spot_img
spot_img
spot_img

Ősszel a divat és a design fővárosává változik Budapest: jön a Fashion & Design Autumn

-

Article Top Ad (AdSense)

Divatbemutatók, kiállítások, tárlatvezetések, showroom látogatások, izgalmas előadások és kerekasztal-beszélgetések. A Magyar Divat & Design Ügynökség ősszel egy olyan tematikus rendezvénysorozattal érkezik, amelynek köszönhetően Budapest valódi divat és design fővárossá változik. A következő hónapok során hazánk kreatívipari tehetségeit és izgalmas alkotásaikat számos hazai és nemzetközi rendezvény keretében ismerheti meg a közönség. Mindemellett regionális együttműködésben a környező országok alkotói is szerepet kapnak.

A Magyar Divat & Design Ügynökség ősszel a Fashion & Design Autumn tematikus rendezvénysorozat keretében a nemzetközi kreatívipari fővárosok közül Párizst is Milánót veszi célba, de budapesti és online programokkal is készül, hogy felhívja a divat-és designipar iránt érdeklődők, valamint a nagyközönség figyelmét a magyar és regionális tehetségekre. Szeptemberben két olyan világhírű külföldi rendezvényen biztosít szereplési lehetőséget a magyar márkáknak, mint a divatvilág egyik fellegvárának tartott Milano Fashion Weeken, vagy az egyik legnevesebb lakberendezési szakkiállításon, a Maison&Objet szakvásáron. Majd októberben Budapesten nyitja meg fizikai és virtuális kapuit a 360 Design Budapest kiállítás, amely a formatervezőknek nyújt lehetőséget, hogy alkotásaikkal lenyűgözzék a magyar innovatív és fenntartható designra nyitott publikumot. A hónapban még a Budapest Central European Fashion Week is várja a nemzetközi divatipari szakembereket és a sajtó képviselőt, hogy látványos divatbemutatókon keresztül adjon teret az egészen fiatal tehetségektől kezdve, a már elismert magyar divattervezőknek és a regionális designereknek is. Bár már kissé a télbe átnyúlva, de a Fashion & Design Autum még december elején is tartogat izgalmas programot. A rendezvénysorozat lezárásaként a Budapest Fashion & Tech Summit digitális, divatipari konferenciára csatlakozhatnak be a világ bármely pontjáról azok a nézők, akik nyitottak a divatipari innovációkra, új trendekre, az iparági fenntarthatósági törekvésekre.

A Fashion & Design Autumn keretében a nemzetközi nagyközönség előtt 20, míg a hazai érdeklődők előtt több mint félszáz tervező mutatkozik be, széles körben szemléltetve ezáltal a magyar tervezők kreativitását. A látványos programok mellett az eseményeknek köszönhetően szakmai előadásokon és kerekasztal-beszélgetéseken keresztül több hazai, V4-es és nemzetközi divat- és formatervező személye ismerhető meg, illetve a kreatívipari gondolkodók és szakértők véleménye is. 

„Ezek a hazai és külföldi divat- és designipari események jelentik a tervezők, a gyártók, a forgalmazók és a potenciális vásárlók elsőszámú találkozási pontját. A rendezvényeken bemutatkozó tervezők olyan szakmai kapcsolatokra tehetnek szert, amelyekre akár a későbbiekben is erőteljesen építkezhetnek.  Kiváló lehetőség arra, hogy a magyar tervezők felkeltsék a külföldi megrendelők figyelmét és ezzel megalapozzák a nemzetközi piacra lépésüket, illetve a hazai közönség megismerje a magyar divat-és designtermékek sokszínűségét. Ezek mentén haladva hosszabb távú célkitűzésünk, hogy régiós központtá alakítsuk Budapestet”mondta Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója.

