spot_img
spot_img
spot_img

Önfegyelem kell, hogy ne őrüljünk bele a home office-ba

-

Article Top Ad (AdSense)

A Hét Cool embere: Diaconescu Gabriella élet-rendbehozatali tanácsadó

Talán sohasem volt ekkora kereslet a segítő coachokra, tanácsadókra, mint jelenleg, a Covid idején, hisz a világjárvány tényleg mindenkit érint valamilyen módon. Van, aki egyedül is meg tud birkózni az új helyzettel, és van, akinek szakemberre van szüksége.

Gabriella, akit ügyfelei gyakran csak angyalnak neveznek, 15 éve foglalkozik az emberi viselkedéssel, annak megértésével, az emberi elme működésével, az emberi problémák kezelésével.

– Nem vagyok pszichiáter, pszichológus, sem orvos, az életet tanulmányozom. 2007 óta képzem magam tudatosan. Rengeteg könyvet olvastam, külföldi előadók képzésein vettem részt. A tanultakból több mint 500 előadást tartottam Magyarországon, Romániában, az USA-ban, Dániában és Olaszországban. Ezekben az országokban nagy szükség volt arra, hogy képezzem azokat, akik az élet valamely területén segítségre szorultak. A Covid megroppantotta az egész bolygón az embereket, a legkeményebben talán Olaszországban, ahol sok ismerősöm él, akikkel összefogva segíteni tudtuk egymást, hogy átvészeljük ezt az időszakot. A pandémia alatt kezdtem el online előadásokat is tartani. Korábban nehézséget okozott a külföldön élő magyar barátaimnak, hogy eljöjjenek Magyarországra a személyes előadásimra, ám online tudtak hozzám csatlakozni. Ma már tényleg nincsenek határok – magyarázta a tanácsadó.

Hirtelen nagy szükség lett a segítségére, ugyanis az emberek nagy része nehezen szokta meg a home office-t, ahogy teltek a hetek, depresszióssá váltak. Nehezen dolgozták fel, hogy nincsenek emberek között, és szétesnek a napjaik.

– Sokan abban kértek tanácsot, mit csináljanak, ha otthonról kell dolgozniuk, mert nem úgy megy a munka, ahogy kellene, zaj van, kiabál a gyerek. Nem tudnak koncentrálni. Szép lassan zaklatottá, szétszórttá váltak, mert nem tudták beosztani az idejüket, rendszerezni a munkájukat, ide-oda kapkodtak, megcsúsztak a határidőkkel, és egyre több időt töltöttek a munkával, pedig nem volt több feladatuk. Túlterhelték magukat.

foto pexels

A megoldás pedig nem is olyan komplikált, mint ahogy elképzeljük. Ahogy ezt a pár szabályt használni kezdték az ügyfelei, könnyebbek lettek a napjaik, szép lassan jöttek a sikerek.

– Azt javasoltam, hogy minden reggel ugyanúgy készüljenek el, mintha munkába mennének. Öltözzenek fel, vegyék fel a munkaruhát, reggelizzenek meg nyugodtan. Mindenki alakítson ki otthon egy munkasarkot, és pont úgy ossza be az idejét, mint a munkahelyén. Ha 9-től délután 4-ig dolgozott, akkor otthon is legyen ez a munkaideje, és ne folytassa utána is a munkát. Ugyanúgy tartson ebédszünetet, kávészünetet, és a szabad perceiben még a mosást is bedobhatja. Önfegyelem kell, hogy ne őrüljünk bele a home office-ba.

A hatékony otthoni munkavégzést különféle gyakorlatokkal is lehet segíteni.

– Amikor egy személy kimerül, két módszer van, amit használhat. Ha számítógépen dolgozik, mindig egy bizonyos pontra koncentrál, és hajlamosak vagyunk arra, hogy ugyanabban a távolságban hagyjuk a figyelmünket. Ez befordulást eredményez. A megoldás, hogy nézzen távolabb, tegyen egy sétát, vagy menjen oda az ablakhoz, és nézzen távolra, helyezze kijjebb a figyelmét. Az is jó, ha kisétálja magából a kimerültséget, miközben ránéz a dolgokra: milyen az őszi fa, az autó. Ezáltal lekerül a munkáról a figyelme. Addig kell sétálni, amíg élénknek érzi magát a személy, nem pedig addig, amikorra már annyira elfárad, hogy le kellene pihennie. Ha pedig emberekkel foglalkozunk, mint egy bolti eladó, hajlamosak lehetünk arra, hogy lecsökkenjen a vonzódás az emberek iránt, és nem akarunk többet látni belőlük. Hatékony eljárás, hogy ilyenkor olyan helyre menjünk, ahol nagyon sok ember van, akiket kényelmesen leülve érdemes megfigyelni. Rá fogunk jönni, hogy nem is olyan rosszak.

