spot_img
spot_img
spot_img

Profession.hu: nagyot változott a munkavállalók és a munkaadók hozzáállása az otthoni munkavégzéshez

-

Article Top Ad (AdSense)

Az idei vizsgálat során tízből négy részben vagy teljesen otthoni munkavégzésben dolgozó azt jelezte, hogy kevésbé hatékony otthon, mint a munkahelyén, míg egy évvel korábban tízből három volt ez az arány – ismerteti a Profession.hu az MTI-hez hétfőn eljuttatott közleményében.

A felmérés szerint egyidejűleg csökkent azoknak az aránya, akik kimondottan hatékonynak érzik az otthoni munkavégzésüket: míg tavaly a válaszadók 38 százaléka jelezte, hogy jobban megy neki a munka otthonról, addig idén ez az arány csak 23 százalék volt.

Az elemzők szerint azok számára, akiknek biztosított a home office, az otthoni munkavégzés három leggyakrabban említett előnye között első helyen áll a rugalmas időbeosztás lehetősége, az időtakarékosság az utazási idő kiesése miatt, valamint az ideálisabb munka-magánélet egyensúly.

Rámutattak ugyanakkor, hogy a home office negatív oldalát is megtapasztalja a munkavállalók egy része: 39 százalékuk szerint nem mindenki tud és szeret egyedül, elszigetelten dolgozni, és 18 százalékuk mondta azt, hogy otthon nincs meg a munkához szükséges nyugalom és csend, 14 százalékuk pedig túlterhelt, mert úgy érzi, hogy sosincs vége a munkaidőnek.

Az otthoni munkavégzés a járványhelyzet alatt gyorsan és széleskörűen elterjedt országszerte, néhány év után viszont számos helyen módosulnak ennek szabályai. A munkavállalók háromnegyedénél megmaradtak ugyan a home office munkavégzésre vonatkozó keretek azóta is, de munkavállalók többsége szigorításra számít – írják a közleményben.

Nem jó ötlet szigorítani a HO-n

A felmérés szerint, akiknek jelenleg biztosított az otthoni munkavégzés, azoknak a 16 százaléka nem tolerálná, ha jelentősebben korlátozná a munkaadójuk ennek feltételeit, akár fel is mondana ennek hatására. A megkérdezettek csaknem fele jelezte, hogy bár nem mondana fel, de nem örülne a szigorításnak, 9 százaléka pedig valamilyen kompenzációt kérne cserébe.

A közleményben Dencső Blanka, a Profession.hu piackutatási és üzletfejlesztési szakértője kifejtette:

a cégek döntései és a munkavállalók igényei között egy enyhe eltávolodás figyelhető meg az elmúlt egy évet vizsgálva, a dolgozók körében a járványhelyzet óta töretlen az igény az otthoni munkavégzésre, a munkaadók viszont bár óvatosan, de igyekeznek szigorúbb keretek közé szorítani az erre vonatkozó szabályozásukat.

Azok a vállalatok viszont, akik biztosítanak otthoni munkavégzési lehetőséget, és ezen a téren rugalmasak a dolgozói igényekkel kapcsolatban, ki tudnak tűnni a munkavállalókért folyó versenyben, és rendszerint több jelentkezőt, több megfelelő szakembert képesek megszólítani – hangsúlyozta a szakember a Profession.hu közleményében.

Az idén április vége és május eleje között végzett online reprezentatív kutatásba a 18-65 éves magyar lakosság köréből 1000 embert vontak be.

 

FRISS CIKKEINK

Egy kis luxus a végsőkig: Miért költ a Z generáció akkor is, ha bizonytalan a jövő?

A gazdasági nihilizmus és az érzelmi vásárlás pszichológiája a Z generáció körében: hogyan lett a retail therapy az új boldogságkeresési forma, és mit lépnek a márkák?

🏔️ Világjáró kalandorok – 5. rész: Patagónia, ahol a természet mesél

"Patagónia olyan, mintha egy másik világba csöppentünk volna. A természet itt uralkodik, és mi csak vendégek vagyunk. Lili boldogsága, amikor a lámákkal sétált, vagy amikor először látott gleccsert, mindannyiunk számára felejthetetlen élmény marad."

🏰 Világjáró kalandorok – 4. rész: Málta, ahol a történelem életre kel

"Málta apró sziget, de óriási szabadságot ad. Olyan, mintha a történelem és a jelen kézen fogva járnának itt. Lili kalandjaiból mesék születnek, mi pedig újra gyerekek lehetünk mellette."

Lájkold Facebook-oldalunkat,
nehogy lemaradj a
legfrissebb bejegyzéseinkről!