spot_img
spot_img
spot_img

Örökzöld törekvések a vendéglátásban

-

Article Top Ad (AdSense)

Július 1-jétől lépett életbe az egyszer használatos műanyagokat kivezető rendelet. A friss műanyagtilalom rengeteg vendéglátóhelyet érint, és arra ösztönzi az éttermek üzemeltetőit, hogy inkább környezetbarát, többször használatos termékeket részesítsenek előnyben. A zöld megoldások terén élenjáró Creppy –beelőzve a rendeletet– egy évvel ezelőtt bevezette a 100%-ban lebomló csomagolóanyagok használatát.

Jelenleg több mint 150 millió tonna műanyag szennyezi a világ óceánjait, melynek 70%-át az eldobható műanyag termékek teszik ki. Ezzel a műanyaghulladék környezetre gyakorolt hatása olyan mértéket öltött, amely az egész ökoszisztémát veszélybe sodorja. Éppen ezért az Európai Unió 2019. májusában fogadta el az egyszer használatos műanyagokat tiltó irányelvet, melynek a nemzeti jogszabályokba való bevezetését 2021-es határidővel várja a tagállamoktól. 

Ennek értelmében 2021. július 1-jétől hazánkban is kivezetésre kerülnek többek között a következő termékek:

  • egyszer használatos evőeszközök és tányérok
    • műanyag szívószálak
    • fülpiszkálók
    • léggömbök pálcikái
    • és az oxidatív úton lebomló műanyag termékek 

A magyar jogszabály, túlteljesítve az uniós előírást, kiterjed továbbá a műanyag zacskók használatának korlátozására is.

Fotó: Pixabay

Örökzöld törekvések

A Creppy elkötelezett híve a környezetünk megóvásának, és rendkívül fontosnak tartja, hogy életterünk, a bennünket körülvevő világ egészségesebb legyen. Éppen ezért döntöttek úgy a népszerű Creppy PalacsintaHáz tulajdonosai, hogy már tavaly bevezetik a 100%-ban lebomló csomagolóanyagok használatát.

A szelektív hulladékgyűjtés, az energiatakarékos berendezések, eszközök használata már több mint 5 éve kiemelt fontossággal bír a Creppynél. Szerettük volna azonban az ökológia lábnyomunkat még inkább csökkenteni, ezért tettük le a voksunkat a 100%-ban lebomló csomagolóanyagok használata mellett mondta Oszlánczi Réka, a Creppy PalacsintaHáz és a Creppy Franchise alapító tulajdonosa.

A díjnyertes franchise 2020 eleje óta állt át a 100%-ban komposztálódó csomagolóanyagok felhasználására, amely a világjárvány időszakában hatalmas terhet vett le a környezet válláról. Míg egy egyszer használatos műanyag doboz lebomlási ideje több mint 500 évre tehető, egy növényi alapú, komposztálható műanyag tároló közel 100 nap alatt teljesen lebomlik.

Az elviteles dobozok száma a lezárások idején átlagosan havi 3000-3500 darab volt, ami az újranyitások alatt sem csökkent eddig 2500 alá. Így külön öröm számunkra, hogy még a pandémia előtt megújultunk, ezzel is mérsékelve a környezetünk műanyag terhelését – teszi hozzá Oszlánczi Réka.

Az egyszer használatos műanyagok kivezetése mellett lényeges szempont volt az is, hogy a szalvéták és az evőeszköz alátétek fenntartható forrásból származzanak. Az egységekben található kéztörlők és szalvéták újrahasznosított rostanyagokból, illetve cellulózból készülnek, melyek 100%-ban fenntartható erdőkből származnak. 

Az igazi műanyagmentes július

A műanyagmentes júliust (Plastic Free July) 2011-ben hirdette meg először az ausztráliai Műanyagmentes Alapítvány (Plastic Free Foundation). Magyarország 2018-óta csatlakozik a kezdeményezéshez, amely során 170 ország társaságában emberek millióit buzdítják az egyszer használatos műanyag termékek mellőzésére. Mivel az idei évben egybeesik a műanyagmentes jogszabály életbe lépésével, a csatlakozók egy igazán rendhagyó környezetvédelmi esemény részesei lehetnek.

 „Véleményem szerint fontos, hogy minden ember a lehetőségeihez mérten próbáljon tenni a környezet érdekében. A műanyagmentes júliust egy nagyon jó kezdeményezésnek gondolom, ahol a mindennapi szokásainkat picit átgondolva, hatalmas lépéseket tehetünk egy zöldebb jövő érdekében. Ezért támogatjuk az idén is az eseményt” emeli ki Oszlánczi Réka.

Oszlánczi Réka

Ha a Creppyhez hasonlóan szeretnénk csatlakozni a műanyagmentes júliushoz, illetve a környezetbarát életmódot részesítjük előnyben, Oszlánczi Réka véleménye szerint érdemes elsőként a vásárlási szokásainkat megreformálni. Amennyiben előtérbe helyezzük a papír vagy üveg csomagolást, illetve a gazdaságosabb, nagyobb kiszerelést választjuk a termékekből, azzal máris tettünk egy lépést a környezettudatosság felé vezető úton.

Kategória:
 

FRISS CIKKEINK

Mi teszi különlegessé az Eau de Parfumöt?

Az Eau de Parfum egyik legfontosabb jellemzője a magas parfümolaj-koncentráció, amely általában 15-20 százalék között mozog. Ez az összetevő garantálja, hogy az illat hosszabb ideig marad a bőrön, mint más illatok, például az Eau de Toilette. Az Eau de Parfum illatok mélysége és komplexitása egyedülálló, mivel több rétegben bontakoznak ki, és az idő múlásával változnak.

Mindenki a mesterséges intelligenciát akarja a társkeresőknél

Versenyt futnak az online randialkalmazások a mesterséges intelligencia-alapú asszisztensek fejlesztésében, amely a Z-generáció frusztált tagjait segítené a romantikus beszélgetésekben.

Brutálisan jó funkciót kap a mobilos Gmail

Első körben az Android felhasználók kapják meg a mobilos Gmail újítást, ami igazán nagy segítség lesz a levelek kezelésében.

Lájkold Facebook-oldalunkat,
nehogy lemaradj a
legfrissebb bejegyzéseinkről!