Sikeres váltás: Rácz Judit informatikusból lett díjazott üzletasszony

-

A szakmájukban sikeres nőket és a kiemelkedő tehetségeket díjazták a GLAMOUR Women of the Year 2022 díjátadó gálán. Az év vállalkozója kategóriájának győztese Rácz Judit, a Skinsmart tudatos bőrápoló webshop és a Geek & Gorgeous szépségápolási márka alapítója lett, akinek nevéhez a Krémmánia is fűződik.

A karrier és család között lavírozó kisgyermekes anyuka maga sem gondolta volna, hogy egy nap jelölik erre a díjra, és el is nyeri. Nem így tervezte a pályáját, informatikusnak tanult a BME-n, ám saját bőrproblémája eltérítette a választott pályától. – Jó volna azt írni, hogy már az óvodában is kémcső volt a jelem, de ez nem így történt. Saját bőrömöm tapasztaltam meg, hogy a tudatos bőrápolás nagyon fontos. Középiskolás koromban lettem nagyon pattanásos, és végigjártam azt az utat, amit sok sorstársam. Először drogériás termékekkel próbáltam a bőrproblémámat orvosolni, majd kozmetikushoz jártam, biotermékeket próbálgattam, utána bőrgyógyászhoz mentem. Végül már nem csak ötletszerűen próbálkoztam, hanem elkezdtem utánaolvasni a dolgoknak, megtanulni, melyek azok a bizonyított hatóanyagok, amik tényleg eltüntethetik a pattanásokat. A tudatosság végül eredményt hozott, sikerült rendbe hozni a bőröm és hogy másoknak is segítsek elindítottam a Krémmániát.
-Milyen kritériumok alapján keresgettél és választottál tudatosan termékeket?
-Húsz évvel ezelőtt még nyoma sem volt tudatos szépségápolásnak. Neve sem volt ennek a területnek.
Elsősorban angolul találtam információkat, abban az időben itthon az interneten magyarul szinte nem volt fellelhető semmiféle tudományos anyag. Nem olvastunk róla, hogy léteznek a pattanások kezelésében fontos és bizonyított hatóanyagok, mint a retinol, a kémiai hámlasztósavak, vagy benzoil peroxid. Ennek az összegyűjtött tudásnak a birtokában és az informatikai képzettségem alapján indítottam el az informatikus főállásom mellett hobbiként 2010-ben a Krémmániát. Angol véleményező és összetevő elemző oldalakról inspirálódtam, és itthon elkészítettem az első hasonlót, ami mára az ország legnagyobb kozmetikai adatbázisává és véleményező oldalává nőtte ki magát.
– A Krémmánia sikere után jött a többi vállalkozás?
-Igen, az oldal indulása után az amerikai világmárkával, a Paula’s Choice-al kezdtem foglalkozn. A kezdeti lazább közös munka után 2014 márciusában kaptam lehetőséget arra, hogy elhozzam a márkát hivatalosan is Magyarországra, így elindítottam a magyar webshopját. A következő lépés volt a 2017-ben indult Skinsmart, ahol már nem csak egy, hanem több tudatos márkát is forgalmazunk. Mi hoztuk el elsőként Magyarországra a The Ordinary-t is.
A Krémmániát indítása és sikere után pár évvel később eladtam, viszont lett helyette más.
A másik nagy projektem a Geek & Gorgeous, ami a Hélia D-vel közös tudatos magyar márka. Időközben a G&G is megnőtt, a termékek megtalálhatóak a DM-ben, jelentős részben exportálunk is és a forgalma már nem sokkal kevesebb, mint a Helia-D-é. A márka termékei top bizonyított hatóanyagokat hoznak el kozmetikailag elegáns, de pénztárcabarát formulákban.
Az év vállalkozója díjat pontosan mire kaptad?
A saját Skinsmart webshopért és a Hélia D-vel közös, Geek & Gorgeous márkáért. De az indulás, ami a vállalkozói útra terelt, a Krémmániának köszönhető. Ez az első cég is a sztorim része, és büszke vagyok rá, hogy én vagyok az alapítója.
  • Szerinted mi az, amit te jobban és ügyesebben csinálsz, mint a többi fiatal vállalkozó?
– Több mint 10 éve foglalkozom a tudatos bőrápolással, itthon talán én voltam az első, aki erről blogolni és beszélni kezdett. Időközben sokat tanultam, elvégeztem Angliában egy kozmetikai vegyész képzést is. Amikor kezdtem, a natúr kozmetikumok nagy divatnak számítottak, senki nem beszélt még a retinolról vagy az AHA savakról. Az elmúlt évek alatt szuper tudatos bőrápoló közösség épült ki, ezzel együtt a Skinsmart is megnőtt és jelentős a követőtáborunk. Akit ma Magyarországon érdekel a tudatos bőrápolás, azok szerintem 90%-ban ismernek minket.
-Gondoltad, hogy az egykori hobbid ekkora birodalommá növi ki magát, és ehhez még csak 37 éves vagy?
Nem gondoltam, hiszen hobbiként indult és nem tudtam, hogy hova fog vezetni.
Hova került a díjad?
-Egyelőre az irodám ablakában van, még nem tudom hol lesz a végső helye. Időnként ránézek és örülök neki.
 
– Hány ember dolgozik neked?
– A Skinsmarton tízen vagyunk, a Geek & Gorgeousnél nehezebb megmondani, mert a Hélia D-vel közösen csináljuk, és vannak olyan munkatársaink, akik a Helia-D-től besegítenek, de legalább 10 ember dolgozik a G&G-ben is.
-Milyen főnök vagy?
-Szeretnék jó főnök lenni, bár a munkának a főnökösdi része nem a legtesthezállóbb. Úgy érzem, hogy a kollégáimmal jó csapatot alkotunk, szeretek velük dolgozni. De a munkát és a magánéletet elválasztjuk, nem járunk hetente együtt vacsorázni. Már csak azért sem, mert van egy egyéves kisfiam, ebben az élethelyzetben erre nem is lenne időm.
-Hogyan egyezteted össze a vállalkozást az anyasággal?
-Nekem is nehéz, mint mindenkinek. Csak segítséggel megy, van babysitterünk, és a férjem is sokat segít. Nem járok be minden nap az irodába, az idő nagy részében itthonról dolgozom. Jó, hogy van ennyi rugalmassága a munkámnak, és nem csak nekem, de a csomagoló kollégákon kívül a többieknek sem kell feltétlenül bent lenniük a munkahelyen.
Férjedet nem frusztrálja, hogy a felesége ilyen menő vállalkozó lett?
– Ezt tőle kellene megkérdezni. De én azt gondolom, hogy büszke rám.

 

Ha a többi díjazottról  is szeretnél olvasni itt megteheted.

Az év hősnői – szakmájukban sikeres nőket díjaztak

 

 

FRISS CIKKEINK

Hirdetés

Lájkold Facebook-oldalunkat,
nehogy lemaradj a
legfrissebb bejegyzéseinkről!