a felfüggesztés felkészül és reagálni tud a közelgő változásokra.

Fotó: Rolls-Royce

Az ajtók már nemcsak gombnyomásra csukódnak, hanem ugyanígy nyitódnak is. Ha manuálisan csuknánk be az ajtót, akkor is elektromotorok segítenek be a fárasztó fizikai munkába. Minden ajtóba szenzorokat építettek, ezek teszik lehetővé, hogy az alumíniumból készült nyílászárók ugyanakkora sebességgel nyíljanak és csukódjanak terepviszonyoktól – lejtőn vagy emelkedőn állva – függetlenül.

A LED és lézer fényszórók több mint 600 méterre világítanak a Ghost előtt, megtámogatva számos asszisztenssel és négy kamerával. A kabin kvázi süketszoba: az alumínium széleskörű használata és a több mint 100 kilónyi szigetelés révén új szintre emelték a csend fogalmát. Ráadásként a márka akusztikáért felelős specialistái megalkották a „suttogást”, ugyanis úgy találták, hogy a totális csend zavaró lehet.  Ez a suttogás nem más, mint egy lágy és halk hang, amihez az kell, hogy a kocsi minden egyes komponense ugyanolyan frekvencián rezonáljon.

Fotó: Rolls-Royce

Két éven át fejlesztették a műszerfal anyósülés előtti részében kialakított „fényjátékot”: több mint 850 csillag veszi körbe és világítja meg a Ghost feliratot. Természetesen nem kell lemondani az ajtókba épített esernyőkről vagy a kerékagyat eltakaró, mindig függőleges pozícióban lévő „kupakokról” sem, amin az RR betűk feszítenek büszkén.

Hogy jön mindehhez az X6? Hasonlóan a BMW megosztó terepkupéjához, az új Ghost hűtőmaszkját is megvilágítják. 20 LED-et építettek be a rács felső pereme alá, melyek visszafogott „fényzuhataggal” árasztják el a lamellákat. Nem is kell jobb emléketető, hogy a Rolls-Royce a BMW tulajdona.

Fotó:Rolls-Royce

Egy forró masszázs és egy kis jazz?

A Mercedes sem fukarkodott a legekkel az új S-osztály kapcsán. Minden idők legjobb S-osztálya a legnagyobb tudással. Ha helyet foglalunk az autóban, az arcfelismerő szoftver működésbe lép, a fedélzeti elektronika pedig minden paramétert a mi preferenciáknak megfelelően állít be.

Az első utasülés állításában akár 19 elektromotor vehet részt, a 4D hangélményben is szerepet kapnak a fotelek: összesen 31 hangszóróval operál a Burmeister rendszere, ráadásként az üléseken keresztül is élvezhetjük a „lüktetést”. A második generációs MBUX (Mercedes-Benz User Experience) természetesen hangvezérléssel is működtethető – minden utas számára.

Fotó: Daimler

Ha éppen hátul foglalunk helyet, akkor kérésre aktiválja a 10 féle masszázs egyikét, vagy éppen jazz zenét kapcsol be a tökéletes relaxáció érdekében. Kínában az MBUX által foglalhatunk helyet étteremben és rendelhetjük meg a menünket, de a mozijegyvásárlás sem probléma a fedélzeti rendszernek.

Lesz elektromos kivitel EQS néven 700 kilométeres hatótávval, valamint plug-in hibrid, ami 100 kilométer megtételét teszi lehetővé tisztán elektromos üzemmódban. Az opcionális összkerék-kormányzás 2 méterrel csökkenti a fordulókört, ha pedig egy útépítéshez értünk, akkor egy kis markolót vetít elénk az útfelületre az S-osztály. Nyújtott tengelytávú változat esetén elérhető az első ülések háttámlájába épített légzsák, védve a hátsó utasokat – ezen a téren világelső a Mercedes.

Fotó: Daimler

Ha az autó oldalirányú ütközést jósol, akkor az E-ACTIVE BODY CONTROL akár 8 centiméterrel is megemelheti a karosszériát, csökkentve a sérülésveszélyt és a becsapódás káros hatásait. Az aktív hangulatvilágítás hozzávetőleg 250 LED-del operál az utastérben, integrálták a vezetéstámogató rendszerekbe, így képes vizuálisan megerősíteni az onnan érkező jeleket és figyelmeztetéseket.

A tervezők célja az volt, hogy a kocsi legyen a „harmadik hely” az otthonunk és a munka mellett; az, hogy kipihentebben szálljunk ki belőle. Ha már otthon: megfelelő feltételek esetén az S-osztály azt is meg tudja mondani, égve hagytuk-e a lámpát a nappaliban. Hát nem drága? De, az lesz.

 

FRISS CIKKEINK

Lájkold Facebook-oldalunkat,
nehogy lemaradj a
legfrissebb bejegyzéseinkről!