A sportkocsit mindenkinek mozgalom jegyében – kitaláció, természetesen nincs ilyen – bárki beszerezhet magának egy Lamborghini Huracán EVO-t a nappalijába, és annak sem kell búsulnia, aki a Star Warsban látott Orvosi fregattot idézné fel a közutakon.
Rakd össze a saját Lamborghinid!
Nemrég beszámoltunk egy exkluzív és drága „kiegészítőről” a Lamborghini kínálatából, amit most egy sokkal hétköznapibb és nem mellesleg elérhetőbb tétellel fejeltek meg. Az Automobili Lamborghini és a Ravensburger együttműködésének gyümölcse a Huracán EVO modellt mintázó 3D-s kirakó, ami 108 darab, sorszámozott műanyag elemből építhető össze – plusz a kiegészítők.
Az 1:18-as méretarányú modell minden porcikájában hűen tükrözi a V10-es szívómotorral hajtott „példaképet”, legyen szó az Y stílusú első lökhárítóról vagy az Y formákról a fényszóróban. Talán már említeni sem kell az Arancio Xanto fantázianevű fényezést. A 26 cm hosszú modellre 32 kiegészítőt kell még felpakolni, köztük a négy forgó kereket, az első splittert és a diffúzort is.
A 34.99 euróért kínált kirakó az egyik legolcsóbb belépő a sportkocsik világába.

A BMW-nél tényleg elgurult a gyógyszer?
A BMW a 4-es kupé leleplezésével berúgta az ajtót, vagyis kerek perec kijelentették, márpedig a vesék duzzadnak, nem érdekli őket a közvélemény. (Legalábbis egyelőre, aztán meglátjuk, mit lépnek két év múlva, amikor eladási statisztikák is lesznek a kommentek mellett.) A minap debütált az új M3 és az M4, orrukon a tátongó nyílásokkal, hódfogakkal, kinek mi tetszik.
Miközben az internet népe sorra szállítja a mémeket és zúdítja a negatív véleményeket, a BMW a megnövekedett hűtési igénnyel és múltbéli dizájnelemmel (például a 328-as veséje) magyarázza a megosztó esztétikát. Részben igazuk van, de lássuk be: nem mindig jó bolygatni a múltat, másrészt a hűtési igények kiszolgálhatóak lennének ennél kisebb lélegeztetőkkel is.

Majd jött az újabb sokk. Az M Performance Parts csomag. Mindenhol élek és légterelők, kaszabolások jobbra-balra, funkció nélküli (ál)beömlők és kilépők. Mintha a tervezők feldobáltak volna a kocsira mindent, amit a raktárban találtak. NFS Underground – felnőtt gyerekeknek. Vezetni tuti maga a mennyország az autókat, ráadásul van manuális váltó is a 480 lóerős „sima” M3-hoz és M4-hez.
És akkor vesszünk egy pillantást a kocsi fenekére is. Az M Performance Parts csomag része a titánból készült sport kipufogórendszer: az elektronikusan vezérelt szelepekkel ellátott, könnyűszerkezetes technológia hozzávetőlegesen 5 kilogrammal nyom kevesebbet a mérlegen a simához képest. A kerámia-bevonatú, titánból készült négy darab kipufogóvég ugyanakkor összetéveszthetetlen vizuális élményt is jelent – írja a BMW.
Vagy nevezhetnénk akár felkavarónak is, egyéni ízléstől függően. A végek középen helyezkednek el, egymásra felpakolva, akárcsak a Lexus IS F-en, de valahogy még ügyetlenebbül.
Elvégre szép az, ami… stb. stb.
Mindent vivő Tesla
Elon Musk hajlamos nagyot mondani, majd a tervezetthez képest némi késéssel teljesíteni az elhangzottakat. Valami ilyesmi igaz a Model S csúcsverziójára, a Plaid-re is. Az autóról már minden fontos műszaki paramétert elárultak a Battery Day alatt, de az első darabok csak 2021 végén várhatóak.
Három elektromos motor, összkerékhajtás, 1100 lóerő. Kevesebb, mint 2 másodperc alatt fog gyorsulni 96 km/h-ra, a negyedmérföld abszolválásához pedig 9 másodperc sem kell. Ezek az adatok elegendőek is ahhoz, hogy a leggyorsabb szériakocsiként dicsekedjenek vele a konfigurátorban. A hatótáv akár a 835 kilométert is elérheti, az árcédula 134 490 dollárról indul, vagyis mintegy 42 millió forintról.
Jól hangzik, kétség sem férhet hozzá. Készül egy újabb villanypofon a belsőégésű szupersportkocsiknak?

Ez is érdekelhet:
Csipetnyi retróval találna be az élményre vágyó fiataloknál a BMW