spot_imgspot_img
spot_img

Összefogás a menstruációs szegénység enyhítéséért

-

Article Top Ad (AdSense)

Minden Rossmannban vásárolt Always betét csomag után egy darab betéttel segíti a Procter & Gamble a Magyar Vöröskereszt #lánybólnővé programját. A menstruációs szegénység enyhítésére létrejött program olyan fiatal lányokat támogat, akik sokszor anyagi okok miatt nem tudnak megfelelő higiéniai termékekhez jutni menstruációjuk idején, emiatt akár még az iskolából is hiányoznak. Eddig összesen 47.670 csomag, azaz 953 400 db Always betétet adományozott a Procter & Gamble Always márkája ennek a programnak köszönhetően iskolás lányoknak. 

#lánybólnővé

Idén is a Rossmann Magyarországgal közösen segíti a Vöröskereszt #lánybólnővé programját a Procter & Gamble. Hazánkban is jelentősek a menstruációs szegénység okozta problémák. Sok esetben az iskolás korú lányok nem engedhetik meg maguknak a megfelelő, egyben alapvető intimhigiénés termékek megvásárlását. Ez pedig gyakran azt eredményezi, hogy a tanórákon sem tudnak részt venni. 

menstruációs szegénység

„Nagyon fontos program a Magyar Vöröskereszt #lánybólnővé programja, hiszen nem csak a testet, hanem a lelket is érintő változásról van szó egy lány életében. Úgy gondolom, fontos, hogy drogéria- hálózatként kiálljunk ilyen fontos ügyek mellett, épp ezért nagy öröm számunkra, hogy a Procter & Gamble-lel és a Magyar Vöröskereszttel közösen tehetünk a menstruációs szegénység enyhítéséért.” – mondta el Horváth-Tokaji Hajnalka, a Rossmann Magyarország Senior Kategória menedzsere. 

A Magyar Vöröskereszt #lánybólnővé programjának fókuszában a felvilágosítás, valamint a higiénia áll. Az alapvető intimhigiénés termékek megteremtése mellett fontos cél az edukáció. Ezzel együtt az iskolai hiányzások csökkentése leginkább a hátrányos helyzetű térségekben. 

“Az oktatási intézmények együttműködése is példaértékű a programban. A Magyar Vöröskereszt célja az, hogy folytassa a munkáját azokon a hátrányos területeken, ahol erre szükség van. A megfelelő és biztonságos eszköz adományozásával nemcsak a testi komfort érzet lesz megfelelő, hanem a fiatal lányok önbizalma, lelki egészsége is. A felvilágosítás szakemberek segítségével történik. A hiányzó ismeretek átadása is fontos része a munkánknak.” – mondta Váradi Mariann (Magyar Vöröskereszt Véradásszervezésért és Egészségfejlesztésért felelős szakmai vezető). 

#RedCrossBox

2021-től már 500 iskolában vált elérhetővé a #RedCrossBox, amelyek a programban részt vevő iskolákban kerülnek kihelyezésre. Ezekből a piros ládákból az iskolák bármely tanulója kérhet intimbetétet. Ehhez igény esetén egy olyan kiadványt is kaphat, amely rengeteg hasznos információval szolgál a menstruáció kapcsán. 

menstruációs szegénység

“Büszkék vagyunk arra, hogy folytathatjuk küldetésünket, annak érdekében, hogy minél több lányt tartsunk az iskolákban. Támogassuk őket a szükséges intimhigiéniai termékekkel, valamint felhívjuk a figyelmet a menstruációs szegénység fontos problémájára. Az Always márka több mint 30 éve elkötelezett a lányok önbizalmának építése mellett, amit szeretnénk folytatni. Értékes partnereink, így a Magyar Vöröskereszt és a Rossmann segítségével fogyasztóink támogathatják az Always#EndPeriodPoverty (Menstruációs szegénység felszámolása) programot. Együtt segíthetünk a menstruációs szegénység magyarországi hatásainak felszámolásában. És megakadályozhatjuk, hogy a lányok az intimhigiéniai termékekhez való hozzáférés hiánya miatt abbahagyják tanulmányaikat.” – zárta gondolatát Marta Rzepecka (Always Márka Manager – Közép Európa). 

Kategória:
 

FRISS CIKKEINK

Négy ellenállhatatlan stílusválasztás – papucsokkal a főszerepben

A nyári papucsok a forró hónapok elengedhetetlen kiegészítői, hiszen könnyűek, kényelmesek és stílusosak. 2024-ben számos izgalmas fazon és trend vár ránk, amelyekkel még divatosabbá tehetjük nyári ruhatárunkat. Íme, a négy legütősebb fazon!

Jön az Apple szupervékony iPhone-ja? Megszűnhet az iPhone Plus

Folyamatosan szivárognak ki hírek az Apple-től. Hol a mesterségesintelligencia-fejlesztésekről, hol az iPhone-ról, hol mindkettőről. A legújabbak a 2025 késő őszére esedékes szupervékony iPhone 17-ről szólnak. A változás állítólag akkora lesz, mint az X 2017-es megjelenése volt.

Nagyot bakizott a Google mesterséges intelligenciája

A keresőóriás a múlt héten mutatta be az elmúlt évek legnagyobb dobását, az AI Overview funkciót, ami a Microsoft és az OpenAI chatbot riválisaihoz kívánja felzárkóztatni a céget. A nagy debütálást követő időszakban azonban rengeteg probléma merült fel vele.

Lájkold Facebook-oldalunkat,
nehogy lemaradj a
legfrissebb bejegyzéseinkről!