Nem csak a home office nehézségi miatt lesz fáradt valaki, hanem azért is, mert nem tud jól aludni. Az agya még éjszakai is kattog, nem képes kipihenni magát.

– A döntés mindig az elmében kezdődik, ami úgy működik, mint egy számítógép. Megtelik adatokkal, amik nincsenek feldolgozva. Például túl sok feladat nyitva marad, mint egy egyszerű megválaszolatlan e-mail. Nem zárjuk le, hanem máris belekezdünk valami másba, majd jön a következő, és azt sem visszük végig. A dolgok ott maradnak feldolgozatlanul, és kattognak a fejünkben. Elveszi a figyelmi egységeket, amiknek a jelen időben 100%-nak kellene lenniük. Mit lehet tenni, hogy ne így működjön? Ilyenkor minden este érdemes készíteni egy listát arról, hogy mit kell másnap elvégezni. A lezáratlan feladatokból hozzá kell tenni valamit a felsoroláshoz, és a megoldatlan teedőink szép lassan el fognak fogyni, meg fogunk érkezni a jelenbe, és az éjszakáink is nyugodtan fognak telni.

A tanácsadó híre szájról szájra terjedt, eddig több mint 800 embernek segített, hogy jobbá és hatékonyabbá váljon az élete. Személyes konzultációkat ad, cégek kérik fel, hogy tartson tréningeket. Talán kicsit olyan, mint egy coach, ám ő konkrét tanácsokat is ad.

– Coach nem javasolhat konkrét megoldást, ám én igen. Ha egy személy benne van a problémájában, akkor nem látja a helyzetét élesen. Én képes vagyok kívülről ránézni, és mindig másképpen látom, mint ő. Lelket öntök belé, együtt feldolgozzuk a dolgokat. Eddig 100%-osan pozitív a tevékenységem, nagyon jó visszajelzéseket kapok. A tanácsaim, az előadásaim hatására a személy megváltozik, feljön a pozitív érzelmi szintre, tudja, mi okozta a hibáit, sikerül ezeket kijavítania. Ha látom a másik szemében a csillogást, ha a beszélgetésünk után visszatér a gyermeki mosolya, akkor elégedett vagyok. Ha körbenézünk a világban, többnyire mindenki panaszkodik, ez nem magyar specialitás. Nincs olyan ember, akinek ne lenne problémája, de olyan van, akinek nem sikerül hatékonyan megoldania. Az az életcélom, a küldetésem, hogy boldogabb és élhető életet éljenek azok, akik hozzám fordulnak segítségért.

Polesz Anita

Ha home office-ba kényszerülsz, ezt nem árt tudnod!

Munkahelyi baleset-e a home office munkavégzés alatt történt baleset?

 

FRISS CIKKEINK

Mi teszi különlegessé az Eau de Parfumöt?

Az Eau de Parfum egyik legfontosabb jellemzője a magas parfümolaj-koncentráció, amely általában 15-20 százalék között mozog. Ez az összetevő garantálja, hogy az illat hosszabb ideig marad a bőrön, mint más illatok, például az Eau de Toilette. Az Eau de Parfum illatok mélysége és komplexitása egyedülálló, mivel több rétegben bontakoznak ki, és az idő múlásával változnak.

Mindenki a mesterséges intelligenciát akarja a társkeresőknél

Versenyt futnak az online randialkalmazások a mesterséges intelligencia-alapú asszisztensek fejlesztésében, amely a Z-generáció frusztált tagjait segítené a romantikus beszélgetésekben.

Brutálisan jó funkciót kap a mobilos Gmail

Első körben az Android felhasználók kapják meg a mobilos Gmail újítást, ami igazán nagy segítség lesz a levelek kezelésében.

Lájkold Facebook-oldalunkat,
nehogy lemaradj a
legfrissebb bejegyzéseinkről!