Az MDDÜ egyik fő stratégiai célkitűzése, hogy javítsa a hazai termékek nemzetközi elérhetőségét, amellyel hozzájárul a márkák gazdasági stabilitásához, valamint ösztönzi azok exportkészségét is.  A nemzetközi véráramba való bekapcsolódással, illetve az ismertebbé váló magyar márkákon keresztül erősödhet az országimázs, továbbá szélesebb körben mutatja be hazánk kulturális sokszínűségét és ezzel együtt Magyarországot.

A Fashion & Design Autumn programjai:

Maison&Objet

A Maison&Objet nemzetközi designvásárt Európa három legmeghatározóbb belsőépítészeti rendezvényének egyikeként tartják számon. Szeptember 9-13. között Párizsban, a méltán híres designipari szakvásáron a szakmai zsűri által kiválasztott 10 magyar formatervező fogja bemutatni alkotásait, továbbá az MDDÜ nagysikerű design LAB programja során elkészült kimagasló minőségű, szériaérett designtárgyak is helyet kapnak a VIA kiállítóterében, a Paris Design Week keretein belül.

Milano Fashion Week

Szeptember végén, 21-27. között az egyik legnevesebb nemzetközi divatszakmai eseményen, a Milano Fashion Week keretein belül találkozhatunk a tehetséges magyar divattervezőkkel, akik ismét lehetőséget kapnak, hogy az olasz divatfőváros kifutóin mutassák be alkotásaikat és a 2022-es tavaszi-nyári kollekcióikat. 

360 Design Budapest

Az MDDÜ hazai színtéren ismét megvalósítja a tavalyi évben kiemelkedő sikert aratott, négy nemzetközi díjjal kitüntetett 360 Design Budapest kiállítást október 4-10. között a Bálnában. A rendezvény célja a magyar, regionális és az idei év újdonságaként a pályakezdő formatervezők széleskörű ismertségének növelése, valamint a hazai design márkák nemzetközi piacra lépésének támogatása. 

Budapest Central European Fashion Week

Az MDDÜ negyedik éve rendezi meg évente két alkalommal a közép-európai régió központi divateseményének számító Budapest Central European Fashion Week-et október 16-17. között a Bálnában. A magyar és régiós tervezőknek, valamint a Young Talents Program pályakezdő tehetségeinek élőben nyílik lehetősége bemutatni legújabb 2022-es tavaszi-nyári kollekciójuk darabjait. 

Budapest Fashion & Tech Summit

Az MDDÜ a 2020-as nagy sikerű digitális rendezvénye után 2021. december 1-2. között ismét online térben rendezi meg a Budapest Fashion & Tech Summit divatipari konferenciát. A rendezvény a fenntarthatóság, a tudásmegosztás, a kulturális örökség, valamint az e-kereskedelem és a megváltozott fogyasztói szokások szemszögéből közelíti meg és mutatja be a divatipar jövőjét. A programok a BFTS hivatalos Facebook oldalán lesznek követhetőek. 

Kategória:
 

FRISS CIKKEINK

Mi teszi különlegessé az Eau de Parfumöt?

Az Eau de Parfum egyik legfontosabb jellemzője a magas parfümolaj-koncentráció, amely általában 15-20 százalék között mozog. Ez az összetevő garantálja, hogy az illat hosszabb ideig marad a bőrön, mint más illatok, például az Eau de Toilette. Az Eau de Parfum illatok mélysége és komplexitása egyedülálló, mivel több rétegben bontakoznak ki, és az idő múlásával változnak.

Mindenki a mesterséges intelligenciát akarja a társkeresőknél

Versenyt futnak az online randialkalmazások a mesterséges intelligencia-alapú asszisztensek fejlesztésében, amely a Z-generáció frusztált tagjait segítené a romantikus beszélgetésekben.

Brutálisan jó funkciót kap a mobilos Gmail

Első körben az Android felhasználók kapják meg a mobilos Gmail újítást, ami igazán nagy segítség lesz a levelek kezelésében.

Lájkold Facebook-oldalunkat,
nehogy lemaradj a
legfrissebb bejegyzéseinkről!