Nyomorból a 7 milliárdos vagyonig – Hogyan épített Ralph Lauren divatbirodalmat?

-

Ralph Lauren szerény származása ellenére mindig nagyban gondolkodott – ezt bizonyítja a DeWitt Clinton Gimnázium 1957-es évkönyve is, ahová életcélnak egész egyszerűen ezt írta be: “milliomos”. Nos, sikeresen teljesítette a küldetést. A Forbes szerint ma a becsült vagyona 7 milliárd dollár, miután felépített egy ikonikus médiabirodalmat. 

A mozi volt számára a menedék

Ralph Lipschitz néven látta meg a napvilágot, zsidó bevándorló szülők legfiatalabb fia volt. Bronx elszegényedett környékén nőtt fel, szülei nagy szegénységben nevelték. Tinédzserként gyakran járt moziba, és a filmek kitalált cselekménysorozataiba menekült a valóság – a nélkülözés – elől.

“Elképesztően bele tudta magát élni a korabeli filmek fantáziavilágába.” – mondta Michael Gross, Lauren életrajzi könyvének szerzője a Bloombergnek.

Michael Gross hozzátette, hogy a fiatal divatikon nagy kedvence volt Cary Grant és Gary Cooper. A mozifilmek kitalált világa egy teljesen más valóságba repítette Laurent, akinek élénk fantáziája segített később olyan sikeressé válni a divatiparban. Ebben az időszakban iskolatársai sokat bántották a vezetékneve miatt, ezért fiatal felnőttként első dolga volt Lipschitzről Laurenre változtatni azt. Később már ezzel a névvel ismerte meg a világ.

Ralph Lauren fiatalon
A fiatal tervező | Fotó: 24

A Ralph Lauren kezdetei

1962-ben, 23 évesen csatlakozott az amerikai hadsereghez, két év után leszerelt és Amerika legrégebbi férfi ruházati márkájánál, a Brooks Brothersnél kezdett el dolgozni. A sport iránti érdeklődése vezetett ikonikus márkája, a Ralph Lauren Polo megalkotásához. Egészen pontosan élete első lovaspóló mérkőzése aktivizálta vállalkozó szellemét.

Egy barátjával, Warren Helsteinnel ment el, és életében először itt találkozott az elit krémjének életével: a lovakkal, az ezüsttel, a bőrrel, a magas és szőke hölgyekkel nagy kalapban, a társadalom tehetős rétegével. Ez arra ösztönözte Laurent, hogy elegáns és magas színvonalú márkát fejlesszen, amely később Polo Ralph Lauren néven vált ismertté. 1967-ben született meg a Ralph Lauren Corporation. Óriási kockázatot jelentett a cég elindítása, mivel csak érettségije és néhány üzleti osztálya volt, miután tanulmányai közepén kiesett a New York-i Egyetemről.

Raplh Lauren póló
Az ikonikus póló | Fotó: www.acquiremag.com

A siker után

Később is a divatiparban tevékenykedett, csak a Beau Brummell nyakkendőgyártó cég alkalmazottjaként.  Következő nagy kockázata a széles, színes nyakkendők tervezése volt abban a korszakban, amikor a sima és keskeny típusú volt a divat. Radikális megközelítése sokat hozott a konyhára – már az első évben 500 000 dollár értékben értékesített nyakkendőt.

Annak ellenére, hogy gyorsan emelkedett a csúcsra, nem állt meg, hanem folyamatosan tele volt ötletekkel és fejlesztette a cégét. Hitt abban, hogy élvezni kell a siker pillanatait – de emellett folyamatosan haladni kell előre. Tervezői munkásságánál visszaköszönt a gyerekkori moziszeretete – filmsztároknak megfelelő ruházatot képzelt el minden darabnál.

Férfi öltözékben kezdte, és 1971-ben dobta piacra első, nőknek szabott ingeit. Ugyanebben az évben megnyitotta üzletét a Beverly Hills-i Rodeo Drive-on is, parfümcsaládja pedig 1978 márciusában debütált a Bloomingdale’s -ben. 1977-ben mutatta be a lovaspólós emblémával ellátott, azóta ikonikussá vált piképólót. Ralph Lauren neve úgy forrt össze a lovaspólóval, hogy ő maga sosem űzte ezt a sportot, egyszerűen csak egyet jelentett számára a társadalmi elit sportosan elegáns sikkjével, az amerikai elitegyetemek hallgatói által képviselt életstílussal.

Ralph Lauren nyakkendő
Folyamatosan szakított a megszokottal | Fotó: Ralph Lauren oldala

Mára milliárdos lett

2015 szeptemberében elhagyta a Ralph Lauren Corporation vezérigazgatói posztját, de pénzügyi vezetőként továbbra is aktív a cégnél. A divatikon 82 évesen is gyerekkori álmát éli: káprázatos házai vannak a világ minden részén – például  Jamaicában, Long Islanden, Bedfordban és Manhattanben is.

Emellett a világ egyik legértékesebb autógyűjteményével büszkélkedhet. A Forbes becslése szerint a 70 autóból álló gyűjtemény legalább 300 millió dollárt ér, van köztük egy 1971-es Mercedes 280 SE, egy 1979-es Porsche 930, a kollekció legdrágább darabja pedig egy 1939-es Bugatti. 2011-ben négy hónapon át tartó kiállításon 17 autót mutattak be Lauren kollekciójából a párizsi Louvre-ban.

“Mások festményeket gyűjtenek, de számomra egy ritka és nagyszerűen megtervezett autó birtoklása másfajta élményt nyújt. Élvezhetem a kocsi és az út szépségét is.” – mondta az Architectural Digestnek.

Források: Business Insider, HeadSpace Group, Dívány

Közel száz nemzetközi újságíró, forgalmazó és véleményvezér érkezik a Budapest Central European Fashion Weekre

 

FRISS CIKKEINK

Hirdetés

Lájkold Facebook-oldalunkat,
nehogy lemaradj a
legfrissebb bejegyzéseinkről!